Kaffekjerring Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Vi har tre barn. En gutt på 12, jente på 3 år og en gutt på 2 år. Han eldste hadde nattskrekk som gikk over når han nærmet seg skolealder mener jeg. Med han hadde vi ikke de store episodene, me det var definitivt en god del tilfeller. Med jenta på 3 år så startet hun omtrent på toårsdagen. De har ikke vært hyppige, men episodene har vart ganske lenge, selvfølgelig i varierende grad. Dette her går seg jo til og jeg vet jo det forsåvidt. Men det kunne vært litt ok å høre andres erfaringer. Hvor hyppig er/var det hos dere? Hva gjør dere i situasjonen? Hvor lenge holdt på og hvor gamle var de da det roet seg? Vi hadde et i kveld og da tok det sikkert ti minutter hvertfall før vi (eller far da) fikk kontakt med henne. Vi maser ikke med det, det blir til at vi stort sett bare blir sittende på fanget med henne. Jeg har skjønt på noen at nattskrekken etterhvert gikk over i feks. nattevandring. Det er i utgangspunktet ikke noe dumt i det så lenge det er sikkert.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Her akselererte det fra 3-4 år og til 9-10 på det ene barnet. Det andre var ferdig ved fylte 3, da begynte det omtrent et år før. Tredje og fjerde unge har sluppet unna. Det var faktisk et års tid hvor vi måtte være to voksne hjemme når det sto på som verst. Men heldigvis ga det seg når puberteten begynte. Vi fikk god hjelp på søvnsenteret på Haukeland, det ligger info på nettet og man kan ringe. Anonymkode: b84a6...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå