Gå til innhold

Jeg er så fortvila


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg giftet meg, fikk barn. Er nå 41 år og utgått på dato. Må gå fra mannen pga vold og føler hele livet blir snudd på hodet. Jeg uten håp for fremtiden. Jeg har vondt i magen og null selvtillit. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: f5830...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be fastlegen om henvisning til psykolog! Du trenger hjelp når du er så langt nede etter et voldelig forhold. Du kom deg unna. Gratulerer ❤️ Du klarte det. Alle dagene som kommer- de er dine ❤️

Anonymkode: c9d7b...88f

Skrevet

Du er ikke utgått på dato om du ikke bestemmer deg for å være det...

Du har levd i en uholdbar situasjon som ødelegger mye. Nå skal du ut av det forholdet. Da vil livet ditt etterhvert endre seg til det bedre også.

Det tar gjerne tid å komme over og komme seg videre, bygge opp et bedre liv, bygge opp seg selv igjen. Men det er mulig, også for deg :)

Be om hjelp! Snakk med legen din, be ev. om henvisning til psykolog eller psykiatrisk sykepleier inntil du kan komme til psykolog. Kanskje krisesenteret i nærheten også har mulighet til å gi deg god veiledning.

Snakk med familien din og gode venner. Ikke vær redd for å be om hjelp!

Husk også at du ikke har grunn til å føle skam. Skammen ligger kun hos han som har utøvd volden!

Så det er heller ingen skam å be om hjelp, tvert om viser du styrke når du ber om hjelp!

Siden du fremdeles er i forholdet ville jeg ringt krisesenteret og begynt der. Du og ev. ungene dine kan bo der en periode til du kommer deg i orden, og de kan også støtte deg mtp. hva du tar tak i ang. ev. advokat, nav osv.

Kontakt krisesenteret, du :) Her finner du det som er nærmest deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Det er når du kommer deg unna han som utøver vold at livet ditt begynner igjen, så du har mye godt i vente ❤️

Anonymkode: 5e4e6...eeb

Skrevet

1. Du er ikke utgått på dato. 
2. Din lykke er ikke avhengig av en mann. 
 

Du er tøff som kommer deg unna. Lykke til❤️

Anonymkode: 7ebfe...f51

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Du er ikke utgått på dato. 
2. Din lykke er ikke avhengig av en mann. 
 

Du er tøff som kommer deg unna. Lykke til❤️

Anonymkode: 7ebfe...f51

DETTE!!!

Skrevet

Du er ikke utgått på dato. 

Ring legen på mandag og få noen å snakke med, du sliter med tunge tanker nå midt i bruddet, men det kommer en ny vår. 

Og bare for å si det, mamma var 42 år da hun gikk fra pappa. Det gikk et års tid før hun plutselig var forelsket i en ny mann. Nå er hun 67 år og fremdeles sammen med den mannen 😊

Anonymkode: 4b904...d36

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke utgått på dato. 

Ring legen på mandag og få noen å snakke med, du sliter med tunge tanker nå midt i bruddet, men det kommer en ny vår. 

Og bare for å si det, mamma var 42 år da hun gikk fra pappa. Det gikk et års tid før hun plutselig var forelsket i en ny mann. Nå er hun 67 år og fremdeles sammen med den mannen 😊

Anonymkode: 4b904...d36

Jeg skal til legen på mandag 😊

Så koselig å høre om din mor ❤

Anonymkode: f5830...8bc

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

1. Du er ikke utgått på dato. 
2. Din lykke er ikke avhengig av en mann. 
 

Du er tøff som kommer deg unna. Lykke til❤️

Anonymkode: 7ebfe...f51

Anonymkode: f5830...8bc

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke utgått på dato om du ikke bestemmer deg for å være det...

Du har levd i en uholdbar situasjon som ødelegger mye. Nå skal du ut av det forholdet. Da vil livet ditt etterhvert endre seg til det bedre også.

Det tar gjerne tid å komme over og komme seg videre, bygge opp et bedre liv, bygge opp seg selv igjen. Men det er mulig, også for deg :)

Be om hjelp! Snakk med legen din, be ev. om henvisning til psykolog eller psykiatrisk sykepleier inntil du kan komme til psykolog. Kanskje krisesenteret i nærheten også har mulighet til å gi deg god veiledning.

Snakk med familien din og gode venner. Ikke vær redd for å be om hjelp!

Husk også at du ikke har grunn til å føle skam. Skammen ligger kun hos han som har utøvd volden!

Så det er heller ingen skam å be om hjelp, tvert om viser du styrke når du ber om hjelp!

Siden du fremdeles er i forholdet ville jeg ringt krisesenteret og begynt der. Du og ev. ungene dine kan bo der en periode til du kommer deg i orden, og de kan også støtte deg mtp. hva du tar tak i ang. ev. advokat, nav osv.

Kontakt krisesenteret, du :) Her finner du det som er nærmest deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Det er når du kommer deg unna han som utøver vold at livet ditt begynner igjen, så du har mye godt i vente ❤️

Anonymkode: 5e4e6...eeb

Kan jeg ringe de anonymt? 

Takk ❤

Anonymkode: f5830...8bc

Skrevet

Jeg gikk fra min voldelige mann for 2 år siden i en alder av 37år. Jeg ba om hjelp fra nærmeste familie og i de instansene det trengtes for meg. Politianmeldte mannen min. Tok kontakt med advokat. Meldte fra til barnevernet selv. Sa i fra på skilen, i barnehagen, hos fastlegen og på helsestasjonen. 

Jeg har fått samtale hjelp. Leier egen bolig. Har kontoll på mitt daglige liv. Hjelper barna med traumer. 

Men det første du må gjøre, med eller uten barn, er å gå! 

Anonymkode: a63e3...721

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg ringe de anonymt? 

Takk ❤

Anonymkode: f5830...8bc

Ja, det kan du. Ring i dag! 

Du er tøff, jeg heier på deg❤️

Anonymkode: 49463...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...