Gå til innhold

Mange barnefamilier i karantene etter harryhandel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men du må da skjønne at mor og far må få bacon, sigg og vin. Det er vel verd utsatt skolestart, vel?

Anonymkode: d4154...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står det i VG. Altså. Er det ikke skolestart for alle til uka??

Anonymkode: 5218d...b41

Det er skolestart ja. Helt utrolig at det skal være mulig å ta ett slikt valg av foreldrene. Med mindre foreldre kan jobbe hjemmefra og samtidig har barn som ikke er i skolealder hjemme så er dette helt utilgivelig. Man setter bare ikke barn i en situasjon som gjør at de ikke kan gå på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bor vel i kommunen som har utsatt skolestarten da og tenkte de kunne shoppe litt i Sverige siden de allerede måtte være hjemme? 

Anonymkode: 41169...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De bor vel i kommunen som har utsatt skolestarten da og tenkte de kunne shoppe litt i Sverige siden de allerede måtte være hjemme? 

Anonymkode: 41169...00c

Tenkte det sammen, men herre min hatt så idiotisk.
Bor på steder med så stor smitte at skoler og barnehager stenges igjen, og det de reagerer med er "jippi, når kan vi dra over grensen hvor det er rødere enn her siden vi ikke trenger å bekymre oss for skolestart og karantene etterpå"
Blir ikke mindre smitte av det...

Anonymkode: 511ab...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ble jeg faktisk litt satt ut av. Noen av dem visste hva de gjorde. De gjør med overlegg sånn at barna går glipp av den første 1,5 uka med skole etter sommeren. Utrolig spesielt nivå av dumskap.

Anonymkode: 3c5c5...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette ble jeg faktisk litt satt ut av. Noen av dem visste hva de gjorde. De gjør med overlegg sånn at barna går glipp av den første 1,5 uka med skole etter sommeren. Utrolig spesielt nivå av dumskap.

Anonymkode: 3c5c5...73c

Jammen jammen jammen, noen av de hadde jo misforstått tidspunktet jo, heeelt uskyldige

Anonymkode: 6f517...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Romerikes Blad var flere fra Romerike. Jobber i barnehage på Romerike men tror ingen av våre familier kan ha gjort dette...!?

Anonymkode: d0fb9...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2020 at 4:04 PM, Anonym bruker said:

Står det i VG. Altså. Er det ikke skolestart for alle til uka??

Anonymkode: 5218d...b41

helt tragisk ....  stakkars barn som har slike foreldre, de hadde også sagt at de mistforsto

Anonymkode: dda47...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett helt loko - men det står barnefamilier, så det er sikkert barn under skolealder. Dersom foreldre har dradd med det resultatet at barna mister første uka på skolen så bør vel noen rådgivende instanser koples inn.. 

Anonymkode: 3ecc0...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Anonym bruker said:

Uansett helt loko - men det står barnefamilier, så det er sikkert barn under skolealder. Dersom foreldre har dradd med det resultatet at barna mister første uka på skolen så bør vel noen rådgivende instanser koples inn.. 

Anonymkode: 3ecc0...88b

det står i artikkelen at det er snakk om barn i skolealder

Anonymkode: dda47...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uansett helt loko - men det står barnefamilier, så det er sikkert barn under skolealder. Dersom foreldre har dradd med det resultatet at barna mister første uka på skolen så bør vel noen rådgivende instanser koples inn.. 

Anonymkode: 3ecc0...88b

Hvilke instanser? 

Anonymkode: 28f60...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke instanser? 

Anonymkode: 28f60...2d6

Egentlig mener jeg at det er så graverende at barnevern kunne kommet inn. Når foreldre med åpne øyne setter stopper for deltakelse i skole for å shoppe i Sverige.,

Samtidig er jeg motstander av å tenke barnevern så snart noen trår feil..

Det er en så ny situasjon vi står i nå at jeg har ikke landet helt på hva jeg mener. Men det at slike foreldre er uansvarlige og virker ute av stand til å veie konsekvenser opp mot hverandre, det mener jeg helt klart

Anonymkode: 3ecc0...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig mener jeg at det er så graverende at barnevern kunne kommet inn. Når foreldre med åpne øyne setter stopper for deltakelse i skole for å shoppe i Sverige.,

Samtidig er jeg motstander av å tenke barnevern så snart noen trår feil..

Det er en så ny situasjon vi står i nå at jeg har ikke landet helt på hva jeg mener. Men det at slike foreldre er uansvarlige og virker ute av stand til å veie konsekvenser opp mot hverandre, det mener jeg helt klart

Anonymkode: 3ecc0...88b

Idiotisk prioritering, ja, men da ble jo bv kobles inn når barna er borte en uke på grunn av sydenferie utenfor skoleferien. Det er slett ikke uvanlig. 

Anonymkode: 3fbf0...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker på at minst 50% av disse har gjort dette helt med vilje, med håpet om at de ikke skulle bli «tatt», og dermed ikke gått i karantene frivillig når de kom tilbake.

Jeg blir sjeldnere og sjeldnere overrasket over egoismen og nivået av dumskap om dagen.

Anonymkode: 8b6e4...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 20.51, Anonym bruker skrev:

I følge Romerikes Blad var flere fra Romerike. Jobber i barnehage på Romerike men tror ingen av våre familier kan ha gjort dette...!?

Anonymkode: d0fb9...f10

Jeg ble overrasket. Fikk vite at en familie fra årnes dro på harryhandel. De «viste» ikke om at grensen ble rød (visstnok) men de fikk jo beskjed på grensen og de de dro likevel . Ikke nok med det men de har vært i fornøyelsespark, tatt imot besøk og vært på shopping etterpå!! De kan ikke unnskylde seg med at de ikkeviste at de var i karantene. Ett barn i barnehage, ett nå på skole. Når de dro vet jeg ikke men mulig det er på dag 10 i morgen som er skolestart. Uansett ble jeg rasende å har lyst til å melde!!!

Anonymkode: 2e667...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Idiotisk prioritering, ja, men da ble jo bv kobles inn når barna er borte en uke på grunn av sydenferie utenfor skoleferien. Det er slett ikke uvanlig. 

Anonymkode: 3fbf0...a40

Da har de vel fått godkjent fravær i det minste? Men enig i det du sier

Anonymkode: 3ecc0...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig mener jeg at det er så graverende at barnevern kunne kommet inn. Når foreldre med åpne øyne setter stopper for deltakelse i skole for å shoppe i Sverige.,

Samtidig er jeg motstander av å tenke barnevern så snart noen trår feil..

Det er en så ny situasjon vi står i nå at jeg har ikke landet helt på hva jeg mener. Men det at slike foreldre er uansvarlige og virker ute av stand til å veie konsekvenser opp mot hverandre, det mener jeg helt klart

Anonymkode: 3ecc0...88b

Herregud. Krisemaksimering 🙄

 

Anonymkode: 28f60...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når de dro vet jeg ikke men mulig det er på dag 10 i morgen som er skolestart. Uansett ble jeg rasende å har lyst til å melde!!!

Anonymkode: 2e667...178

Hvis du ikke engang vet når de dro, så har du jo litt lite å melde.

Anonymkode: 28f60...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble overrasket. Fikk vite at en familie fra årnes dro på harryhandel. De «viste» ikke om at grensen ble rød (visstnok) men de fikk jo beskjed på grensen og de de dro likevel . Ikke nok med det men de har vært i fornøyelsespark, tatt imot besøk og vært på shopping etterpå!! De kan ikke unnskylde seg med at de ikkeviste at de var i karantene. Ett barn i barnehage, ett nå på skole. Når de dro vet jeg ikke men mulig det er på dag 10 i morgen som er skolestart. Uansett ble jeg rasende å har lyst til å melde!!!

Anonymkode: 2e667...178

Pass dine egne saker, du. Virker som du har mer enn nok å ta tak i. 

Anonymkode: 25588...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt vitner om utrolig dårlig dømmekraft. Enkelte mennesker sliter veldig med konsekvenstenkning, men får håpe de i det minste klarer å overholde karantenen. 

Anonymkode: f052f...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idiotisk prioritering, ja, men da ble jo bv kobles inn når barna er borte en uke på grunn av sydenferie utenfor skoleferien. Det er slett ikke uvanlig. 

Anonymkode: 3fbf0...a40

I vanlige tider så utsetter man jo hverken seg selv eller andre for smitte ved å reise utenlands. Jeg skjønner ikke at det kan sammenlignes. I tillegg så er jo en sydenferie søkt om og innvilget. 

Anonymkode: d4154...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...