Gå til innhold

Kjenner du en alkoholiker som har blitt kvitt problemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå valgt å se på mitt familiemedlem som en som sakte men sikkert begår selvmord. Litt etter litt tar vedkommende livet sitt. Jeg orker ikke ha kontakt mer, og begynner å fri meg fra personen. Har planlagt begravelsen i hodet mitt.

Anonymkode: ede9a...032

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du hjelpe ❤️ tragisk og gi opp en personen

Anonymkode: ba552...50b

Skrevet

Jeg kjenner og har kjent alkoholikere og rusmisbrukere. Kun en person klarte å slutte å drikke. Min erfaring tilsier at personen må få et valg. Alkoholen eller (i mitt tilfelle) meg, datteren. Du kan ikke hjelpe en som ikke er klar til å ta imot hjelp, men du kan la vedkommende vite at du står klar til å hjelpe, den dagen vedkommende er klar til å ta imot hjelp. 

Lykke til. ❤️

Anonymkode: 0159a...5dc

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hjulpet til jeg nesten har gått til grunne selv. Nå får vedkommende klare seg selv. Jeg orker ikke mer. Ikke før det er fullstendig rusfrihet.

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Har hjulpet til jeg nesten har gått til grunne selv. Nå får vedkommende klare seg selv. Jeg orker ikke mer. Ikke før det er fullstendig rusfrihet.

tvanginnlegging er nok svaret her. Det ble et familiemedlem her, og personen måtte ikke godkjenne det

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tvanginnlegging er nok svaret her. Det ble et familiemedlem her, og personen måtte ikke godkjenne det

Man kan ikke tvangsinnlegge alkoholikere. Det er heller ingenting man kan gjøre for å hjelpe, de må selv erkjenne og ville

Anonymkode: 4b2ea...aae

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skal utrolig mye til å få tvangsinnlagt ett menneske. Å være alkoholiker er ikke ulovlig eller farlig for andre enn alkoholikeren selv. Dessverre må vedkommende ønske å motta hjelp selv. Men du kan si at du vil være der for han den dagen han ønsker å motta hjelp, men enn så lenge må du skjerme deg selv. Dette er tøft å stå i , men pass godt på deg selv. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du vet fan ikke hva du snakker om. Beklager måtte si det. Man kan ikke hjelpe noen som ikke ønsker hjelp, som ikke ønsker å slutte. Det viktigste, og det vanskeligste, man gjør som pårørende er å sette grenser overfor den avhengige og å ta vare på seg selv. Noen ganger innebærer det å kutte. 

Anonymkode: f7df5...216

Skrevet

Jeg vet om en, men han ble fanatisk religiøs isteden. Altså ble en avhengighet byttet med en annen på en måte. 

Nå lever og ånder han for Jesus, snakker bare religion og er nesten mer slitsom å være sammen med enn da han drakk... 

Anonymkode: cdbc4...b3e

Skrevet

Jeg kjenner flere som har hatt skadelig høyt alkoholinntak over tid, og som ikke har det lenger, ja. 

Anonymkode: 583e1...6f0

Skrevet

Ja hun har nå to unger og klarer seg kjempe fint ❤ ungene betyr alt for henne så hun rører ikke lenger alkohol

Anonymkode: cde87...560

Skrevet
On 8/15/2020 at 3:56 PM, Anonym bruker said:

Du vet fan ikke hva du snakker om. Beklager måtte si det. Man kan ikke hjelpe noen som ikke ønsker hjelp, som ikke ønsker å slutte. Det viktigste, og det vanskeligste, man gjør som pårørende er å sette grenser overfor den avhengige og å ta vare på seg selv. Noen ganger innebærer det å kutte. 

gjør nok det. her ble den personen tvanginnlagt og kunne ikke si noe i mot

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor lenge holdt den tvangsavrusingen? 

Skrevet

Har sett flere bli kvitt sitt problem, ja. Men man må jo selv anerkjenne at det er et problem og deretter jobbe med det.

Gjest KenCreek
Skrevet
På 15.8.2020 den 14.08, Anonym bruker skrev:

Du vet virkelig, virkelig ikke hva du snakker om. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da var det andre årsaker enn at vedkommende var alkoholiker. Alkoholisme er i seg selv ikke grunn til tvangsinnleggelse. Mulig personen utviklet psykose eller liknende?

Anonymkode: 64dec...3d6

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man blir ikke edru av en tvangsinnleggelse. Man blir (i høyden) forhindret i å skade seg selv i 10 dager. Etter det må man være psykotisk eller frivillig innlagt for å få mer hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...