Gå til innhold

Uplanlagt graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt uplanlagt gravid😭😭😭 mitt verste mareritt da jeg tåler ikke svangerskap noe særlig godt. Kondomen må ha sprukket selv om vi ikke så noe til det😭😭

jeg har så sinnsyk panikk angst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjør av meg

Anonymkode: f252c...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La være å knulle eller klippe strengen på mannen🙄

Anonymkode: 9b49a...24f

Skrevet

Først pust med magen.

Hvor langt er du på vei, far til barnet er det en tilfeldig mann eller din kjæreste/samboer/ektemann, har du snakket med han som er far til barnet?

Anonymkode: 206b5...7df

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La være å knulle eller klippe strengen på mannen🙄

Anonymkode: 9b49a...24f

Det svaret der var totalt unødvendig.
Har du funnet opp en tidsmaskin siden du mener det skal hjelpe HI?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først pust med magen.

Hvor langt er du på vei, far til barnet er det en tilfeldig mann eller din kjæreste/samboer/ektemann, har du snakket med han som er far til barnet?

Prøver så godt jeg kan, men panikk angsten kommer over meg hele tiden. Jeg er syk med ME og tåler ikke prevensjon. Har brukt kobberspiral men blødde mye med den og har lav blod og jern prosent fra før av (kronisk) 

jeg er rett under 4 uker på vei( tidlig test) tatt 4 stk alle positive. Har samboer så er ikke en fremmed heldigvis. Har snakket med han og begge er veldig på at en graviditet vil ødelegge meg mer iforhold til min ME. Første han gjor nå, som vi har snakket en del om er å bestille time til snitting av han

Skrevet

Hvorfor tåler du ikke svangerskap? Jeg også ble uplanlagt gravid. Er i uke 31 nå og kjempe glad for att jeg ikke valgte abort!! Har flere barn. 

Anonymkode: 60f43...0ff

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tåler du ikke svangerskap? Jeg også ble uplanlagt gravid. Er i uke 31 nå og kjempe glad for att jeg ikke valgte abort!! Har flere barn. 

Da jeg er på en mer alvorlig grad av ME der Jeg ligger store av døgnet på sofaen av totalt utmattelse. Har 2 barn fra før av som begynner å bli store nå og klarer seg selv og da å få en til oppi dette går ikke! Jeg fikk en titall knekk for 3 år siden som jeg sliter med enda. Jeg må tenke på mine 2 jeg har nå og vêr der for dem. Jeg blir utrolig dårlig og i svangerskapene. Spyr hver dag alle mnd

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøver så godt jeg kan, men panikk angsten kommer over meg hele tiden. Jeg er syk med ME og tåler ikke prevensjon. Har brukt kobberspiral men blødde mye med den og har lav blod og jern prosent fra før av (kronisk) 

jeg er rett under 4 uker på vei( tidlig test) tatt 4 stk alle positive. Har samboer så er ikke en fremmed heldigvis. Har snakket med han og begge er veldig på at en graviditet vil ødelegge meg mer iforhold til min ME. Første han gjor nå, som vi har snakket en del om er å bestille time til snitting av han

Nå kjenner jeg ikke til sykdommen ME, og vet ikke hvordan det kompliserer et svangerskap, eller hvordan disse komplikasjonene vil gå utover eventuelle barn dere har fra før.

Syns du skal ta kontakt med legen som behandler deg i forbindelse med ME diagnosen og ut fra det legen sier avgjøre om dere ønsker å beholde eller ikke.
Uansett, masse lykke til ❤️ 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg er på en mer alvorlig grad av ME der Jeg ligger store av døgnet på sofaen av totalt utmattelse. Har 2 barn fra før av som begynner å bli store nå og klarer seg selv og da å få en til oppi dette går ikke! Jeg fikk en titall knekk for 3 år siden som jeg sliter med enda. Jeg må tenke på mine 2 jeg har nå og vêr der for dem. Jeg blir utrolig dårlig og i svangerskapene. Spyr hver dag alle mnd

Jeg har selv fått en alvorlig sykdom etter at jeg fikk barn og er veldig preget av fatigue. Jeg ser hvor tungt det er for både barn og ektefelle, så jeg ville valgt å ta abort dersom jeg hadde blitt gravid nå. Familien jeg allerede har, kommer først :)

Anonymkode: c0203...062

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom en graviditet ødelegger mer av sykdommen så er jo valget enkelt. Du tar abort og bruker de kreftene du har på barna du allerede har.

Anonymkode: b8f3b...101

Skrevet

For en vond situasjon! Vil bare fortelle deg at jeg også har ME og måtte ligge mye av dagen før, og jeg har blitt mye friskere under graviditet og også etterpå. Virker på en måte som om graviditeten har nullstilt kroppen min på et vis og jeg er mye friskere enn før jeg ble gravid.

Anonymkode: 68d23...5ae

Skrevet

Jeg også har en kronisk sykdom som gjør meg utmatta. Er mye bedre som gravid🙂 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en vond situasjon! Vil bare fortelle deg at jeg også har ME og måtte ligge mye av dagen før, og jeg har blitt mye friskere under graviditet og også etterpå. Virker på en måte som om graviditeten har nullstilt kroppen min på et vis og jeg er mye friskere enn før jeg ble gravid.

Anonymkode: 68d23...5ae

Ja har hørt mange sier det og motsatt og...

jeg føler meg ikke helt stabil psykisk heller etter en knekk jeg fikk for noen år siden😥 dyp depresjon og panikk angst pga ME forverret seg. Så har hatt noen tøffe år. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at du ble bedre🥰 jeg vet ikke om jeg tåler dette psykisk 😥

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom en graviditet ødelegger mer av sykdommen så er jo valget enkelt. Du tar abort og bruker de kreftene du har på barna du allerede har.

Anonymkode: b8f3b...101

Ja det er det jeg og tenker på. Er så irrieterende at jeg må vente til over 6 uker før evt abort. Blir jeg dårlige og kvalmen så kommer jeg til å slite maks 😭

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv fått en alvorlig sykdom etter at jeg fikk barn og er veldig preget av fatigue. Jeg ser hvor tungt det er for både barn og ektefelle, så jeg ville valgt å ta abort dersom jeg hadde blitt gravid nå. Familien jeg allerede har, kommer først :)

Anonymkode: c0203...062

Det er akkurat slik jeg og tenker.. skulle ønske jeg kunne gjør noe med det idag. Skal ikke ha mensen før på søndag men merkelig nok så har jeg alltid hatt tidlig HCG økning😱 tatt flere tester så det er ingen tvil. Har bestil time hos fastlegen imorgen for å høre hva veien videre er. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper jo ingenting, siden graviditeten bare en kort periode. Det er jo etter fødselen det tøffe begynner. Hi må jo tenke på om hun har krefter til oppfølging i alle disse årene!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå kjenner jeg ikke til sykdommen ME, og vet ikke hvordan det kompliserer et svangerskap, eller hvordan disse komplikasjonene vil gå utover eventuelle barn dere har fra før.

Syns du skal ta kontakt med legen som behandler deg i forbindelse med ME diagnosen og ut fra det legen sier avgjøre om dere ønsker å beholde eller ikke.
Uansett, masse lykke til ❤️ 

Jeg har ingen leger som behandler meg for min ME diagnose da jeg har hatt den i 9 år nå og når man får diagnosen så er det bare hadet, det er ingenting vi kan gjør da det er ingen kur. Så jeg har bare fastlegen å gå til og hun har ikke så mye kunnskap om ME. Jeg føler vi er i en litt vanskelig situasjon her hjemme med tenåring og mye så dette på toppen av det vil vippe det trur jeg

Skrevet
1 minutt siden, Hengebukksvinet skrev:

Det hjelper jo ingenting, siden graviditeten bare en kort periode. Det er jo etter fødselen det tøffe begynner. Hi må jo tenke på om hun har krefter til oppfølging i alle disse årene!

De jeg har nå har jeg mer en nok med nå. Siste mann var veldig stressende baby, hun skrek og gråt hele tiden og fikk ikke noe særlig søvn de første 4 årene😳 DET klarer jeg ikke nå! Har egentlig nok med meg selv. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De jeg har nå har jeg mer en nok med nå. Siste mann var veldig stressende baby, hun skrek og gråt hele tiden og fikk ikke noe særlig søvn de første 4 årene😳 DET klarer jeg ikke nå! Har egentlig nok med meg selv. 

Da vet du sikkert innerst inne hva du bør gjøre, selv om det sikkert føles litt leit. Lykke til💜

Skrevet

Å råde noen til abort sitter langt inne. Men det er utrolig korttenkt å få et barn når man ligger på sofaen store deler av dagen (Og er ufør?). 

At man kan få ME etter at man allerede har barn er nå en ting, men å føde barn inn i ME er noe annet. Det første er uflaks, det andre er slemt mot barnet 

Anonymkode: 740e0...34a

Skrevet
9 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Da vet du sikkert innerst inne hva du bør gjøre, selv om det sikkert føles litt leit. Lykke til💜

Ja gjør det😥

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da bør du kanskje betale for sterilisering av deg selv. 

Hvis du ikke kan gå gjennom et svangerskap er kanskje abort en mulighet. 

Anonymkode: b52ce...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...