GÃ¥ til innhold

Antrekk begravelse? Haster litt🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal k begravelse etterpå og lurer litt. Trenger jeg strømpebukse? Har en enkel sort kjole som ikke er så lang(godt over knærne) Den ser mer tekkelig ut på vinteren med sorte strømper. Har ellers en dyp plommefarget vid kjole som også er litt kort...denne kunne jeg brukt Bircenstock til, men kan vel ikke bruke det? Aldri vært i begravelse midt på sommeren før... 

Gjelder min manns onkel.

Anonymkode: f9b79...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sort enkel kjole. Strømpebukse i hudfarget eller svart. Hele sko i svart (ikke birkenstock).

Anonymkode: dfa61...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Birchebstock, eller andre sandaler, i begravelse er min umiddelbare reaksjon. Uten at jeg utdype mer hvorfor. Det var bare ryggmargsrefleksen min. 
 

jeg ville gått for å ha tynn strømpebukse på og helt nøytrale sko (i utforming). 

Anonymkode: 890d3...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommeren synes jeg man kan gå med bare legger jeg. Det er varmt her i dag i alle fall. Kjole til under knærne er et must. Sko ville jeg ikke vist frem tær eller ha for høy hæl. 

Anonymkode: 44d6d...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den sorte kjolen uten strømpebukse, med lave pumps til. Ikke bruk sandaler. 

Anonymkode: e5cd1...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjole over knærne i begravelse, og i hvert fall ikke uten sort strømpebukse. 

 

Anonymkode: 3930e...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kort og absolutt ikke Bircenstock! Har du ikke en sort bukse du kan bruke istedet? Med en pen bluse til?

Anonymkode: 5d1fd...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sommeren trenger man ikke strømpebukse, bare passe på at man ikke bruker for korte klær. Ikke sandaler.

Jeg var en gang i begravelse der avdøde ønsket at alle kommer i det mest fargerike antrekk de eide. Mest personlige og fineste begravelse jeg noen gang har vært i.

Anonymkode: 8c8d1...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! Endte opp med sort kjole over knærne, pumps med hæl og sort strømpebukse. Burde kanskje ikke bekymret meg, en «gjest» kom i shorts og crocks....

Anonymkode: f9b79...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lite strenge regler for klær i begravelse. Har vært i en del begravelser. Og sett mye forskjellig. 

Trenger ikke strømpebukse nå på sommeren, men personlig så hadde jeg ikke gått med for kort kjole. Og sandaler er det mange som bruker i begravelse. Hadde det selv i fjor. Men da gjerne litt fine sandaler. 

Anonymkode: d5c1f...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dag er det lite strenge regler for klær i begravelse. Har vært i en del begravelser. Og sett mye forskjellig. 

Trenger ikke strømpebukse nå på sommeren, men personlig så hadde jeg ikke gått med for kort kjole. Og sandaler er det mange som bruker i begravelse. Hadde det selv i fjor. Men da gjerne litt fine sandaler. 

Anonymkode: d5c1f...e56

Enig i dette, men syns det er litt trist. Det er lite respekt i å møte i en begravelse i shorts og crocks, altså :(

Anonymkode: 5d1fd...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...