Anonym bruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg oppdaget for et par uker siden at en del av klærne mine plutselig var forsvunnet. Jeg endevendte hele leiligheten min, men klærne var ikke å finne noen steder. Jeg hadde helgen i forveien hatt min storesøster på overnattingsbesøk, og jeg spurte henne derfor om hun hadde lånt noe, eller fått med seg noe hjem ved en feiltakelse, men det hadde hun altså ikke. Jeg konkluderte derfor til slutt med at jeg selv måtte ha kastet klærne i søpla ved en feiltakelse. For et par dager siden tok situasjonen en overraskende bråvending, da jeg plutselig fikk en snapp med et bilde av min storesøster som hadde på seg min nye, dyre og sterkt savnede sommerkjole! Jeg sendte henne melding og sa jeg var glad for at hun hadde funnet kjolen min, men fikk da til svar at jeg må ha sett feil. Jeg tok dog screenshot av bildet og jeg ser jo at det er min kjole. Hun har altså stjålet fra meg. Jeg er super konfliktsky, mens min søster er veldig sta, kantete og innrømmer aldri at hun har gjort feil.. Så hvordan skal jeg gå fram for å få løst dette? Hjelp meg! Anonymkode: 619c5...129
Anonym bruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Fra begynnelsen av innlegget så ser det ut som om det er mer klær enn denne kjolen hun har stjålet? Da ville jeg rett og slett lurt på om forholdet kunne reddes. Kan ikke ha et nært forhold til en som stjeler fra deg. Jeg ville nok ha fortalt dette til foreldrene deres, og så ville kontaktet henne og spurt om hun har problemer som hun trenger hjelp til. Litt avhengig av hva hun da sa så ville jeg nok uansett sagt at hun får to valg - enten gir hun tilbake alle klærne hun har stjålet fra deg og ev. andre ting hun måtte ha tatt fra deg og at du da sier deg ferdig med saken, eller at hun risikerer en politianmeldelse. Hennes valg, ville jeg sagt, enten et fortsatt godt søsterforhold, eller det motsatte, men skal dere ha et godt forhold videre, da må hun bli ærlig og unnskylde seg og levere tilbake det hun har stjålet. Men nå er nok ikke jeg den mest diplomatiske lenger når det gjelder familie etter å ha blitt utnyttet og dårlig behandlet uten grunn, så jeg har nok litt raskere for å slå hardt ned på ting og ev. kutte kontakten enn gjennomsnittet (forsøkte å være diplomatisk og være den omgjengelige i så mange år at jeg tilslutt fikk nok, innså at det ikke var mulig å endre dem til å behandle meg og andre ok). Så meget mulig du får mer runde svar fra andre som kanskje er klokere Anonymkode: 8295f...3cf
Anonym bruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Du får møte opp, samme hvor konfliktsky du er, og si at du vil ha tilbake alt som er ditt. Ikke gi deg. Anonymkode: 57a53...a4a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Stjel den tilbake. På den måten unngår du konfrontasjon. Anonymkode: 7d8fa...3ea
Anonym bruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Stjel den tilbake. På den måten unngår du konfrontasjon. Anonymkode: 7d8fa...3ea Jeg vet ikke hvor ofte du besøker henne. Men neste gang du gjør, vent til hun holder på med en aktivitet som kommer til å ta en stund, f.eks. lage mat, bruke toalettet eller hente noe i garasjen, så begynner du å snoke rundt i klesskapet. Hvis du ikke finner noen anledning, prøv igjen en annen dag. Hun vil etter hvert bli mer komfortabel med å la deg være alene i huset sitt. Husk å ta med noe som lett kan oppbevare kjolen uten at det er synlig. En ryggsekk eller stor veske passer perfekt. Det kan være lurt å ikke gå med kjolen i hennes nærvær kort tid etter du har tatt den tilbake. Anonymkode: 7d8fa...3ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå