Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #26 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du en kollega eller venninne som kler seg på en måte du liker? Sjekk i så fall med henne hvor hun kjøper klær. Husk at du må velge klær som passer din kroppsfasong. Sannsynligvis avviker du på en eller annen måte fra standard kroppsfasong (lange eller korte bein eller lignende). Det må du ta hensyn til. Ikke kjøp alt på en gang. Finner du en bukse du liker veldig godt, så kjøp den. Før du kjøper flere bukser av samme merke går du med den noen ganger. Beholder den fasongen? Er den like fin etter vask. Er den grei å kombinere med andre plagg? Og så videre. Når noen skal "bli ny" hender det at de kjøper klær for den de ønsker å være, ikke den de faktisk er. Ikke kjøp massevis av kjoler og høye hæler om du aldri vil bruke det. Kjøp klær du tror vil bli brukt. Tenk gjennom hva du har bruk for. Om du alltid fryser bør du kjøpe noen pene strikkejakker osv. Om du går mye med skjørt/kjole bør du sørge for nok strømpebukser av god kvalitet. Går du mye ute bør du kjøpe sko som er både pene og behagelige. Ta hensyn til hvordan du bør kle deg på jobb. Hvordan kler de andre på jobb seg? Går de med drakt/kjole eller kordfløyelsbukser? De fleste ønsker å passe inn. Du bør gå i butikk og prøve på plagg. Men se gjerne på zalando eller lignende for å få inntrykk av hva du liker. Når du har kjøpt noen plagg og gått med dem noen ganger må du være bevisst på hva du har kjøpt. Hvilke størrelser/merker/farger osv trives du med. Hva blir liggende i skapet? Noter gjerne ned hvilke butikker/størrelser/merker som passer deg. Da blir neste omgang med shopping mye enklere. Anonymkode: 7dc66...058 Tusen takk for mange gode tips HI Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #27 Skrevet 17. august 2020 Jeg kjøper mye klær på Zalando, Boozt og Booztlet. Kan få gode kvalitetsklær på salg også om du er heldig. Det jeg liker med å handle på nett sånn er at jeg kan prøve hjemme i to og mak. Bestiller ofte store pakker med klær og sko for 10-15000, og sender tilbake det som ikke passer. BHer ville jeg dratt på feks Change og fått hjelp med riktig modell og størrelse. Mange mener det er alt for dyrt med opp mot 1000kr for en BH, men heller få dyre enn mange billige. Forskjellen er enorm, og riktig BH får jo gjerne klær til å se bedre ut også 😊 Anonymkode: d8644...0b3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #28 Skrevet 17. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjøper mye klær på Zalando, Boozt og Booztlet. Kan få gode kvalitetsklær på salg også om du er heldig. Det jeg liker med å handle på nett sånn er at jeg kan prøve hjemme i to og mak. Bestiller ofte store pakker med klær og sko for 10-15000, og sender tilbake det som ikke passer. BHer ville jeg dratt på feks Change og fått hjelp med riktig modell og størrelse. Mange mener det er alt for dyrt med opp mot 1000kr for en BH, men heller få dyre enn mange billige. Forskjellen er enorm, og riktig BH får jo gjerne klær til å se bedre ut også 😊 Anonymkode: d8644...0b3 Tusen takk. Med andre ord, først finne den/de perfekte BH'ene så se på klær HI Anonymkode: 38e14...109
Juliea Ruler Skrevet 17. august 2020 #29 Skrevet 17. august 2020 Det første du gjør er og dusje og fikse deg så du føler deg fresh. Kanskje en time hos frisøren om du trenger det. så kjøper du noen mye sett undertøy i en skikkelig undertøysforetning så du får god hjelp til riktige størrelse. så investerer du først i en god basis garderobe. så utvider du. ikke kjøp en og en bukse/genser/skjørt.. kjøp antrekk som passer sammen med hverandre. Jeg vet ikke hva slags stil du har, men gå for og finne klær som passer sammen til flere antrekk. be om hjelp i butikkene. Kjøp sko og vesker og belter som kan brukes litt omhverandre. ikke brenn opp alt med engang, men gå flere runder og titt litt rundt først. Finn ut hva du trenger, hva du må ha, hva som kan brukes til hverdags og til selskaper og noe til fest. yttertøy koster en del, men kjøper du kvalitet holder det lenge. Kjøp noe praktisk som kan brukes til utelek med barn. Samt en kåpe som er både varm og du føler deg lekker i. kos deg! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #30 Skrevet 17. august 2020 Jeg handler litt forskjellige steder, skapet inneholder en blanding av klær fra hm, div zalando, vero moda, vila, zara, match, mango. Liker best enkle klær uten for mye dill, stasj, tekst og mønster. Anonymkode: 547cb...1d5
ostepop123 Skrevet 17. august 2020 #31 Skrevet 17. august 2020 Hurra for mannen din! Jeg synes ikke det er vanvittig å bruke penger på klær, det vil du sannsynligvis har mye glede av fremover - mye mer glede av enn å handle t-skjorter på Cubus, asså. De holder ikke særlig godt. (Det samme gjelder alle de der andre billigbutikkene. Og Match? Det er et eneste stort gjesp spør du meg....) Filippa K har (som en annen også foreslo) masse fint basistøy. God kvalitet også. Jeg liker også DAY og Samsøe & Samsøe, men det er ikke alltid kvaliteten matcher prisen synes jeg, så man må vurdere fra plagg til plagg. Lauren fra Ralph Lauren har mye fint og feminint, uten å være altfor rysjete og jålete. Mitt heteste tips er Steen og Strøm, der er det mye forskjellig som er litt mer upscale, men uten å være horrorsnobbete. Forøvrig ville jeg supplert den nye basisgarderoben din med å lete etter gode vintage-klær! Sjekk Tise, for eksempel. Ja, og undertøy! Jeg liker La Perla og Marie Jo. Det finner du på gode undertøysbutikker.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #32 Skrevet 17. august 2020 6 minutter siden, ostepop123 skrev: Hurra for mannen din! Jeg synes ikke det er vanvittig å bruke penger på klær, det vil du sannsynligvis har mye glede av fremover - mye mer glede av enn å handle t-skjorter på Cubus, asså. De holder ikke særlig godt. (Det samme gjelder alle de der andre billigbutikkene. Og Match? Det er et eneste stort gjesp spør du meg....) Filippa K har (som en annen også foreslo) masse fint basistøy. God kvalitet også. Jeg liker også DAY og Samsøe & Samsøe, men det er ikke alltid kvaliteten matcher prisen synes jeg, så man må vurdere fra plagg til plagg. Lauren fra Ralph Lauren har mye fint og feminint, uten å være altfor rysjete og jålete. Mitt heteste tips er Steen og Strøm, der er det mye forskjellig som er litt mer upscale, men uten å være horrorsnobbete. Forøvrig ville jeg supplert den nye basisgarderoben din med å lete etter gode vintage-klær! Sjekk Tise, for eksempel. Ja, og undertøy! Jeg liker La Perla og Marie Jo. Det finner du på gode undertøysbutikker. 33 minutter siden, Juliea Ruler skrev: Det første du gjør er og dusje og fikse deg så du føler deg fresh. Kanskje en time hos frisøren om du trenger det. så kjøper du noen mye sett undertøy i en skikkelig undertøysforetning så du får god hjelp til riktige størrelse. så investerer du først i en god basis garderobe. så utvider du. ikke kjøp en og en bukse/genser/skjørt.. kjøp antrekk som passer sammen med hverandre. Jeg vet ikke hva slags stil du har, men gå for og finne klær som passer sammen til flere antrekk. be om hjelp i butikkene. Kjøp sko og vesker og belter som kan brukes litt omhverandre. ikke brenn opp alt med engang, men gå flere runder og titt litt rundt først. Finn ut hva du trenger, hva du må ha, hva som kan brukes til hverdags og til selskaper og noe til fest. yttertøy koster en del, men kjøper du kvalitet holder det lenge. Kjøp noe praktisk som kan brukes til utelek med barn. Samt en kåpe som er både varm og du føler deg lekker i. kos deg! Lykke til 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg handler litt forskjellige steder, skapet inneholder en blanding av klær fra hm, div zalando, vero moda, vila, zara, match, mango. Liker best enkle klær uten for mye dill, stasj, tekst og mønster. Anonymkode: 547cb...1d5 Tusen takk for mange godt tips Nei, jeg ønsker ikke noe som er alt for jålete, heller litt mer klassisk stil (tror jeg). Samtidig trenger jeg skikkelige frilufts klær, er mye ute i skog og mark i fritiden. HI Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #33 Skrevet 17. august 2020 Jeg ville fått en personlig shopper på Steen og Strøm (eller Eger). Selv er jeg veldig glad i toppene/gensrene fra WoolLand. Liker også mye av tøyet på Høyer. Anonymkode: f9e6c...4e3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #34 Skrevet 17. august 2020 Jeg kjøper kvalitetsklær på Høyer, og andre lokale butikker som fører tilsvarende merker. Jeg holder meg unna billige, syntetiske klær, kjøper gensere fra f.eks. Acne, samsøe, malene Birger med flere. Pene skjorter, bluser, topper og kjoler kjøper jeg i de samme butikkene/merkene. basic tøy som t-skjorter, singlets o.l. kjøpet jeg på mango, HM, Cubus mm. Det er forbruksvare, ser ingen grunn til å kjøpe dyrt. Jeans kjøper jeg på HM for øyeblikket. Har 5-6 kg igjen som skal av, og har en tanke om at det er dumt å kjøpe dyre jeans før jeg er tilbake til min normale størrelse. Synes HM sine shaping-jeans sitter pent også. Undertøy kjøper jeg som regel på change, og et par nettbutikker som er spesialisert på det. Anonymkode: 5c41f...27b
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. august 2020 #35 Skrevet 17. august 2020 Jeg synes Vic, B-Young, Høyer har mye fint 😊
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #36 Skrevet 17. august 2020 Hva slags klær liker du å gå i? Og er du høy, lav, slank eller fyldig? Anonymkode: 31dcf...0aa
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #37 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags klær liker du å gå i? Og er du høy, lav, slank eller fyldig? Anonymkode: 31dcf...0aa Slank, veltrent og ca 170 høy Anonymkode: 38e14...109
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå