Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Sønnen min på 16 år kjøpte seg moped for noen dager siden. Den var beskrevet i annonsen som at det var et par kosmetiske skader, men ellers fungerer fint. Onkel og sønn var og hentet den og selger og venn kom kjørende på den. 18-19 åringer. Alt virket ok. Når de kom hjem med den skulle min mann prøvekjøre den, og den vil ikke starte. Starter kun på trill, går ikke på tomgang og girer ikke skikkelig. Mannen kontakter selger som sier de skal komme å se på den dagen etter. Ingen dukker opp. Får mld om at de skal komme dagen etter, noe de gjør. De påstår mopeden var helt fin før salg, bortsett fra at de visste om at den ikke giret skikkelig. Noe de ikke opplyste om før salg. De tok den med igjen for å reparere. Skulle komme med den igjen på fredag. Fikk mld om at de ikke rakk det, men skulle da komme tidlig lørdag. I går sluttet selger å svare rundt kl. 14. Ikke har de kommet, selger svarer ikke på tlf og på mld. Så nå sitter han på både pengene og sykkelen. Hans mor står som selger. Sendte henne mld på messenger og på mobil (kom til tlf svarer), men hun har ikke svart. Så hva gjør vi nå? Syns så synd på sønnen min som har jobbet hardt i hele sommer for å få råd til dette. Anonymkode: b2852...b27
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Det er lørdag så selger er 19 år og ute på fest? med pengene han fikk for sykkelen ... Usikker på hvor du går videre med dette. Moren til selger svarer nok ikke, for hun er ikke ansvarlig for salget. hadde ikke du en tråd om dette en tid tilbake om en selger som virker useriøs? Hvis dere faktisk kjøpte fra samme useriøse selger som du beskrev da... Så må jeg si at det vitner om dårlig judgment fra deres side... Har Finn.no hjelpeside for sånt? Anonymkode: f6398...c3d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Jeg hadde sendt en melding som går til gutten og moren (siden hun står i annonsen). Der hadde jeg skrevet at dersom saken ikke løser seg før i morgen klokken 12, så blir politiet kontaktet med anmeldelse om svindel. Finn vil også kontaktes og selger rapportert. Anonymkode: 84a02...082
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er lørdag så selger er 19 år og ute på fest? med pengene han fikk for sykkelen ... Usikker på hvor du går videre med dette. Moren til selger svarer nok ikke, for hun er ikke ansvarlig for salget. hadde ikke du en tråd om dette en tid tilbake om en selger som virker useriøs? Hvis dere faktisk kjøpte fra samme useriøse selger som du beskrev da... Så må jeg si at det vitner om dårlig judgment fra deres side... Har Finn.no hjelpeside for sånt? Anonymkode: f6398...c3d Mor står som selger. Anonymkode: b2852...b27
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde sendt en melding som går til gutten og moren (siden hun står i annonsen). Der hadde jeg skrevet at dersom saken ikke løser seg før i morgen klokken 12, så blir politiet kontaktet med anmeldelse om svindel. Finn vil også kontaktes og selger rapportert. Anonymkode: 84a02...082 Det kan vi kanskje gjøre, ja. Det er ikke kjøp via Finn.no, men via kjøp og salg på Facebook. Har tenkt vi skal prøve å ringe mor igjen i dag (hun står som selger på papiret) for å se om vi får svar hos henne først. TS Anonymkode: b2852...b27
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 La de få den tiden de trenger. Er ikke bare bare å reparere sånt vel. De svarer sikkert ikke nå fordi de er lei av maset. Dra hjem til de om de ikke kontakter dere innen mandag. Anonymkode: 5bea9...65c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan vi kanskje gjøre, ja. Det er ikke kjøp via Finn.no, men via kjøp og salg på Facebook. Har tenkt vi skal prøve å ringe mor igjen i dag (hun står som selger på papiret) for å se om vi får svar hos henne først. TS Anonymkode: b2852...b27 Da kan du skrive at du legger ut advarsel om dem på kjøp og selg siden - enda mer effektivt enn rapportering til Finn Anonymkode: 84a02...082
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: La de få den tiden de trenger. Er ikke bare bare å reparere sånt vel. De svarer sikkert ikke nå fordi de er lei av maset. Dra hjem til de om de ikke kontakter dere innen mandag. Anonymkode: 5bea9...65c Mopeden er ferdig den. Lei av maset? Når du ikke overholder en avtale og ikke svarer så er det da vel normalt at du blir kontaktet flere ganger. Han har brutt avtalen om levering av mopeden x 2. Nå blir vi redd for at vi har blitt lurt. Han sitter på både moped og penger. Da får du jaggu tåle at du blir kontaktet. Ikke bare sitte der å drite i svare. Anonymkode: b2852...b27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå