Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Jeg fikk "kjeft" av mannen nå i helgen. Vi hadde tidligere veldig dårlig råd, når den kommer til meg selv lever jeg der fremdeles. Slik har det vært noen år. Klarer ikke å kjøpe noe til meg selv uten å få dårlig samvittighet (ungene får alt de trenger og litt til), og når jeg kjøper noe til med selv er da alltid i billigbutikker eller på salg. Hver måned klarer jeg også å spare kr 10.000,-. I helgen satte mannen foten ned, fant frem rull sorte søplesekker, ba meg putte klærne mine oppi der, og bruke kr 50-100.000,- på en ny garderobe til meg selv, og billigbutikker som HM, Lindex og Cubus skal jeg holde meg unna. Så hvor starter jeg? Hvor kjøper dere klær til dere selv? Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Uansett hvor mye penger du har, og om du skal kjøpe helt ny garderobe og gå for dyrere butikker, så trenger du virkelig ikke klær for 50-100.000,- Beklager manglende svar på spørsmålet, virker som om hensikten med innlegget egentlig var å skryte, samt finne ut hvilke butikker som er aller dyrest, og det kan jeg ikke svare på. Anonymkode: 4e2cb...bb2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Altså, hæ? Kaste alle klærne dine og kjøpe nye for 100000?! Galskap. Anonymkode: 0fc44...26c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Det er da ikke galskap. Hvis man skal ha en ordentlig kvalitets-jeans feks., kan den fort koste 1500 kr. En tykk, fin genser i rent ull 2 000. Hvis man starter på scratch går pengene fort. Anonymkode: bb8ed...533
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett hvor mye penger du har, og om du skal kjøpe helt ny garderobe og gå for dyrere butikker, så trenger du virkelig ikke klær for 50-100.000,- Beklager manglende svar på spørsmålet, virker som om hensikten med innlegget egentlig var å skryte, samt finne ut hvilke butikker som er aller dyrest, og det kan jeg ikke svare på. Anonymkode: 4e2cb...bb2 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, hæ? Kaste alle klærne dine og kjøpe nye for 100000?! Galskap. Anonymkode: 0fc44...26c Bare for å ha sagt det, det meste jeg har er veldig utslitt. Skal forresten ikke hives, men legges i kontieinere til Fretex, de selger videre de som er greit, og resten at tøyet resirkuleres. Tror også han sa 50-100.000 for at jeg ikke skulle begrense meg selv slik som jeg pleier. Har googlet litt rundt, en god bukse koster fort kr 1.500,-, det sammen med en god BH. Trenger skjorter til jobb, trøyer, gensere, kjoler, treningstøy ++++++. Da går pengene fort. Det er ikke for å skryte, har spart i ganske mange år uten noe plan på hva jeg skal bruke pengene på. Hadde dette vært noe jeg hadde gjort ofte så hadde dette vært skryt, dette er for å komme i gang med en ordentlig garderobe. HI Anonymkode: 38e14...109
soleia Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er da ikke galskap. Hvis man skal ha en ordentlig kvalitets-jeans feks., kan den fort koste 1500 kr. En tykk, fin genser i rent ull 2 000. Hvis man starter på scratch går pengene fort. Anonymkode: bb8ed...533 Har aldri kjøpt så dyre klede i heile mit liv (ser bort frå brudekjole og yttertøy) men ser då ikkje ut som ein boms for det. Eg er gjerne litt eldre (meir kjerring) enn deg, men handlar gode bukser og blusar mellom anna på Floyd.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, soleia skrev: Har aldri kjøpt så dyre klede i heile mit liv (ser bort frå brudekjole og yttertøy) men ser då ikkje ut som ein boms for det. Eg er gjerne litt eldre (meir kjerring) enn deg, men handlar gode bukser og blusar mellom anna på Floyd. Tusen takk, Floyd er notert. HI Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Det kommer jo veldig ann påhva du like og hvilke stil du har. Det beste er kanskje å ta seg en bytur for å titte, ikke kjøpe slikat du kan finne ut hva du liker. Gå innom alle klesbutikker for å titte, når du så kommer hjem igjen har du kanskje ett klaree bilde om hva du vil ha og hvor du skal gå. Jeg måtte kjøpe helt garderobe for noen år siden. Raste ned i vekt og absolutt alt utenom sokker måtte byttes ut på veldig kort tid (eller ungene kjeftet på meg og dro meg med til byen for de var lei av at jeg stjalklær av de. Eneste somnesten passet til meg i huset og jeg hater å handle til meg selv. ) Da gikk vi først på en tittetur før jeg bestemte meg for hva jeg hadde lyst på og hvor. Innholdet i klesskapet endret seg faktisk mer enn jeg hadde trodd. Om jeg bare hadde reist til byen for å kjøpe noe så tror jeg det hadde blitt veldig likt det jeg hadde fra før av. Anonymkode: b2090...9bd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo veldig ann påhva du like og hvilke stil du har. Det beste er kanskje å ta seg en bytur for å titte, ikke kjøpe slikat du kan finne ut hva du liker. Gå innom alle klesbutikker for å titte, når du så kommer hjem igjen har du kanskje ett klaree bilde om hva du vil ha og hvor du skal gå. Jeg måtte kjøpe helt garderobe for noen år siden. Raste ned i vekt og absolutt alt utenom sokker måtte byttes ut på veldig kort tid (eller ungene kjeftet på meg og dro meg med til byen for de var lei av at jeg stjalklær av de. Eneste somnesten passet til meg i huset og jeg hater å handle til meg selv. ) Da gikk vi først på en tittetur før jeg bestemte meg for hva jeg hadde lyst på og hvor. Innholdet i klesskapet endret seg faktisk mer enn jeg hadde trodd. Om jeg bare hadde reist til byen for å kjøpe noe så tror jeg det hadde blitt veldig likt det jeg hadde fra før av. Anonymkode: b2090...9bd Veldig godt tips, tusen takk. HI Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare for å ha sagt det, det meste jeg har er veldig utslitt. Skal forresten ikke hives, men legges i kontieinere til Fretex, de selger videre de som er greit, og resten at tøyet resirkuleres. Tror også han sa 50-100.000 for at jeg ikke skulle begrense meg selv slik som jeg pleier. Har googlet litt rundt, en god bukse koster fort kr 1.500,-, det sammen med en god BH. Trenger skjorter til jobb, trøyer, gensere, kjoler, treningstøy ++++++. Da går pengene fort. Det er ikke for å skryte, har spart i ganske mange år uten noe plan på hva jeg skal bruke pengene på. Hadde dette vært noe jeg hadde gjort ofte så hadde dette vært skryt, dette er for å komme i gang med en ordentlig garderobe. HI Anonymkode: 38e14...109 Du får mange gode bukser og bh'er langt under 1500 kroner altså. Har aldri betalt den summen for noen av delene Anonymkode: f344d...561
amandine Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Hadde jeg vært deg i dag så hadde jeg gått på et senter hvor de har en personlig shopper. Hun hadde fått hjelpe meg med basisen. Så hadde jeg fylt på selv litt etterpå. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du får mange gode bukser og bh'er langt under 1500 kroner altså. Har aldri betalt den summen for noen av delene Anonymkode: f344d...561 Har du noen tips til hvor? HI Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, amandine skrev: Hadde jeg vært deg i dag så hadde jeg gått på et senter hvor de har en personlig shopper. Hun hadde fått hjelpe meg med basisen. Så hadde jeg fylt på selv litt etterpå. Lykke til! Tusen takk, det skal jeg sjekke ut. Har Strømmen Storsenter, og sentret på Lillestrøm i nærheten, har også vurdert å dra til denne Outlet i Vestby (der fins visstnok også et stort lekeland jeg kan sende mannen og ungene på mens jeg handler) HI Anonymkode: 38e14...109
amandine Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 (endret) 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk, det skal jeg sjekke ut. Har Strømmen Storsenter, og sentret på Lillestrøm i nærheten, har også vurdert å dra til denne Outlet i Vestby (der fins visstnok også et stort lekeland jeg kan sende mannen og ungene på mens jeg handler) HI Anonymkode: 38e14...109 Ta en runde med en dame med peiling først, så ser du kanskje nye muligheter. På outleten kan du finne fine ting, men du kan også ha helt bomtur. Jeg kjenner ikke de sentrene du nevner men vet de har flinke folk på Storo og på Sandvika, hvertfall. Endret 17. august 2020 av amandine
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 Mannen er idiot. Så lenge klærne du har er greie nok er det tåplig å kaste dem. Anonymkode: 79f26...6a6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 Med tanke på bh så kommer det helt an på størrelsen din. Jeg har 75g og jeg kan ikke kjøpe bh andre steder en dyre butikker dessverre. Eller bestille fra nettet lingerioutlet.co.uk er ett bra sted å begynne synes jeg Anonymkode: ebe34...b24
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk, det skal jeg sjekke ut. Har Strømmen Storsenter, og sentret på Lillestrøm i nærheten, har også vurdert å dra til denne Outlet i Vestby (der fins visstnok også et stort lekeland jeg kan sende mannen og ungene på mens jeg handler) HI Anonymkode: 38e14...109 Jeg ville heller reist til Sandvika storsenter eller Fornebu senter, der har de mer high-end butikker enn strømmen storsenter dersom du ønsker å investere i dyrere klær. Du får for eksempel veldig god hjelp og service på Ferner Jacobsen på Fornebu senteret. Det er ingen dum ide å kjøpe seg dyrere klær, de er ofte i bedre kvalitet lagd med materiale av bedre holdbarhet slik at de varer lenger. Min erfaring er at siden jeg begynte å kjøpe dyrere klær så kjøper jeg mindre klær fordi jeg tenker meg mer om før jeg kjøper noe, i tillegg varer de lenger noe som er bra for både miljøet og lommeboken. Anonymkode: 482e2...982
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 Jeg bor neste kun i klær fra Match. Holder godt å ikke for spesielt så det kan brukes i årevis fremover. Ang bukser så kommer de nok til å foreslå Jean Paul, de er supre de, men spør etter Sophia fra Vavite. De er halve prisen og verdens beste. Masse stretch, holder godt, er i flere farger og har utrolig fin passform. Tror jeg 5 eller 6 av de 😂 Anonymkode: f4275...e92
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med tanke på bh så kommer det helt an på størrelsen din. Jeg har 75g og jeg kan ikke kjøpe bh andre steder en dyre butikker dessverre. Eller bestille fra nettet lingerioutlet.co.uk er ett bra sted å begynne synes jeg Anonymkode: ebe34...b24 Tusen takk. Tenker at jeg når det kommer til BH så tar jeg en tur innom en ordentlig butikk for å være sikker på at jeg faktisk har den størrelsen jeg tror jeg har. Vet det er mange som går rundt med feil størrelse. Tror jeg er 75e HI Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 Godt basistøy i god kvalitet kjøper jeg for det meste på Filippa K: https://www.filippa-k.com/en?gclid=EAIaIQobChMI2_2o5uWh6wIVQ9OyCh2m9gqrEAAYASAAEgIxZPD_BwE Kommer selvsagt an på stilen din og hva du liker. En personal shopper er et godt tips. 😊 Anonymkode: e3f43...d5e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #21 Skrevet 17. august 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen er idiot. Så lenge klærne du har er greie nok er det tåplig å kaste dem. Anonymkode: 79f26...6a6 Veldig mye av det er veldig slitt, skal ikke kastes i søpla, men gis til Fretex Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #22 Skrevet 17. august 2020 Basisklær som t-skjorter o.l. kjøper jeg på kappahl, cubus og HM. Undertøy kjøper jeg i dagligvare, elsker Pierre Robert. Spesielt sportsundertøyet. BH kbøper jeg på cubus. Jeans og bukser liker jeg fra Fransa og Floyd. Har en del klær fra Vila, og litt fra Jean Paul. Men jeg ser ikke helt hvorfor man skal kjøpe så dyrt, jeg greier meg fint med billige klær til daglig. Anonymkode: 6ce49...8ca
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #23 Skrevet 17. august 2020 Jeg har fått veldig god hjelp på Selected for klær, de finner ting jeg ikke ville tenkt på selv som blir veldig fint. I tillegg vil jeg anbefale Change for bra undertøy og bikini/badedrakt. Jeg er glad i merket Kaffe, Floyd, Match og B-young klær. Tror det ligger på en midt i mellom pris. Bukser jeg liker er Lee. Men jeg handler også mye "billig" klær. Har standard bluse / pen bukse på jobb. Koseklær hjemme er type fin joggedrakt fra Nike og pene sneakers. Lykke til og kos deg Anonymkode: 372ae...570
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #24 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fått veldig god hjelp på Selected for klær, de finner ting jeg ikke ville tenkt på selv som blir veldig fint. I tillegg vil jeg anbefale Change for bra undertøy og bikini/badedrakt. Jeg er glad i merket Kaffe, Floyd, Match og B-young klær. Tror det ligger på en midt i mellom pris. Bukser jeg liker er Lee. Men jeg handler også mye "billig" klær. Har standard bluse / pen bukse på jobb. Koseklær hjemme er type fin joggedrakt fra Nike og pene sneakers. Lykke til og kos deg Anonymkode: 372ae...570 Tusen takk for tips HI Anonymkode: 38e14...109
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #25 Skrevet 17. august 2020 Har du en kollega eller venninne som kler seg på en måte du liker? Sjekk i så fall med henne hvor hun kjøper klær. Husk at du må velge klær som passer din kroppsfasong. Sannsynligvis avviker du på en eller annen måte fra standard kroppsfasong (lange eller korte bein eller lignende). Det må du ta hensyn til. Ikke kjøp alt på en gang. Finner du en bukse du liker veldig godt, så kjøp den. Før du kjøper flere bukser av samme merke går du med den noen ganger. Beholder den fasongen? Er den like fin etter vask. Er den grei å kombinere med andre plagg? Og så videre. Når noen skal "bli ny" hender det at de kjøper klær for den de ønsker å være, ikke den de faktisk er. Ikke kjøp massevis av kjoler og høye hæler om du aldri vil bruke det. Kjøp klær du tror vil bli brukt. Tenk gjennom hva du har bruk for. Om du alltid fryser bør du kjøpe noen pene strikkejakker osv. Om du går mye med skjørt/kjole bør du sørge for nok strømpebukser av god kvalitet. Går du mye ute bør du kjøpe sko som er både pene og behagelige. Ta hensyn til hvordan du bør kle deg på jobb. Hvordan kler de andre på jobb seg? Går de med drakt/kjole eller kordfløyelsbukser? De fleste ønsker å passe inn. Du bør gå i butikk og prøve på plagg. Men se gjerne på zalando eller lignende for å få inntrykk av hva du liker. Når du har kjøpt noen plagg og gått med dem noen ganger må du være bevisst på hva du har kjøpt. Hvilke størrelser/merker/farger osv trives du med. Hva blir liggende i skapet? Noter gjerne ned hvilke butikker/størrelser/merker som passer deg. Da blir neste omgang med shopping mye enklere. Anonymkode: 7dc66...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå