Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 For meg er det utenkelig å skaffe meg hund. De røyter, sikler, lukter i romper, slikker seg på egne kjønnsorgan og slikker eierne etterpå. Dårlig ånde, bjeffer og tigger! Jeg kan forstå at eierene blir glad i kjæledyrene sine, man blir jo det med noe man omgås mye. Men, jeg synes det er ekkelt ofte hos de som har hund. Hår på klær når jeg drar, noenganger sikkel... Det lukter og usj😐😅 Kan selvsagt ikke si det høyt og later som jeg liker de gneldrete bikkjene de få gangene jeg må være rundt de🤭 Anonymkode: d6996...b1b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Jeg liker hunder, men er ikke helt tussete etter dem. Synes katter er eklere. De dreper og spiser alt mulig på turene sine, og drar inn halvdøde dyr og innvollsormer. Og de bæsjer i bedene mine👿 Nabokatten klarte å komme seg inn i garasjen vår og tisse i barnevognen. Anonymkode: 1b17b...156
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Du har jo veldig mye på den negative siden av vektstangen, men ser ikke alt det positive på andre siden. Du kan jo si mye av det samme om menneskebarn, de bæsjer på seg, gulper og kaster opp på deg, klær deg på russen, drar hjem barnemark og hodelus, griser med maten osv 😉 Jeg har ikke hund, og er ikke tussete jeg heller, men jeg ser at de gir mye glede, kos og kjærlighet til sine eiere... Anonymkode: 5f4a9...e22
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jo veldig mye på den negative siden av vektstangen, men ser ikke alt det positive på andre siden. Du kan jo si mye av det samme om menneskebarn, de bæsjer på seg, gulper og kaster opp på deg, klær deg på russen, drar hjem barnemark og hodelus, griser med maten osv 😉 Jeg har ikke hund, og er ikke tussete jeg heller, men jeg ser at de gir mye glede, kos og kjærlighet til sine eiere... Anonymkode: 5f4a9...e22 Klær deg på russen = klør seg på tissen Haha, autokorrekten slår til igjen 😊 Anonymkode: 5f4a9...e22
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg er det utenkelig å skaffe meg hund. De røyter, sikler, lukter i romper, slikker seg på egne kjønnsorgan og slikker eierne etterpå. Dårlig ånde, bjeffer og tigger! Jeg kan forstå at eierene blir glad i kjæledyrene sine, man blir jo det med noe man omgås mye. Men, jeg synes det er ekkelt ofte hos de som har hund. Hår på klær når jeg drar, noenganger sikkel... Det lukter og usj😐😅 Kan selvsagt ikke si det høyt og later som jeg liker de gneldrete bikkjene de få gangene jeg må være rundt de🤭 Anonymkode: d6996...b1b Enig med deg. Tenk deg de som har hunden i sengen din da🤮 Det er uhygienisk til tusen... Anonymkode: 86048...662
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 Folk merker nok du ikke liker de. Jeg er helt nøytral til hund. Hater bjeffing da. Ellers er hunder OK om eieren er OK. Har de i bånd når de skal, plukker opp bæsjen og ikke menneskeliggjør de. At hund er hele livet for enkelte er også OK. Hver sin smak. Anonymkode: 722a8...4b6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jo veldig mye på den negative siden av vektstangen, men ser ikke alt det positive på andre siden. Du kan jo si mye av det samme om menneskebarn, de bæsjer på seg, gulper og kaster opp på deg, klær deg på russen, drar hjem barnemark og hodelus, griser med maten osv 😉 Jeg har ikke hund, og er ikke tussete jeg heller, men jeg ser at de gir mye glede, kos og kjærlighet til sine eiere... Anonymkode: 5f4a9...e22 Mennesker og hund er to vidt forskjellige ting, kan ikke sammenlignes. Dessuten slikker ikke en baby bort bæsjen og tisset sitt selv, de vaskes og holdes rene. De snuser ikke andre i rompa som første prioritet heller, og gulpingen vokser de ifra. Forstår at eierne er glad i deg eg også. At de gir de kjærlighet. Men de er ekle og masete også. Anonymkode: d6996...b1b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mennesker og hund er to vidt forskjellige ting, kan ikke sammenlignes. Dessuten slikker ikke en baby bort bæsjen og tisset sitt selv, de vaskes og holdes rene. De snuser ikke andre i rompa som første prioritet heller, og gulpingen vokser de ifra. Forstår at eierne er glad i deg eg også. At de gir de kjærlighet. Men de er ekle og masete også. Anonymkode: d6996...b1b Du mener at barn er bedre enn hunder, men det er din subjektive mening. Det finnes mange som misliker barn sterkt og som foretrekker hunder istedefor barn. Personlig har jeg hverken hund eller barn, men jeg trives betraktelig bedre i ett hjem med en hund kontra et barn. Anonymkode: c6580...1cb
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 Det er noe galt med mennesker som misliker hunder. Anonymkode: 01c9f...fdc
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 Hunder er ok på avstand. Det gjelder for så vidt alle pelsdyr. Kan ikke fordra hår overalt. Verste jeg vet. Også lukta av våt hund, den er helt forferdelig. Har ingen problemer med at venner har hunder, vi kan gå turer sammen og jeg klapper hunden litt. Men skifter klær med én gang jeg kommer hjem, om jeg har vært i hus med pelsdyr som røyter. Anonymkode: ad2c5...71e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 Liker ikke hund, synes de er møkkete😫 Anonymkode: 3de07...58c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 Når jeg tenker litt over det: Jeg liker førerhunder, søks- og redningshunder, minesøkshunder, kreftsøkshunder, coronasøkshunder, liksøkshunder, politihunder osv. Håber dere aldri får behover for tjeneste til noen av disse møkkete, ekle, stinkende dyrene. Anonymkode: cd656...8c6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 Jeg takler ikke hunder. Syns de er ekle . Og folk med hund er ekle . Men gjett hva vi har 🙈 en hund. Vet ikke hva jeg tenkte på. Men kjøpte en puddel. Den røyter ikke og lukter den sjampoen vi bruker på den. Fin og kos hund som jeg selvfølgelig liker. Men liker fortsatt ikke andre sine hunder. Anonymkode: 78104...fec
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 Vi har to hunder. Huset er rent, støvsuges og vaskes ofte, men selvfølgelig hundehår også. Vi har ikke med hundene på besøk til folk med mindre vi er der over lengre tid. Altså mer enn 1 arbeidsdag, men stort sett slipper man det. Overnatting blir noe annet. Folk som besøker oss må tåle at vi har hund, men vi sørger også for at hundene ikke overfaller folk, det liker ikke jeg heller. Hundene hilser på så legger de seg en plass. Det jeg ikke har skjønt er de som absolutt skal gjøre ett så stort poeng over å hate hunder. Mine hunder plager ingen. Jeg tar hensyn i skog og mark, overholder båndtvang, plukker alltid opp og gjør alt etter boka. Hvorfor må dere bruke så mye energi på å hate de når det ikke er alle som plager dere? Jeg har fått kjeft av tilfeldige folk på tur fordi "dere hundeeiere plukker ikke opp". Ikke la ubrukelige folk som lar bikkja plage andre ødelegge for oss som har et bra hundehold. Huset mitt er iallefall ikke fullt i sikkel, bæsj, lopper og lus, eller våt hund. Det finnes normale folk med hund også 😁 Anonymkode: b4a1c...e03
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 Hehe. Det er maaaaange ting jeg liker dårligere enn hunder egentlig. Folk som driter i avstand i disse dager. Hater dem. Folk som ikke vasker hender eller tar på sprit i butikken. Hater de intenst. Folk som gir faen i at ungene deres oppfører seg som bøller på lekeplassen. Brenn i helvete liksom. Folk som MÅ ut av landet på ferie, fordi INGEN kan avgjøre hva som er nødvendig for de. 🙄 Egentlig har jeg mye større problemer med mennesker enn dyr, selv om jeg kan styre min entusiasme for hunder så foretrekker jeg en hund fremfor de som bare MÅ til syden. 😂😂😂 Anonymkode: 722a8...4b6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 For meg er det helt rart at noen kan mislike en hel dyreart på den måten. Nå er jeg ekstremt glad i dyr da, så det påvirker nok min mulighet til å forstå, men jeg vet om mange som ikke trives så godt med både hunder og katter. Likevel er det jo forskjell på dyrene. Jeg kunne heller ikke tenke meg å ha en hund som røyter, lukter og sikler mye rett og slett fordi jeg synes det er ubehagelig og ekstra mye jobb, uten at jeg liker selve dyret mindre av den grunn. Vi har en hund som er liten/mellomstor (14 kg) som verken røyter, sikler eller lukter noe særlig, selv ikke når pelsen er våt. Men joda, hun er jo en hund og holder seg selv ren ved å vaske seg i rumpa. Anonymkode: 89506...efb
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du mener at barn er bedre enn hunder, men det er din subjektive mening. Det finnes mange som misliker barn sterkt og som foretrekker hunder istedefor barn. Personlig har jeg hverken hund eller barn, men jeg trives betraktelig bedre i ett hjem med en hund kontra et barn. Anonymkode: c6580...1cb Barn og hund er ikke sammenliknbart, det er min mening. Jeg misliker hunder men liker sushi. Såklart liker barnløse mennesker hunder bedre enn barn om en skal sammenlikne, men det er helt til de får egne unger. Da ser de at det ikke går an å sammenlikne. At dyr er dyr og mennesker er mennesker! Forstår at eierene er glad i dyra sine, men jeg sitter kun igjen med hår og sikkel på buksa når jeg drar, og ser den pelsdotten som driver og slikker seg på kjønnsorganene og bjeffer som et uvær på fugler og biler og gudene vet hva! Anonymkode: d6996...b1b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn og hund er ikke sammenliknbart, det er min mening. Jeg misliker hunder men liker sushi. Såklart liker barnløse mennesker hunder bedre enn barn om en skal sammenlikne, men det er helt til de får egne unger. Da ser de at det ikke går an å sammenlikne. At dyr er dyr og mennesker er mennesker! Forstår at eierene er glad i dyra sine, men jeg sitter kun igjen med hår og sikkel på buksa når jeg drar, og ser den pelsdotten som driver og slikker seg på kjønnsorganene og bjeffer som et uvær på fugler og biler og gudene vet hva! Anonymkode: d6996...b1b Hvorfor i alle dager er det en selvfølge? Anonymkode: 5c689...450
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i alle dager er det en selvfølge? Anonymkode: 5c689...450 Ingen regel uten unntak.. men et barn i rett alder er rimelig slitsom om du ikke har nær relasjon. Men, ikke alltid! Ordla meg litt fomlete. Anonymkode: d6996...b1b
Mr. Freeze Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 Jeg kommer ikke til å skaffe meg hund selv, men jeg skjønner jo at de som har hund synes det er stas. Jeg er mer glad i (inne)katt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #21 Skrevet 16. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har jo veldig mye på den negative siden av vektstangen, men ser ikke alt det positive på andre siden. Du kan jo si mye av det samme om menneskebarn, de bæsjer på seg, gulper og kaster opp på deg, klær deg på russen, drar hjem barnemark og hodelus, griser med maten osv 😉 Jeg har ikke hund, og er ikke tussete jeg heller, men jeg ser at de gir mye glede, kos og kjærlighet til sine eiere... Anonymkode: 5f4a9...e22 Haha, fin autokorrekt 😂 Enig med deg. Jeg er veldig glad i både barn, katter og hunder, men finner lite sjarm i de uoppdragne. Har man hund, så tillater man ikke at hunden hopper på gjester eller sikler de ned. Akkurat som unger ikke får klasse maten rundt i huset til folk eller at katten vår må være i ett annet rom eller ute når vi har gjester som ikke er komfortable med katt. Viktig å respektere andres grenser, ikke de som har valgt å få barna eller dyrene. Anonymkode: 850a7...d3e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #22 Skrevet 16. august 2020 Jeg liker hunder godt, men jeg misliker stort sett eierne. De skjønner ikke at andre ikke er like begeistret for hunden (slik en del foreldre er i forhold til barna sine - nei, andres barn og hunder er ikke like gledelig for andre). De skjønner heller ikke at sin snille hund kan være skummel for de som er redd hunder, eller at sin snille hund ikke alltid blir møtt av andre snille hunder når de slipper hunden bare for å hilse på andre hunder. De hører ikke på advarsler om frykt eller sinne. At hunder tigger, stjeler, bjeffer, hopper, slikker folk i fjeset, stormer bort til folk uten bånd, ligger i senga, blir ekstra engstelige osv. skyldes eierne. Noen er mer bjeffete og engstelige fra naturens side, men eierne forsterker ofte dette. Folk behandler ikke hunder som hunder, eller holder på et strengt og forutsigbart hierarki. Da blir hunden forvirret og får uønsket oppførsel. Anonymkode: 45d3a...11c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #23 Skrevet 16. august 2020 Er ikke glad i hunder. Er litt redd de. Synes mang lukter, og så blir de drit møkkete i sølevær. MEN respekterer hundeeiere så lenge de respekterer at jeg er redd hunden deres, og så lenge de holder den i bånd og plukker opp dritten. Kan godt forstå at eierne blir glad i hunden, at det er godt selskap for feks enslige, og tenker at det er positivt for barn å vokse opp med hund eller et annet dyr. Men hundeeiere må børste klærne sine/barnas klær. Jobber i bhg, og en del barn med hund hjemme har hår overalt. Det er ekkelt. Anonymkode: 7bc6e...f49
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #24 Skrevet 16. august 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: For meg er det utenkelig å skaffe meg hund. De røyter, sikler, lukter i romper, slikker seg på egne kjønnsorgan og slikker eierne etterpå. Dårlig ånde, bjeffer og tigger! Jeg kan forstå at eierene blir glad i kjæledyrene sine, man blir jo det med noe man omgås mye. Men, jeg synes det er ekkelt ofte hos de som har hund. Hår på klær når jeg drar, noenganger sikkel... Det lukter og usj😐😅 Kan selvsagt ikke si det høyt og later som jeg liker de gneldrete bikkjene de få gangene jeg må være rundt de🤭 Anonymkode: d6996...b1b Helt enig i alt du sier! Anonymkode: 43c3f...84a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #25 Skrevet 16. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg takler ikke hunder. Syns de er ekle . Og folk med hund er ekle . Men gjett hva vi har 🙈 en hund. Vet ikke hva jeg tenkte på. Men kjøpte en puddel. Den røyter ikke og lukter den sjampoen vi bruker på den. Fin og kos hund som jeg selvfølgelig liker. Men liker fortsatt ikke andre sine hunder. Anonymkode: 78104...fec Puddel!? Den desidert styggeste og rareste av alle hunder!? Anonymkode: 303a7...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå