Gå til innhold

Nej Norge, det är inte synd om Northug nu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tjener ingenting på å sparke folk som ligger nede. 

Ingen som har det bra med seg selv velger narkotika, kjøring i fylla osv, han sliter og han trenger hjelp. 

Håper noen når inn til han med den hjelpen. 

Anonymkode: 69524...8c4

Skrevet

Jeg er også delvis enig. Det er synd han trenger slike kick, men han er et voksent menneske og har satt seg selv i denne situasjonen. Tenker det ikke er noen grunn til offentlig hets, men heller ikke til å unnskylde ham. 

Anonymkode: 40e39...67c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen som har det bra med seg selv velger narkotika, kjøring i fylla osv, han sliter og han trenger hjelp. 

Hadde du sagt det samme om han krasjet med en barnefamilie på vei hjem fra ferie? Han kjørte 168 km/t ruset! Det er andre gang han er tatt for ruskjøring! Tenk hvor mange ganger han har gjort det samme uten å bli tatt! Han er arrogant og fortjener straffen han får! Han burde prise høyere makter for at han ikke drepte noen!

Anonymkode: 14657...fc7

Skrevet

Jeg synes synd på alle som har det så trøblete i livet sitt at de tyr til rus. 

Anonymkode: 91dbb...12f

Skrevet

Folket skal tilgi han? Jeg synes han har gjort noe dumt. Utover dét så føler jeg ikke så mye rundt dette. Jeg trenger ikke tilgi han for jeg bryr meg ikke. 
Tror hun som skriver gir han litt for høy standing i samfunnet. Petter er en tidligere langrennsløper som var god. Utover det kjenner jeg han ikke og bryr meg ikke. 

Anonymkode: c4281...81e

Skrevet

Nei det er ikke  synd på han, som man sår reder man.  Ingen hadde hevet et øyebryn om det var  en helt annen mann eller dame.  

Anonymkode: 2a193...650

Skrevet

Fattige folk som er narkomane: "for en taper, hvorfor velger h*n bare ikke å ta seg sammen og kutte med narkotikaen?!"

Rike folk som er narkomane: "stakkars! vedkommende kan jo ikke noe for det selv."

Anonymkode: bc491...c07

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du sagt det samme om han krasjet med en barnefamilie på vei hjem fra ferie? Han kjørte 168 km/t ruset! Det er andre gang han er tatt for ruskjøring! Tenk hvor mange ganger han har gjort det samme uten å bli tatt! Han er arrogant og fortjener straffen han får! Han burde prise høyere makter for at han ikke drepte noen!

Jeg har ikke sagt at han ikke gjorde noe helt idiotisk, jeg sier bare at man ikke trenger sparke folk som ligger nede. 

Han mister mye ved dette, og å tapetsere media med dritt er helt unødvendig. 

Han får sin straff, og den har han fortjent, ferdig med det. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man tjener heller ingenting på å unnskylde ham og si at han er en god gutt. Han er IKKE det. Han råkjører i kokainrus (ikke vær så naiv, selvfølgelig var han det). Tom Ola Nordmann havner i avisa når man kjører 168 i 110 sone.

Er Nordmenn så kåte på gullmedaljer at de tilgir alt bare han leverer?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal man dømme han ut fra hva som KUNNE ha skjedd? Helt bak mål å kjøre rusa, om testen er positiv. Ellers så har han denne gangen ikke skadet andre enn seg selv. Å dømme ut fra hva som kunne skjedd er jo bare merkelig. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes synd på alle som har det så trøblete i livet sitt at de tyr til rus. 

Anonymkode: 91dbb...12f

Realitetssjekk: ikke alle tar kokain fordi de har det så vondt. Kokain tas gjerne av de som rett og slett liker kick og eufori. Kokain gir konsumenten følelsen av å være ekstremt pen, veltalende på Nobelprisnivå med seksuell tiltrekningskraft av et svart hull. Kokain er narkotikaen til de rike og suksessrike.

Anonymkode: 7462e...d75

Skrevet

Skal man dømme han ut fra hva som KUNNE ha skjedd? Helt bak mål å kjøre rusa, om testen er positiv. Ellers så har han denne gangen ikke skadet andre enn seg selv. Å dømme ut fra hva som kunne skjedd er jo bare merkelig. 

Fordi det er andre gangen han har blitt tatt for det samme ja! Da viser han såpass arroganse at man skjønner han ikke lærte en skit første gang! 
Han setter andres liv i fare!!!

Skrevet

Eh, ja. Akkurat som alle andre som råkjører. Hva tror du er grunnen til at man betaler mange tusen kroner i bot når man kjører for fort? Og da snakker vi som regel om de som er edru, ikke en narkis som ble tatt tidligere.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, ja. Akkurat som alle andre som råkjører. Hva tror du er grunnen til at man betaler mange tusen kroner i bot når man kjører for fort? Og da snakker vi som regel om de som er edru, ikke en narkis som ble tatt tidligere.

At dette er noe som er en faktor for myndighetene skjønner jeg. At «mannen i gata» skal være sint på han for dette skjønner jeg ikke. 
Jeg synes dette er jævlig dumt og det er virkelig på sin plass at han dømmes hardt. Utover dette så føler jeg virkelig ikke så mye rundt dette annet enn at jeg ser litt ned på han. Som med hvilken som helst annen som oppfører seg som en idiot i trafikken. Å hisse seg opp over hva som KUNNE skjedd, jeg er ikke der. Klarer ikke hisse meg opp over fremmedes dumskap. 

Skrevet
42 minutter siden, Mia_73 skrev:

Man tjener heller ingenting på å unnskylde ham og si at han er en god gutt. Han er IKKE det. Han råkjører i kokainrus (ikke vær så naiv, selvfølgelig var han det). Tom Ola Nordmann havner i avisa når man kjører 168 i 110 sone.

Er Nordmenn så kåte på gullmedaljer at de tilgir alt bare han leverer?

Det er da ingen som har sagt man skal unnskylde han. 

Han har gjort noe dumt og må ta straffen for det, ingen sier noe annet. 

Men det trenger ikke dømmes opp og ned og i mente i media og sosiale medier, det er ikke nødvendig å sparke nedover. Han kjenner nok på det i dag uansett. 

Skrevet

Det er noe urovekkende ved å ikke ta lærdom fra tidligere, hvor han tross kunne endt opp med å ta livet av en venn. 

Så tenker jeg at det ikke er opp til folket å tilgi eller dømme. At fyren har problemer han må rydde opp i er det ingen tvil om og det sier seg selv at de to gangene han er tatt for å være ute å kjøre, ikke kan være enkeltstående tilfeller. Han er til fare for seg selv og andre, nå er det på tide å søke hjelp og innse at bil ikke er et fremkomstmiddel han bør besitte før han har kontroll på egen rusavhengighet. Og om han noen gang får kontroll over det, er det ingen av oss som kan svare på. 

Anonymkode: 309b6...2b7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke  synd på han, som man sår reder man.  Ingen hadde hevet et øyebryn om det var  en helt annen mann eller dame.  

"Som man sår reder man"?? 😂

Anonymkode: 9e3b7...8ab

Skrevet

"Som man sår reder man"?? 😂

Anonymkode: 9e3b7...8ab

Å herregud, den så ikke jeg. 😂😂😂

Jeg blir like irritert på slike dumme feil som folk som Petter. 😂

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud, den så ikke jeg. 😂😂😂

Jeg blir like irritert på slike dumme feil som folk som Petter. 😂

Ja, det et klart. Å blande to uttrykk er minst like irriterende som folk som gjentatte ganger råkjører ruspåvirket. Ehh 🙄

Anonymkode: 20a0b...d3d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det et klart. Å blande to uttrykk er minst like irriterende som folk som gjentatte ganger råkjører ruspåvirket. Ehh 🙄

Anonymkode: 20a0b...d3d

Jesus. Det viser hvor mye jeg gidder å engasjere meg i hva Petter har gjort. Vi har politi og domstol, jeg trenger ikke gå rundt å være rasende på han over hva som kunne skjedd. Her inne får folk næring av å fordømme. Mitt eksempel var altså, så mye engasjerer jeg meg. Du har på deg vanskelig brillene og tolker alt i verst mulig. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke merkelig? Fartsgrenser er til for å forhindre hva som kan skje om man kjører fortere. 

Narkotika er forbudt for hva som kan skje når man ruser seg. 

Selvsagt skal man dømme ut fra hva som kunne skjedd! Eller mener du at det er kun de som dreper noen når de kjører altfor fort som skal tas? De andre får kjøre så fort de vil helt til det går galt? 

Anonymkode: dae69...c17

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke merkelig? Fartsgrenser er til for å forhindre hva som kan skje om man kjører fortere. 

Narkotika er forbudt for hva som kan skje når man ruser seg. 

Selvsagt skal man dømme ut fra hva som kunne skjedd! Eller mener du at det er kun de som dreper noen når de kjører altfor fort som skal tas? De andre får kjøre så fort de vil helt til det går galt? 

Men hvorfor skal du som privatperson bli så sint over hva som kunne skjedd?

Irritert, oppgitt ig sjokkert over at man kan være så dum, men å hisse seg opp skjønner jeg ikke. 
Vi er forskjellige, det kan vi bare være enig om. Kjenner jeg ikke orker å diskutere dette. Jeg er egentlig ikke så engasjert i det heller. 😊

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal du som privatperson bli så sint over hva som kunne skjedd?

Irritert, oppgitt ig sjokkert over at man kan være så dum, men å hisse seg opp skjønner jeg ikke. 
Vi er forskjellige, det kan vi bare være enig om. Kjenner jeg ikke orker å diskutere dette. Jeg er egentlig ikke så engasjert i det heller. 😊

Jeg syns faktisk at det er du som engasjerer deg ivrigst i denne tråden?

Jeg er verken hissig eller særlig engasjert. Det blir bare for dumt å si at siden han ikke skada andre så skal man la det gå. Han hadde flaks som ikke sitter her som drapsmann nå. Det er fakta og det er noe å reagere på. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke  synd på han, som man sår reder man. 

"Som man sår så reder man??" Den var virkelig innovativ. Den kommer nok til å gå som varmt hvetebrød i tørr gress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...