Gå til innhold

Facebook og det å vise alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om folk som skal legge ut absolutt alt på Facebook? Altså feks. «har fått meg nye solbriller», «se min grønnsakshage», nå skal jeg kose meg idag», «endelig helg» «nå er vi på hytta» osv..? Har du sånne i din venneliste? Pleier du å like eller bare hopper over?

Jeg synes at det blir litt for mye. Hvorfor må man legge ut om alt, kan man ikke gjøre noe uten å legge ut om det på facebook.

Anonymkode: 06fc4...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hyggeligere enn å lese vg. Selv legger jeg aldri ut noe som helst på Facebook eller noen andre medier. 

Skrevet

Hvis det kommer noe hver dag blir det jo litt mye, men alle eksemplene dine er innlegg det er hyggelig å lese. Så lenge det er litt variasjon og ikke daglige shoppingbilder for ekdempel er det helt ok.

Jeg savner de personlige innleggene på fb. Linker til noe andre har skrevet har bøitt mer og mer vanlig. Det er sikkert veldig trygt, men når det blir mest slike innlegg mister fb sjarmen. Jeg har en mann på vennelisten min som er psykisk utviklingshemmet. Han har over 5000 venner på fb. Hver dag legger han ut bilder av seg selv og hva han gjør. Altid med et strålende smil. De innleggene er kanskje de jeg setter mest pris på. Jeg skulle ønske vi "vanlige" kunne våge å vise litt mer av oss selv.

Anonymkode: 8a141...105

Skrevet

Jeg vil jo mye heller lese hva venner og familie driver med enn nyhetsartikler og diverse fra fremmede som folk deler. 

Folk som legger ut veldig like bilder av seg selv flere ganger i uka og lite eller ikke noe annet er litt kjedelige da. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det kommer noe hver dag blir det jo litt mye, men alle eksemplene dine er innlegg det er hyggelig å lese. Så lenge det er litt variasjon og ikke daglige shoppingbilder for ekdempel er det helt ok.

Jeg savner de personlige innleggene på fb. Linker til noe andre har skrevet har bøitt mer og mer vanlig. Det er sikkert veldig trygt, men når det blir mest slike innlegg mister fb sjarmen. Jeg har en mann på vennelisten min som er psykisk utviklingshemmet. Han har over 5000 venner på fb. Hver dag legger han ut bilder av seg selv og hva han gjør. Altid med et strålende smil. De innleggene er kanskje de jeg setter mest pris på. Jeg skulle ønske vi "vanlige" kunne våge å vise litt mer av oss selv.

Anonymkode: 8a141...105

Så herlig 😍

Anonymkode: 59f9a...40e

Skrevet

Jeg har sluttet med fb. Ble for mye av alt. Alt der er så falskt. 

Anonymkode: ea8c1...9f5

Skrevet

Jeg syntes det er koselig 🥰

Anonymkode: a92ff...513

Skrevet

Liker at folk byr på seg selv på fb 🙂 og at de poster om sitt og sine. Selv har jeg forbedringspotensiale 😆

Anonymkode: 39ea6...150

Skrevet (endret)

Jeg tror ingen, absolutt ingen har vondt av å glede seg litt på andres vegne. Noen er mer aktive enn andre og jeg lider ikke et øyeblikk av å se slikt. Det jeg lider noe av er rasisme, nedsnakking av landet sitt, nedsnakking av enkelte yrkesgrupper osv. Nei, takke meg til "god helg" og noen fine personlige bilder.

Endret av prekæs
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sluttet med fb. Ble for mye av alt. Alt der er så falskt. 

Anonymkode: ea8c1...9f5

Ikke nødvendigvis. De fleste har sine utfordringer. Å dele sin glede og få respons på det, er dobbel glede for mange.

Skrevet
26 minutter siden, prekæs skrev:

Ikke nødvendigvis. De fleste har sine utfordringer. Å dele sin glede og få respons på det, er dobbel glede for mange.

Det har jeg ikke noe mot. Men å dele absolutt alt hver gang? Altså ikke gjøre noe eller dra noe sted, uten å dele det påFacebook.🙄

Skrevet

Syns det er helt innafor på historien, litt høyere terskel på veggen..

Anonymkode: 31b0e...55e

Skrevet

Synes faktisk det er for lite av sånt, nå. Facebook er blitt kjedelig.

Anonymkode: 54438...b75

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Hva tenker du om folk som skal legge ut absolutt alt på Facebook? Altså feks. «har fått meg nye solbriller», «se min grønnsakshage», nå skal jeg kose meg idag», «endelig helg» «nå er vi på hytta» osv..? Har du sånne i din venneliste? Pleier du å like eller bare hopper over?

Jeg synes at det blir litt for mye. Hvorfor må man legge ut om alt, kan man ikke gjøre noe uten å legge ut om det på facebook.

tenker det er deres valg, hvis jeg er lei bare scroller jeg videre ,henger meg ikke så oppi det

Anonymkode: c0688...ea9

Skrevet

Altså. Det er jo dét som er greia med FB. 
Selvsagt er det noen som deler mye og kanskje kjedelige ting. De bruker bare FB slik de ønsker. 
Blir det mye så slumrer jeg de bare i 30 dager. 
Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal mene så mye om hvordan andre bruker FB? Jeg tenker mer negativt om de som mener så mye enn de menneskene de mener noe om. 

Anonymkode: 731b2...60c

Skrevet

Er det ikke det som er poenget med fb da, å dele ting? Liker man det ikke, så står man jo helt fritt til å enten blokkere personen eller ikke ha fb

Anonymkode: fbd6b...9ce

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg ikke noe mot. Men å dele absolutt alt hver gang? Altså ikke gjøre noe eller dra noe sted, uten å dele det påFacebook.🙄

Men hva er problemet med det?

Anonymkode: fbd6b...9ce

Skrevet

Litt vittig... jeg slettet alt på fb veggen min og har ikke lagt ut noe på ca ett år. 

Merker at folk er blitt skeptisk til meg når de ikke får vite noe om hverdager, ferie, opplevelser og slike trivielle saker. :)

Selv liker jeg godt å være privat av meg og heller oppleve livet med mobilen i lommen, i stede for å se livet gjennom skjermen og publisere godbitene. 

Hva andre folk legger ut på fb får være opp til dem - de gangene jeg er innpå kan jeg scrolle forbi. Særlig mn eldgamle onkel som legger ut 1970ish panserpike bilder og nasty greier. 

Anonymkode: 0ecee...3e2

Skrevet

Jeg syns det er hyggelig når folk legger ut ulike ting om dagliglivet sitt, men jeg syns ikke det er noe hyggelig å bare se glansbildene. Når bildene de legger ut ikke gjenspeiler hvordan de egentlig lever eller hvordan det ser ut hjemme blir det for falskt for meg. Når nabodama som har ett bomba hus legger ut glanskebilde på glansbilde om at hun har vaska huset, ungene gjør ditten og datten, men jeg ser noe annet. Ikke så vanskelig å se se hun legger ut glansbilder heller, eller det blir så dumt at det er litt gøy også. En gang la hun ut bilde av hvor pent hun hadde det i hagen. Bilde var pent, men når jeg gikk forbi huset så var hagen bomba og ungenes leker og rot, mens det ene bedet hun tok bilde av var ny luket og pent. En så hun hadde slengt ting vekk for å få tatt bilde. Mulig jeg er rar, men det hadde faktisk vært hyggeligere å se bilde av den rotete hagen med undertekst: ungene leker og koser seg. 

Anonymkode: 0a634...b28

Skrevet

Folk bruker FB på ulike måter. Selv bruker jeg det litt til politikk og litt på et mer personlig nivå, men jeg styrer unna time-for-time-oppdateringer av helt banale hverdagssituasjoner. 

Anonymkode: 4ba79...8df

Skrevet

Jeg får avsmak, men det er fordi hun som gjør det ikke respekterer mine grenser. Hun legger ut bilder av mitt barn selv om hun vet at jeg sier nei, hun legger ut flere bilder av andre barn enn foreldrene gjør... Kort fortalt, hun legger ut hele livet. Start en blogg, sier jeg og ikke legg ut bilder av mitt barn før jeg sier ja. 

Anonymkode: 34461...ca5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...