Gå til innhold

Noen som har erfaring med bakteriell vaginose?🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få advare om et litt ekkelt innlegg😶🙈

Jeg har i ca en uke har jeg hatt gråaktige tynn utflod som lukter ille. Ikke fiskeaktig slik som beskrives når jeg leser om bakteriell vaginose. Bare en generelt råtten vondt lukt som jeg ikke klarer helt å sammenligne presist med noe. Har ingen andre symptomer. Jeg ser ingen sammenheng med hvorfor jeg plutselig skal ha fått dette. Hatt normal hygiene uten for mye såpebruk og et normalt regelmessig sexliv med fast partner over flere år. Leser at bakteriell vaginose er en relativt vanlig tilstand og at det går over av seg selv.

SÅ dersom noen her har erfaring og tørr og svare. Hvor lang tid kan dette ta før det går over? Og har dere noen tips til hvordan håndtere det imens det pågår?

Føler meg jo så skitten og ekkel dagen lang. For selv om jeg er nydusjet føler jeg at jeg lukter med en gang jeg får litt utflod. Og det skjer minst 4-6 ganger i løpet av dagen. Vasker meg ofte. Slik det er nå kan jeg jo ikke en gang gå på stranden med venner fordi jeg er redd det skal lukte av meg. Vurderer å bruke tampong for å holde lukten inne i det minste. Men kanskje det bare gjør vondt verre? Et normalt sexliv er også umulig nå. 

Håper på noen gode råd!

Anonymkode: 52599...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk tampong!

Les dette: https://forskning.no/bakterier-sex/bakterier-fra-penis-kan-bidra-til-a-gi-kvinner-skjedekatarr/1727303

Jeg hadde trolig bakteriell vaginose i mange år, mye utflod, men ikke den karakteristiske lukten så jeg ble ikke tatt på alvor av lege. Fikk høre at jeg sikkert bare var slik. Måtte for ca. tre år siden gjennom en ganske heftig bredspektret antibiotikabehandling for noe helt annet. "Bivirkningen" jeg fikk av den var at jeg ble helt kvitt utfloden og ubalanser ellers i underlivet.

Når du har såpass sterke symptomer så ville jeg ikke gått for lenge med det. Du kan ev. først forsøke vaginale bakteriekapsler (Vivag? på apotek), da kan du si til lege at du har forsøkt det. Er du heldig så blir du kvitt det med disse også. Men får du det stadig igjen, da bør ikke bare du, men trolig også mannen behandles.

Anonymkode: 9d7cc...aea

Skrevet

Vivag o.l. er bare bortkastede penger. Du MÅ til lege og få en kur som tar knekken på det. 

Anonymkode: df111...040

Skrevet

Jeg hadde god effekt av Vivag. Du burde unngå truseinnlegg og i hvert fall ikke bruke tampong. Og kjøp bomullstruser 

Menskopp anbefales veldig.

Anonymkode: 58080...eba

Skrevet

Du må til lege og få kur. Ikke gå og vent på at det skal gå over. Det er bakterier som må behandles. Jeg får bakteriell vaginose hvis jeg har sex selv om mensen ikke er 100% ferdig. Så jeg er nøye med å vente noen dager etter mensen før jeg har sex. 

Anonymkode: c7bb2...998

Skrevet

Det eneste som hjelper for meg er antibiotikakur fra legen. Vivag kan du bruke forebyggende. Etter at jeg begynte med menskopp har jeg ikke hatt bakteriell vaginose. Deilig å slippe.

Anonymkode: a54ec...831

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må få advare om et litt ekkelt innlegg😶🙈

Jeg har i ca en uke har jeg hatt gråaktige tynn utflod som lukter ille. Ikke fiskeaktig slik som beskrives når jeg leser om bakteriell vaginose. Bare en generelt råtten vondt lukt som jeg ikke klarer helt å sammenligne presist med noe. Har ingen andre symptomer. Jeg ser ingen sammenheng med hvorfor jeg plutselig skal ha fått dette. Hatt normal hygiene uten for mye såpebruk og et normalt regelmessig sexliv med fast partner over flere år. Leser at bakteriell vaginose er en relativt vanlig tilstand og at det går over av seg selv.

SÅ dersom noen her har erfaring og tørr og svare. Hvor lang tid kan dette ta før det går over? Og har dere noen tips til hvordan håndtere det imens det pågår?

Føler meg jo så skitten og ekkel dagen lang. For selv om jeg er nydusjet føler jeg at jeg lukter med en gang jeg får litt utflod. Og det skjer minst 4-6 ganger i løpet av dagen. Vasker meg ofte. Slik det er nå kan jeg jo ikke en gang gå på stranden med venner fordi jeg er redd det skal lukte av meg. Vurderer å bruke tampong for å holde lukten inne i det minste. Men kanskje det bare gjør vondt verre? Et normalt sexliv er også umulig nå. 

Håper på noen gode råd!

Barberer du deg? 

Anonymkode: a26f0...bd0

Skrevet

Jeg hadde det, gikk ikke over. Det føres som det sildret «vann» konstant. Måtte gå med bind. Fikk høy feber og måtte få antibiotika. Legen min sa da hun så oppi der, oi stakkars deg, du er skikkelig dårlig du. 
Har hatt venninner som har blitt bra uten medisiner da. Jeg ble skikkelig syk. 

Anonymkode: 4a637...c4f

Skrevet

Klamydia? 

Anonymkode: e75ea...333

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klamydia? 

Anonymkode: e75ea...333

🙄

Skrevet
På 16.8.2020 den 14.21, Anonym bruker skrev:

🙄

🤣

Skrevet

Takk for alle gode råd❤️

Jeg ble faktisk kvitt det ganske allerede dagen etter jeg skrev innlegget! Plutselig var der bare ikke lukt av utfloden lengre. Jeg gikk derimot med dette i nesten 4 uker og det gjør jeg nok ikke igjen. Da blir det nok legen og antibiotika. Samtidig har det vært litt mange legebesøk siste halve året rundt andre underlivsplager jeg har slitt med. Så orket bare ikke tanken på å komme med dette i tillegg nå😅 Så akkurat denne gangen var jeg litt glad jeg slapp unna...selv om det var noe herk imens det pågikk😖

Skrevet
På 16.8.2020 den 11.27, Anonym bruker skrev:

Det eneste som hjelper for meg er antibiotikakur fra legen. Vivag kan du bruke forebyggende. Etter at jeg begynte med menskopp har jeg ikke hatt bakteriell vaginose. Deilig å slippe.

Takk for gode råd☺️ Skal vurdere forebyggende og menskopp🌸

Skrevet
På 16.8.2020 den 10.30, Anonym bruker skrev:

Du må til lege og få kur. Ikke gå og vent på at det skal gå over. Det er bakterier som må behandles. Jeg får bakteriell vaginose hvis jeg har sex selv om mensen ikke er 100% ferdig. Så jeg er nøye med å vente noen dager etter mensen før jeg har sex. 

Anonymkode: c7bb2...998

Takk for godt tips! Det kan stemme her også...🙄 Neste gang venter jeg!!

Skrevet
På 16.8.2020 den 1.24, Anonym bruker skrev:

Ikke bruk tampong!

Les dette: https://forskning.no/bakterier-sex/bakterier-fra-penis-kan-bidra-til-a-gi-kvinner-skjedekatarr/1727303

Jeg hadde trolig bakteriell vaginose i mange år, mye utflod, men ikke den karakteristiske lukten så jeg ble ikke tatt på alvor av lege. Fikk høre at jeg sikkert bare var slik. Måtte for ca. tre år siden gjennom en ganske heftig bredspektret antibiotikabehandling for noe helt annet. "Bivirkningen" jeg fikk av den var at jeg ble helt kvitt utfloden og ubalanser ellers i underlivet.

Når du har såpass sterke symptomer så ville jeg ikke gått for lenge med det. Du kan ev. først forsøke vaginale bakteriekapsler (Vivag? på apotek), da kan du si til lege at du har forsøkt det. Er du heldig så blir du kvitt det med disse også. Men får du det stadig igjen, da bør ikke bare du, men trolig også mannen behandles.

Anonymkode: 9d7cc...aea

Interessant det du skriver. Jeg har også slitt med mye utflod så lenge jeg kan huske. Luktfri vel og merke. Var derimot igjennom en heftig bredspektret antibiotika intravenøst selv i fjor. Men jeg endte heller opp med en sopp infeksjon som bivirkning😶 Kanskje det bare ikke var riktig AB for riktig bakterie her?🤔 Mulig jeg uansett lufter eksemplet ditt om jeg tørr nevne tema for legen min🌸

Skrevet
På 16.8.2020 den 11.34, Anonym bruker skrev:

Barberer du deg? 

Har et nokså avslappet forhold til hår, men trimmer ekstra sommertid ja. Og litt ekstra ifm bakterieinfeksjonen nå, for å føle meg renere. Vet du om hår/ikke hår har noe sammenheng?

Skrevet

Ja, det å barbere seg gjør deg slettes ikke renere om det er det du tror, tvert i mot. Dessuten får du bare mer utflod av å barbere deg. Kutt ut det tøyset og vask deg kun med vann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...