Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Jeg og mannen har fire barn sammen. Nå vurderer han å klippe strengen men han tørr ikke. Hva er deres erfaring med menn som har klippet strengen?? Anonymkode: 826f9...996
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Har han noen venner som har gjort det? Dersom han har det tror jeg det er bedre for han å snakke med dem enn å før råd fra totalt ukjente her inne Anonymkode: 30450...4f3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Nei det har han ikke. Jeg ønsker egentlig mer erfaringer på om mennene har forandret seg på noe måte. Seksuelt, væremåte osv. Anonymkode: 826f9...996
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har han ikke. Jeg ønsker egentlig mer erfaringer på om mennene har forandret seg på noe måte. Seksuelt, væremåte osv. Anonymkode: 826f9...996 Den eneste forskjellen vil være at spermen ikke kommer frem. Har ingen innvirkning hverken på hvordan er seksuelt, eller væremåte. Ting som det påvirkes blant annet av hormonene som produseres i testiklene og de påvirkes ikke Anonymkode: 30450...4f3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har han ikke. Jeg ønsker egentlig mer erfaringer på om mennene har forandret seg på noe måte. Seksuelt, væremåte osv. Anonymkode: 826f9...996 Min har ikke forandret seg noe som helst. Like sexgal som før. 😛 Forskjellen ligger heller hos meg, siden jeg kunne slutte med p-piller. Jeg har fått mer lyst og bedre humør. Anonymkode: 9d876...199
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har han ikke. Jeg ønsker egentlig mer erfaringer på om mennene har forandret seg på noe måte. Seksuelt, væremåte osv. Anonymkode: 826f9...996 Nei på begge deler. Det er ikke testiklene som skal bort; bare tilgangen til levende sædceller i urinrøret. Anonymkode: 0c474...d99
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Takk er mannen som stresser her ikke jeg. Det siste han fant på nå er hva om vi alle dør i en ulykke og han da mister muligheten til å få nye barn. ... altså jeg kjenner at deg koker litt inni meg men for liksom ikke sagt noe mot det argumentet. Anonymkode: 826f9...996
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk er mannen som stresser her ikke jeg. Det siste han fant på nå er hva om vi alle dør i en ulykke og han da mister muligheten til å få nye barn. ... altså jeg kjenner at deg koker litt inni meg men for liksom ikke sagt noe mot det argumentet. Anonymkode: 826f9...996 Du kan bare svare med at hormon prevensjon over lengre til, og jo eldre man er gir økt sjanse for kreft og bivirkninger, og at det er lett å refertilisere menn. Han mister ikke helt muligheten til flere barn Anonymkode: 30450...4f3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk er mannen som stresser her ikke jeg. Det siste han fant på nå er hva om vi alle dør i en ulykke og han da mister muligheten til å få nye barn. ... altså jeg kjenner at deg koker litt inni meg men for liksom ikke sagt noe mot det argumentet. Anonymkode: 826f9...996 Det skal jo noe til at det skjer da, og skulle det skje produseres det fremdeles sperm inni der så han kan få barn med prøverør. Min mann hadde også litt hetta, så for seg en feit og kastrert hannkatt som lå i sofaen liksom, veldig ulikt han som nærmest er en duracellkanin fra morgen til kveld. Men fakta er at de bare kutter over veien til sædcellene fra pungen til penis, og at sædcellene ikke kommer frem til "spruten" endrer ingenting i mannen altså. Hormonene er de samme, produksjonen av sædceller er den samme (de blir bare tatt opp i kroppen igjen istedenfor å sprutes ut), hverken væremåte eller lyst endres. Siden sædcellene er en så liten del av det som sprutes ut endres ikke spruten heller, alt føles likt. Er det noe som endres er det psykisk, noen takler dårlig å vite at de ikke kan gjøre kjærringa gravid lenger, de føler de mister manndommen og klarer ikke lenger ha sex. Det er noen få menn som mister potensen, men da er det en psykisk greie, ikke fysisk. Men jeg mener man ikke kan tvinge noen til å sterilisere seg som ikke ønsker å være det. Så selv om min mann motvillig sa han kunne gjøre det, ta en for laget liksom, så valgte jeg likevel å gjøre det selv. Jeg personlig hadde ingenting imot å være sterilisert, jeg synes det var deilig, så jeg har aldri angret på at jeg gjorde det selv. Anonymkode: 209ea...691
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal jo noe til at det skjer da, og skulle det skje produseres det fremdeles sperm inni der så han kan få barn med prøverør. Min mann hadde også litt hetta, så for seg en feit og kastrert hannkatt som lå i sofaen liksom, veldig ulikt han som nærmest er en duracellkanin fra morgen til kveld. Men fakta er at de bare kutter over veien til sædcellene fra pungen til penis, og at sædcellene ikke kommer frem til "spruten" endrer ingenting i mannen altså. Hormonene er de samme, produksjonen av sædceller er den samme (de blir bare tatt opp i kroppen igjen istedenfor å sprutes ut), hverken væremåte eller lyst endres. Siden sædcellene er en så liten del av det som sprutes ut endres ikke spruten heller, alt føles likt. Er det noe som endres er det psykisk, noen takler dårlig å vite at de ikke kan gjøre kjærringa gravid lenger, de føler de mister manndommen og klarer ikke lenger ha sex. Det er noen få menn som mister potensen, men da er det en psykisk greie, ikke fysisk. Men jeg mener man ikke kan tvinge noen til å sterilisere seg som ikke ønsker å være det. Så selv om min mann motvillig sa han kunne gjøre det, ta en for laget liksom, så valgte jeg likevel å gjøre det selv. Jeg personlig hadde ingenting imot å være sterilisert, jeg synes det var deilig, så jeg har aldri angret på at jeg gjorde det selv. Anonymkode: 209ea...691 Ja det er nettopp dette han er redd for også. Det jeg synes er merkelig er at dette her var hans idee. Alt er alltid hans idee og så danser han tilbake i siste liten. Jeg kan ikke tvinge han til en så stor avgjørelse det må komme av han. Men det hjelper kanskje litt å lese at andre har også gjort det. Anonymkode: 826f9...996
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Min mann gjorde det:) ingen av oss har angret ett sekund 😂 Selve inngrepet tok 10-15 min. Fikk 1 sting. Gjorde det på en fredag og var på jobb på mandag. Var littegranne øm 1 ukes tid. Vi har ikke merket noe forskjell på sexlivet annet enn at jeg slipper å bli gravid 👍🏻 Anonymkode: 19fc5...746
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 Mannen min følte som din før inngrepet. Så snakket han med en kompis, og vipps. Han tok hjemmekontor den dagen (fredag) og var good to og dagen etter. Litt is på pungen på kveldstid, og det var det. Sexlysten og alt er som før! Anonymkode: bb3a9...500
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 Ingen forskjell for mannen min. Bare mer spontan sex. Anonymkode: 91ddd...105
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 Det kan sammenlignes med min mann som har en skade på sædlederne. Ingenting vi merket på verken lysten eller sexen i seg selv, kun da vi skulle ha barn å ingenting skjedde. Har tre venninner med menn som har sterilisert seg, ingen forandring sier de. Anonymkode: 8897d...90f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 Ingen forskjell på mannen her. Gav klar beskjed om at jeg ikke kom til å gå på prevensjon (prøvde hormonspiral en periode). Og etter å ha født tre barn, fikk han ta litt ansvar. Begge er veldig fornøyd med løsningen nå. Han sydde til sammen to sting, og var litt øm samme dagen. Anonymkode: 55a45...01b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan bare svare med at hormon prevensjon over lengre til, og jo eldre man er gir økt sjanse for kreft og bivirkninger, og at det er lett å refertilisere menn. Han mister ikke helt muligheten til flere barn Anonymkode: 30450...4f3 "Gir økt RISIKO" og ikke sjanse... Sjanse forbindes med noe positivt.... 😊 Anonymkode: 9ef61...723
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 Min mann var som din. Usikker, med masse scenarier og unnskyldninger. Vi har tre barn og var enige om å ikke få fler. Jeg sa at det er hans valg, men at nå fikk han stå for prevensjon i noen år, da jeg ikke orker mer hormonprevensjon. Jeg foreslo kondomer. Selv om det er kjipt, er det en bedre løsning for kroppen min enn å fortsette med hormoner. Rakk knapt å teste sex med kondom før han plutselig hadde bestilt time til sterilisering. Som alle andre her rapporterer så er alt som før, med unntak av at jeg ikke blir gravid. Anonymkode: 9e629...75d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 Takk alle sammen. Er egentlig litt lei meg nå. Kom frem at han var redd vi skulle skille oss og da ville han ha mulighet til å få flere barn. Kjenner jeg mistet lysten av hele greia Anonymkode: 826f9...996
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 Her tok mannen strengen i vinter. Helt topp! Anonymkode: eb4b8...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå