GĂ„ til innhold

Skoleklar😏

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var deres barn i fĂžrste klasse?Var hun/han skoleklar?

Har en som begynner i fÞrste klasse som jeg fÞler ikke er skoleklar.Han kvier seg for Ä gÄ pÄ do alene og sier at han ikke blir til Ä tÞrre Ä gjÞre det pÄ skolen, snakker med babystemme noen ganger, er veldig «mamma-gutt» som liker at jeg er i nÊrheten, er veldig leken og jeg er spent pÄ hvordan det blir med Ä sitte i ro ved en pult...

Vi har Ăžvd pĂ„ ting, som Ă„ gĂ„ pĂ„ do alene hjemme, kle pĂ„ seg selv, smĂžre pĂ„ mat selv, jobbet i alfabetbok osv..men jeg fĂžler fremdeles at han er «for litenÂ»đŸ™ˆ

Anonymkode: b99fc...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange fÞler det slik. Men det gÄr som oftest bra :) ei venninna av meg hadde en ganske umoden gutt og hun var sÄ bekymret. Denne gutten var full av energi og armer og bein overalt, satt aldri i ro. Men det gikk helt strÄlende. De er jo smÄ nÄ nÄr de begynner pÄ skolen og ofte er guttene ikke helt modne enda. Men det gÄr nok fint skal du se :)

Anonymkode: c235c...4f4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror mange fÞler det slik. Men det gÄr som oftest bra :) ei venninna av meg hadde en ganske umoden gutt og hun var sÄ bekymret. Denne gutten var full av energi og armer og bein overalt, satt aldri i ro. Men det gikk helt strÄlende. De er jo smÄ nÄ nÄr de begynner pÄ skolen og ofte er guttene ikke helt modne enda. Men det gÄr nok fint skal du se :)

Anonymkode: c235c...4f4

Tusen takk for svar😊Jeg har to jenter ogsĂ„ og de var skoleklar lenge fĂžr de fikk begynne pĂ„ skolen🙈🙈Klarte seg selv, kunne alfabetet nĂ„r de var 3 Ă„r osv😅Gutter er kanskje treigere, noen iallefall

Skrevet

😏 denne emojien betyr at du flĂžrter/er kĂ„t. 
Bare til info

Anonymkode: 9b078...51f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😏 denne emojien betyr at du flĂžrter/er kĂ„t. 
Bare til info

Anonymkode: 9b078...51f

Denne 😅? 
Da er jeg i sĂ„fall en av gĂŠmlisene som bruker den feil đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

Anonymkode: 1c458...99b

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en som begynner i fÞrste klasse som jeg fÞler ikke er skoleklar.Han kvier seg for Ä gÄ pÄ do alene og sier at han ikke blir til Ä tÞrre Ä gjÞre det pÄ skolen, snakker med babystemme noen ganger, er veldig «mamma-gutt» som liker at jeg er i nÊrheten, er veldig leken og jeg er spent pÄ hvordan det blir med Ä sitte i ro ved en pult...

Vi har Ăžvd pĂ„ ting, som Ă„ gĂ„ pĂ„ do alene hjemme, kle pĂ„ seg selv, smĂžre pĂ„ mat selv, jobbet i alfabetbok osv..men jeg fĂžler fremdeles at han er «for litenÂ»đŸ™ˆ

Min jente var skolemoden pÄ alle mÄter, men jeg kan likevel kjenne meg igjen i det du sier.

Men greia er at de fleste ungene klarer seg fint. Ja, kanskje blir det noen bremsespor i underbuksa en periode. Men unger flest har lyst til Ă„ bli selvstendige og vil strekke seg langt for Ă„ klare akkurat det.

Mitt beste tips er Ă„ vĂŠre en aktiv forelder i forhold til det sosiale. Det skaper et trygt klassemiljĂž, som igjen smitter over pĂ„ lĂŠringsmiljĂžet. Da vil du ogsĂ„ oppdage at selv den mest skolemodne ungen ogsĂ„ kan ha mark i rompa, eller er usikker pĂ„ de nye voksne. Fordi alle ungene tross alt bare er fem-seks Ă„r ❀

Anonymkode: 1c458...99b

Skrevet

Er nok mange unger som er som din. Spesielt gutter. Mange er jo fortsatt 5 Ă„r nĂ„r de starter pĂ„ skolen. Og gutter er jo generelt mer umodne enn jenter. Dette er uansett lĂŠrerene vant til, sĂ„ dette gĂ„r nok helt fint🙂

Anonymkode: 31661...230

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Han var super klar, kunne det meste selv, han var langt fremme ogsÄ faglig , sÄ han mÄtte jobbe med 2 klasse ting i 1 klasse og fÄr 3 klasse ting i 2 klasse nÄ

Anonymkode: ee293...bfc

Skrevet

VÄr gutt var overhodet ikke skolemoden nÄr han begynte. Det endte dÄrlig, med timevis grÄt etter skoletid fordi han hatet leksene og fikk det ikke til. I tredje klasse begynte det Ä bli litt bedre og merket at han modnet, men de to fÞrste Ärene pÄ skolen var et mareritt bÄde for han og for oss.

Med datteren vÄr var det omvendt. Hun var superklar og mestret alt fra fÞrste dag.

Anonymkode: b2972...931

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...