Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Milano?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det personangrep, lattterliggjøring eller avsporing å si at navnet ikke er vanlig?

Anonymkode: a7e5e...937

Nei det er selvsagt helt greit å si. Var ett par andre kommentarer som ikke var greit.

Anonymkode: 8890a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er selvsagt helt greit å si. Var ett par andre kommentarer som ikke var greit.

Anonymkode: 8890a...db2

Merkelig moderering når jeg ser hva som står igjen, mange av de er veldig ufine. Min kommentar var en kommentar til din kommentar, og begge er blitt slettet.

Anonymkode: a7e5e...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere navnet, så hvorfor ikke? Har vært borti mange uvanlige navn gjennom 15 år i bhg. Det "verste" er tungvinne dobbeltnavn. Type Franz Amadeus eller Ulrik Marttinius. 

Milano er helt greit 👍

Anonymkode: b1484...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tenker du at navnet kommer til å bli en byrde da? Ser ikke at dette navnet skal være noe negativt.

Anonymkode: 8890a...db2

Du ser ikke hvordan å hete Milano kan være noe negativt? Vel, jeg kan gi deg mange grunner og den første bør være innlysende: Ser du hvor mange her som synes navnet er uheldig? Om det var mitt barn, ville jeg ikke gitt det et navn som 90% (dog fra en svært liten "testgruppe") synes et barn som bor i Norge burde slippe å hete. 

I tillegg er navnet også en by, pizza og ligner veldig på Lano. Og, det er definitivt et navn som man ikke kan se for seg at komme til å ende opp som statsminister, sentralbanksjef og andre "høyerestående" yrker. Du sier at du ikke har tenkt til at gutten skal bli statsminister uansett, men hvorfor legge opp til et navn som kommer til å bli en hindring om han skulle ønske å bli det? 

Anonymkode: 88d57...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Harry. 

Anonymkode: d3972...5fd

Nei, M i l a n o. 

Anonymkode: 5b26c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung mor uten utdannelse -navn, med en dose dumskap og manglende evner

 

Ikke vær så dum!

Anonymkode: 4087a...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er galt med gode gamle navn som Ole, Per og Tørres?

Anonymkode: 83cdd...7a3

Det er navn ikke vi liker.

Anonymkode: 8890a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, inimini skrev:

Jeg liker det! Kult navn!

Fint at ikke alle heter det samme

Ja det samme tenker jeg :)

Anonymkode: 8890a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har full forståelse for at man ikke har lyst til å ha et Topp 10-navn på barna sine. Det jeg IKKE forstår, er behovet for å gi et så spesielt navn at det garantert vil være til byrde for barnet. Milano er et slikt navn. Tenk dere om.. 

Anonymkode: 88d57...20e

Enig med deg! 😊

Anonymkode: 7853a...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lik linje med Palermo eller Torino. 
Hvis du ønsker for sønnen din at han får spørsmålet: «Å, er ikke det en by i Italia? Hvorfor er du oppkalt etter en by i Italia?» hver gang han presenterer seg så kjør på. Funkygine sin sønn har en familie med tilknytning til Italia, så for han er det lett å svare. Er det det for din sønn?

Anonymkode: df356...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fordi DU HI synes navnet er kult, er det ikke sikkert at barnet ditt kommer til å like det. 

Jeg klarer ikke se det for meg, at en i bhg roper over sandkassa til sønnen din : " Milano! Milano!" 

Anonymkode: 7853a...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare fordi DU HI synes navnet er kult, er det ikke sikkert at barnet ditt kommer til å like det. 

Jeg klarer ikke se det for meg, at en i bhg roper over sandkassa til sønnen din : " Milano! Milano!" 

Anonymkode: 7853a...378

Funkiegine sin unge heter jo det å flere andre i landet. Så det er ikke noe mer spesielt enn andre navn.

Anonymkode: 8890a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milano er et av de fineste navna jeg vet om. Hadde jeg fått gutt hadde jeg valgt det. 

Dere som har kommentert så fordomsfullt- Jeg lurer på hvor dere står i livet, hvor folkeskikken er🤷🏻‍♀️

 

Anonymkode: 30c5d...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg er gravid å ultralyd viser at det er en gutt. Hva synes dere om navnet Milano?

Anonymkode: 8890a...db2

Jeg personlig er ikke fan av navn etter steder,men er ikke stygt :)

Anonymkode: 35e92...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke ungen hete Milano? 
Passer jo så bra sammen med de andre populære navnene folk gir barna sine nå! 
Matheo, Milo, Milan, Milian og Milano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Milano er et av de fineste navna jeg vet om. Hadde jeg fått gutt hadde jeg valgt det. 

Dere som har kommentert så fordomsfullt- Jeg lurer på hvor dere står i livet, hvor folkeskikken er🤷🏻‍♀️

 

Anonymkode: 30c5d...72a

Helt enig med deg! Å si at de ikke liker navnet er helt greit,men alle de stygge og nedlatende kommentarene her er virkelig ikke okey! Må da være mulig å diskutere ett navn uten å bli ufin.

Anonymkode: 8890a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir vel det samme som å kalle barnet sitt London eller Paris.

Anonymkode: e7507...a8e

Jeg fikk i barnehage med en som het Bergen faktisk,er ikke så uvanlig å kalle barn opp etter byer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 23.38, Anonym bruker skrev:

Du ser ikke hvordan å hete Milano kan være noe negativt? Vel, jeg kan gi deg mange grunner og den første bør være innlysende: Ser du hvor mange her som synes navnet er uheldig? Om det var mitt barn, ville jeg ikke gitt det et navn som 90% (dog fra en svært liten "testgruppe") synes et barn som bor i Norge burde slippe å hete. 

I tillegg er navnet også en by, pizza og ligner veldig på Lano. Og, det er definitivt et navn som man ikke kan se for seg at komme til å ende opp som statsminister, sentralbanksjef og andre "høyerestående" yrker. Du sier at du ikke har tenkt til at gutten skal bli statsminister uansett, men hvorfor legge opp til et navn som kommer til å bli en hindring om han skulle ønske å bli det? 

Anonymkode: 88d57...20e

Å herremin.....kvinnfolk i Norge...se bare til Sverige hvor mye mer frimodig de er med navn der. I Norge er dere så livredde for "nye" navn. Jeg er 100% sikker på at en mann med navn "Milano" kan bli statsminister hvis han er politisk flink. Det er selvfølgelig ingen som sier "Nei, beklager, du heter Milano, så du kan ikke bli med på lista". I Sverige er de ikke redde i det hele tatt, der blir barna døpt  Dallas, Lexus, Texas og en hel haug med navn dere her i Norge ville fått bakoversveis av. Jeg må bare le av dere....mer fordømmende tror jeg ikke norske damer kan være når det kommer til navn.

Anonymkode: d801c...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å herremin.....kvinnfolk i Norge...se bare til Sverige hvor mye mer frimodig de er med navn der. I Norge er dere så livredde for "nye" navn. Jeg er 100% sikker på at en mann med navn "Milano" kan bli statsminister hvis han er politisk flink. Det er selvfølgelig ingen som sier "Nei, beklager, du heter Milano, så du kan ikke bli med på lista". I Sverige er de ikke redde i det hele tatt, der blir barna døpt  Dallas, Lexus, Texas og en hel haug med navn dere her i Norge ville fått bakoversveis av. Jeg må bare le av dere....mer fordømmende tror jeg ikke norske damer kan være når det kommer til navn.

Anonymkode: d801c...207

Det er jo nettopp det jeg prøvde å si i mitt innlegg. At vi er veldig sære her i Norge. Vi har en helt annen holdning til tradisjoner enn i svært mange land.

Navnet følger deg hele livet og jeg er veldig sikker på at det er lettere for Håkon Hansen å få seg jobb enn Milano Hansen. 

Anonymkode: 88d57...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo nettopp det jeg prøvde å si i mitt innlegg. At vi er veldig sære her i Norge. Vi har en helt annen holdning til tradisjoner enn i svært mange land.

Navnet følger deg hele livet og jeg er veldig sikker på at det er lettere for Håkon Hansen å få seg jobb enn Milano Hansen. 

Anonymkode: 88d57...20e

Jaja da synes jeg det er verre med søsteren min som har tenkt å kalle ungen Liam,det hørtes hvertfall ut som en utlending som jobber på en kebabsjappe. Begge foreldre er norsk.

Endret av Bergen_by
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...