Gå til innhold

Har du kjøpt munnbind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøy eller stoff? Hvilken kant av landet bor du i?

Jeg har kjøpt, ble litt påvirket av nyhetene, spørs om de kommer til å bli brukt noe særlig. Bor i Agder.

Anonymkode: 84643...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Bor også i Agder (Arendal) her er det ingen som bruker det. Har sett to stykker med munnbind, ingen av de etnisk norske.

Anonymkode: f6da3...bc2

Skrevet

Har kjøpt, og brukt på fly. Bor i Finnmark, har bare sett noen få bruke det på butikken. 

Har kjøpt både engangs og stoff

Anonymkode: 96ddf...c2d

Skrevet

Ja har kjøpt. Bor i Bærum og jobber i Oslo. 

Skrevet

Jeg hadde merkelig nok 2 esker liggende. :)

Her bør barna bruke munnbind på offentlig transport (Bergen), så om jeg hadde skullet kjøpe munnbind, ville det vært billigere med bompenger  å kjøre de til og fra skolen.

Selv har jeg hjemmekontor og handler mat på nettet.  

Anonymkode: 6154e...767

Skrevet

Nei, men skal ikke ut noe sted det brukes heller. 

Anonymkode: 0ee2f...507

Skrevet

Ja, har kjøpt både engangs og tøymaske. Bor på Lillehammer, og det et veldig få som bruker det her. Men vi måtte ha noen, da vi har noen nødvendige turer til Oslo i løpet av året. 

Anonymkode: 94569...ed4

Skrevet

Har sydd til ungene som må kjøre kollektivt. Oslo.

Anonymkode: 5e377...96a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Bor også i Agder (Arendal) her er det ingen som bruker det. Har sett to stykker med munnbind, ingen av de etnisk norske.

Anonymkode: f6da3...bc2

Ingen som bruker det i Grimstad heller... 

Anonymkode: 39ccb...495

Skrevet

Ja, har kjøpt. Ikke fordi jeg tror at jeg vil trenge det. Vi bor langt ute på bygda, og kollektivtilbudet er ikke-eksisterende. Men jeg har kjøpt slik at studenten og videregåendeeleven kan få, for de bor på mer sentrale steder og må ta buss. Greit å spare dem for den utgiften.

Skrevet

Nei. Kommer ikke til å bruke det før det blir tvang. 

Anonymkode: 27f9d...7e2

Skrevet

Nei og kommer ikke til å kjøpe det. Vi fikk akkurat inn 50 000stk på jobb, så tenker vi har det vi trenger om det blir påbudt der jeg jobber. Jeg trenger ikke noe for å komme meg på jobb, heller ikke ungene til skolen. Blir det påbudt på skoler, er dette noe skolen/staten må dekke tenker jeg siden skolen skal være gratis.

Men jeg har funnet frem symaskinen for å se om jeg kan lage noe som kunne vært mer komfortabelt å jobbe med. Jeg gruer meg skikkelig om det er noe jeg må bruke på jobb. Jeg har en fysisk krevende jobb, samtidig som jeg prater mye med kunder, så jeg føler at dette kan gjøre arbeidsdagen fryktelig slitsom. Jeg klarer fint å holde avstand, men kunder klarer jeg ikke å holde helt kontroll over. Fyller jeg på i en hylle kan de enkelt spørre om jeg kan flytte meg litt, øyne i nakken har jeg enda ikke fått meg. Men istede bøyer de seg over meg og lene seg på meg er vist helt greit. . Det som jeg syns er litt rart er at det var jeg som var minst hysterisk på jobb i mars, jeg syns ikke avstand var vanskelig, ofte vasking av hender hadde jeg inne siden jeg har syke barn hjemme, men blitt enda flinkere, igrunn så syns jeg alt var ganske greit. Men nå har de hysteriske slappet helt av, så nå er det meg som må minne mine kunder og de jeg jobber med at det nå er like viktig som i mars. 

Anonymkode: a4a7d...924

Skrevet

Nei, men vi har sydd ca 30.

Anonymkode: ed2db...b23

Skrevet

Ja. Trenger det ikke. Bor i ei bygd i nordnorge uten antydning til noe som heter kollektivt tilbud. Regner egentlig med at dersom det blir stort lokalt utbrudd,  blir skolen stengt. Og jeg trenger ikke på jobb, kan ha hjemmekontor.  Så i værste fall, trenger jeg ett i uka for å gå på butikken.  Ser ikke før meg at vi kommer dit her oppe. Men jeg har kjøpt inn noen, og mamma har begynt innkjøp for å sy også. 

Anonymkode: 84abb...35c

Skrevet

Nei, har ikke kjøpt. Men jeg har sydd meg noen helt enkle og simple  

Anonymkode: 1372d...3ec

Skrevet

Nei, har ikke behov for det. Har hjemmekontor, og skolen er i gangavstand. Hvis prisen går ned en del kommer jeg til å kjøpe en pakke i tilfelle det blir nødvendig å bruke det på butikken eller vi av en eller annen grunn skulle bli nødt til å ta buss eller fly.

Anonymkode: 5a04b...890

Skrevet

Ja, syr selv og bruker ved behov. 

Skrevet

Ja! Jeg bor i Bergen å må dessverre ta bussen 4 ganger om dagen å da er det midt i rushtiden så bussen er stappfull. Jeg har bare kjøpt i tøy ettersom vi har dårlig råd og for at jeg må ta bussen så mange ganger per dag. Jeg har også kjøpt munnbind til sønnen min på 8 år,men det blir bare brukt om det blir påbudt på buss.

Anonymkode: afa08...3b8

Skrevet

Tøy.. Jeg bor i en kommune med stigende smitte

Anonymkode: a8042...912

Skrevet

Kjøpte tøybind for en stund siden, da det ble tydelig at det ville bli anbefalingen. Reiser kollektivt i Oslo i rushen daglig. Det er tidvis et behov pga trengsel, og resten av tiden tar jeg det sikkert på for å slippe unna gærninger som leker koronapoliti på banen. 

Anonymkode: 23422...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...