Gå til innhold

Vil ikke dele alt med tanteungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 17 år gammel kvinne og er hjemmeboende til jeg fyller 18.. Men det som frustrer meg er at når mine tanteunger på 4-6 år er på besøk så får jeg aldri ha mine ting i fred. Plutselig så forsvinner mine favoritt is som jeg har kjøpt inn, tyggis pakker, og snacks.. 

Jeg føler at foreldrene mine ikke respekterer mine ting når de er på besøk :( liksom alt som er mitt blir «deres» (og jeg er jo tante tross alt så selvfølgelig tror de at det er Ok..)  

De er ofte på besøk hos oss som gjør at jeg er mindre begeistret  når de kommer på besøk nå.. Og det verste er at hun eldste begynner og merke at jeg ikke er super begeistra over henne. Jeg så for meg at jeg kommer til og være den «kule tanten» men synes det er vanskelig med unger jeg ikke liker så godt lengre.. 

Håper ikke jeg er den eneste med slike tanker.. off :(  

Anonymkode: 439d3...27c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må spørre.. er det du selv som har betalt disse tingene også deler foreldra dine det ut?

Når jeg bodde hjemme var maten/godis alle sitt og det var opptil foreldrene mine hvordan det skulle fordeles... Siden det er de som hadde kjøpt det. Jeg var med på butikken å valgte ting jeg likte, men det betydde ikke at det kun var mitt.

Der i mot er det ting du har kjøpt selv er det respektløst og de burde erstatte det.

Anonymkode: 332a3...9fe

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må spørre.. er det du selv som har betalt disse tingene også deler foreldra dine det ut?

Når jeg bodde hjemme var maten/godis alle sitt og det var opptil foreldrene mine hvordan det skulle fordeles... Siden det er de som hadde kjøpt det. Jeg var med på butikken å valgte ting jeg likte, men det betydde ikke at det kun var mitt.

Der i mot er det ting du har kjøpt selv er det respektløst og de burde erstatte det.

Jeg jobber litt innimellom så jeg bruker mine egne penger på snacks osv så er blitt gitt vekk så ja.

Skrevet

BTW ... det er foreldrene dine du burde ta det opp med. Er ikke ungene sin feil at de deler ut dine ting. Du kan jo gjemme godiset på rommet ditt. 

Skrevet

Hold ut til du flytter ut, eller flytt ut nå. Bor man hos mor og far så må man regne med at alt er felles. 

Med mindre du betaler full husleie, strøm, vaskemidler til dine klær, egen sjampo osv. Da kan du anse deg som leietager, og evt kjøpe inn eget hybelkjøleskap til ditt rom feks. 

Anonymkode: b342a...27c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

BTW ... det er foreldrene dine du burde ta det opp med. Er ikke ungene sin feil at de deler ut dine ting. Du kan jo gjemme godiset på rommet ditt. 

Har prøvd men da begynner de med temaet med at jeg er så streng og at jeg ikke liker dem osv.. Og at jeg burde dele med de også fordi er mine tantebarn. Det er som om de ikke forstår at jeg også trenger og ha mine ting i fred. Får så vidt ha soverommet mitt i fred, for jeg har så mye smykker og bamser som faller i deres smak.

Skrevet

Legg bort det du vil ha for deg selv og har kjøpt for egne penger. På ditt eget rom og til is, få deg en egen skuff/boks i fryseren. 

Dette løses enkelt ved at du snakker med foreldrene dine. «Jeg vil ikke at dere gir bort ting jeg har kjøpt for egne penger. Kan dere ikke kjøpe inn is til barnebarna kommer på besøk så jeg får ha mine ting i fred?»

Synd om du skal mislike tantebarna dine når det er foreldrene dine som gjør feilen. 

Anonymkode: 58ba6...142

Skrevet

Veldig rart at du misliker to små barn, som du attpå til er tante til, for en slik bagatell. Som ikke engang er barnas skyld.

Anonymkode: 28c1f...f26

Skrevet

Du er visst et 17 år gammelt barn.

Anonymkode: 66928...b05

Skrevet

Gjem snacksen på rommet ditt, og går du ut derfra, så låser du døren så ingen kommer seg inn dit. Isen kan du kanskje prøve å gjemme i en pose eller noe i fryseren...?

Anonymkode: 6ca39...af7

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig rart at du misliker to små barn, som du attpå til er tante til, for en slik bagatell. Som ikke engang er barnas skyld.

Anonymkode: 28c1f...f26

Ikke alle som liker barn da. uansett om det er familie.

Skrevet

Jøjemeg, du misliker barn fordi foreldrene dine deler ut snacksen din til dem? Voksent.... 

Du må jo snakke med foreldrene dine, og om de fremdeles mener du må dele selv om du vil ha det selv så kan du ikke vise dem hva du kjøper. Ha en boks i klesskapet ditt med din egen snacks som du ikke vil dele. 

Anonymkode: 067c3...e9f

Skrevet

Jeg forstår deg godt! Gjem unna det du vil ha i fred. Du er 17 år og må få ha kontroll over dine egne ting. Jeg forstår ikke at dine foreldre ikke respekterer det, og at enkelte her svarer at det må du bare regne med. Spesielt når du har jobbet for å kunne kjøpe deg det. Til og og med jeg som er voksen og mor til tre, ønsker å ha noen av mine ting i fred. Det er irriterende og stressende å ikke kunne varsle om det og stole på at det blir etterfulgt. Vi er forskjellige, og det er jo flott at noen her er så rause at de gjerne deler alt med andre, men jeg er ihvertfall ikke sånn.... Jeg har andre mer positive sider da 😅

Anonymkode: 1e7a6...3fa

Skrevet

17 år gammel kvinne? 😂 du er en ungdom. Har du ikke større problem i livet enn at du må dele godteriet ditt med tantebarn, ja da er du veldig heldig. 

Anonymkode: 1b091...223

Skrevet

Så le ge du holder dine ting på ditt rpm bør du få ha det i fred, men om du spiser snop i fellesarealer er det veldig uhøffelig å ikke dele.

Anonymkode: bfa07...e5f

Skrevet

Har ikke du skrevet veldig mange innlegg her om akkurat dette? Én ting er at det er en irriterende sak, men det er veldig pussig at det eskalerer så voldsomt for deg at du både misliker barna og er helt ute av stand til å finne en løsning på det som tross alt er av de små ting.

Anonymkode: 54ba2...83a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

17 år gammel kvinne? 😂 du er en ungdom. Har du ikke større problem i livet enn at du må dele godteriet ditt med tantebarn, ja da er du veldig heldig. 

Anonymkode: 1b091...223

Det vet du ikke noe om. De får ikke bare snacksene mine men diverse ting som de henter i fra rommet mitt når jeg ikke er hjemme. Får heller ikke være i fred sammen med venninnen min når de er der ikke på rommet mitt engang. Så synes det er litt vanskelig når de er her 4-5 ganger i uka. Får heller ikke fred og ro.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet du ikke noe om. De får ikke bare snacksene mine men diverse ting som de henter i fra rommet mitt når jeg ikke er hjemme. Får heller ikke være i fred sammen med venninnen min når de er der ikke på rommet mitt engang. Så synes det er litt vanskelig når de er her 4-5 ganger i uka. Får heller ikke fred og ro.

Kan du ikke låse døra?

Anonymkode: 9643a...a97

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du sette grenser, barn forstår det altså.

Nå må dere gå ut til bestemor og bestefar for jeg skal gjøre lekser, har besøk eller hva det måtte være, du må ikke ha de på rommet om det ikke passer.

Når det kommer til å "invadere" rommet ditt så må du gi beskjed til foreldrene dine, det er ikke lov å gå inn på ditt rom når du ikke er hjemme. Det har du sagt til tantebarna og de må følge det opp og ikke si noe annet.

Men du er ikke kvinne når du er 17 år, du er jente ;)

Anonymkode: 067c3...e9f

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da låser du rommet ditt. Du kan låse døra når du er hjemme også. 

Snop og div kan du ha på rommet ditt i en skuff. 

Anonymkode: 88ea0...cb5

Skrevet

Jeg kan skjønne ditt 17-årige perspektiv.

Men jeg skjønner også foreldrene dine. De tenker neppe at de må passe på at datter får spist opp alt godteriet hun har..

Anonymkode: d673f...021

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber litt innimellom så jeg bruker mine egne penger på snacks osv så er blitt gitt vekk så ja.

Legg det du har kjøpt øverst i klesskapet ditt? Del noe med dem? Rart å trekke deg unna de små tanteungene pga en tyggispakke.. 

Anonymkode: 79bf5...06b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hold ut til du flytter ut, eller flytt ut nå. Bor man hos mor og far så må man regne med at alt er felles. 

Med mindre du betaler full husleie, strøm, vaskemidler til dine klær, egen sjampo osv. Da kan du anse deg som leietager, og evt kjøpe inn eget hybelkjøleskap til ditt rom feks. 

Anonymkode: b342a...27c

Nei, mindreårige barn som bor hjemme skal ikke anse seg selv som leietakere. De er nettopp barn, som foreldrene har plikt til å forsørge. 

Anonymkode: 924c2...bea

Skrevet

Syns foreldrene dine behandler deg dårlig! Vi har barn på din alder og yngre barn, og de bor her og respekteres. Hvis de ikke vil ha tante-/onkelbarnet på rommet, er det helt ok. Det er ikke lov å gå og forsyne seg fra andres rom, enten man bor her eller er på besøk. Mitt barnebarn er alltid velkommen, og elsker å være her på besøk, men det skal ikke være på bekostning av våre egne barn. Barnas behov først, barnebarnets like bak.

Anonymkode: b9d3d...9ad

Skrevet

Hun er ikke 17. Hun er 21, bor hjemme og har ett barn på snart 2 år. 

Hun misliker tantebarna sine og den eldste har autisme som hun klager på støtt. 

Anonymkode: 263e3...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...