Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Datteren min i fjerde har første skoledag i morgen. Hun sliter sånn med allergi mot gresspollen for tiden. I tillegg blir astmaen litt verre da også. Dette resulterer i snørrete unge med rennende nese og øyne, samt harking pga astmaen. Jeg ble jo nå plutselig usikker på om jeg kan sende hun på skolen. Læreren er samme som de forrige årene, og vet at hun til tider kan være veldig plaget. Burde jeg sende melding for å si fra til læreren at hun er inne i en sånn periode nå? Eller burde hun være hjemme pga korona? Dette hadde aldri vært noe spørsmål før, men det er litt vanskelig i den tiden vi er inne i nå. Kan heller ikke holde ungen hjemme i mange dager/uker pga allergi og astma 🤔 Anonymkode: 6839f...9fb
Kaffekjerring Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Med mitt ene barnehagebarn har jeg fått uttalelse fra lege. Han reagerer på pollen med nysing spesielt og da produseres det gjerne litt snørr i samme slengen. Legen skrev noen korte setninger om at han viser tegn til pollenallergi, at han har effekt av allergimedisin og at dette skal taes hensyn til i en vurdering om barnet bør sendes hjem eller ikke. Og at barnet kan gå i barnehagen med disse "symptomene" om det bare virker til å være pollenallergi. Han min er ikke testet for det da, men ligger det en test til grunn i tillegg, så er det enda bedre😊
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Her er de klar over situasjonen til barnet, og har sett både allergien og astmaen på sitt verste, så han har vært på skolen med både snørr og nysing, hosting og tungpustet. Anonymkode: 9bae0...19f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 Takk for svar begge to! Min har jo også opp gjennom årene både hatt fravær pga dette og vært skikkelig tett på skolen. Jeg skrev med hennes lærer da de startet opp igjen i våres. Men da tror jeg at jeg sender en melding via Vigilo. Sånn at lærerene blir minne på at han sliter med dette En uttalelse fra lege var også en god ide, min datter har fått påvist både allergi og astma på sykehuset da hun var yngre. Hi Anonymkode: 6839f...9fb
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Nå er jo gresspollen beskjed og omtrent fraværende i hele landet.. Anonymkode: 87a82...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå