Gå til innhold

Beste matboksen til 4. - 5. klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken er det?

Anonymkode: b3b85...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hva de pleier ha med...

Jeg har en datter som alltid har med salat, så hun har en et par stykker med to rom, et til salaten og et til et halvt rundstykke, en brødskive eller hva hun nå har ved siden av. De to hun bruker mest er en fra Sisterna og en sånn silikonaktig til å slå sammen. Bruker mest den i silikon, for selv om den fra sisterna er fin er ikke delingen av rom helt optimal, ting går fra det ene rommet over i det andre.

Andre datteren min har med seg det samme hver eneste dag, et rundstykke uten pålegg og tre små tomater ;) Kjøper sånne rundstykker til 2 kr på butikken og putter i frysa, putter det frossent i matboksen om morgenen og det har tint til lunsj. Hun har de billige fra Claes Olson, de er veldig billige, tre stykker for under femtilappen. Fungerer utmerket og kan tas i oppvaskmaskinen.

Anonymkode: dfc4e...56c

Skrevet

Mine har Bama sine matbokser, de har de hatt i mange år. Den har plass til tre brødskiver av det brødet vi har, fire om det er pålegg som en har mellom to brødskiver. Siderommet er passe stort til frukt/grønnsaker de spiser hver dag. Deg er heller ingen løse deler, eller det følger med en skje, den brukes sjeldent så den ligger i bestikkskuffen. De hadde ett år løs midtskille, disse matboksene endte raskt i søpla. (De ble vel gitt bort sikkert men) ved frukt som var litt fuktig så rant det over til brødskivene, midtdeleren havnet fort i søppla om ungene tømte den selv osv. Jeg måtte grave noen ganger i søppla for å finne de om de hadde tømt og jeg hadde vært på jobb. 

Eldste hadde mange ulike i første klasse. Jeg syns det var gøy med fine matbokser, men endte opp med enkle og praktiske matbokser som passet til mengden ungen spiste. Nå har jeg en som går i 2kl på videregående, hun dro avsted med den gamle matboksenidag også. De byttes ut når de blir ødelagt,nå har vi hatt de i mange år. Så ingen ny matboks hvert år her. De har tre stk hver, så ingen krise om de glemmer den i sekken, skolen osv. 

Anonymkode: 09164...ca3

Skrevet

Hos oss går det hovedsaklig i IKEA-matbokser. Samme serie som vi har i kjøkkenskuffene til alt av tørrvarer og annet. 

Matboksene har løse «rom», som man kan ta ut ved behov, og man kan bruke et eller flere, eller ingen, «rom» alt etter hva man har i matboksen. de finnes også i flere størrelser. 
De er helt tette, også når barna har med seg middagsrester, aldri søl i sekken. Alt går i oppvaskmaskin, delene er lette å stable, og ulike bokser og lokk kan kombineres etter behov. 💛

https://www.ikea.com/no/no/search/products/?q=plast boks 365

https://www.ikea.com/no/no/search/products/?q=matboks 365

Anonymkode: 4397e...d62

Skrevet

Matbokser i rustfritt stål. Ville ikke brukt matbokser av plast, selv om de er BPA-frie er det stoffer i plasten som kan gå over i maten.

Beeorganic.no har flere. Vi har Bento, ser de ikke har dem lenger der, men mange lignende

til tross for oppvask i oppvaskmaskin hver eneste dag etter skole og barnehage er de fortsatt like fine etter fire år(!)

Anonymkode: 2c21a...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...