Gå til innhold

En gutt i gata fikk bank av en eldre gutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig kort fortalt. Denne gutten er åtte og en bølle som ofte tyr  til vold. Han slo en to år eldre gutt i magen, tredje gang i sommer. Denne gutten klikka, dro til han midt i fjeset så han datt og så bøyde han seg og tok tak i håret hans og sa han skulle slå enda hardere neste gang. Ungen ble livredd og gråt selvsagt. Fått historien gjenfortalt av min sønn som så opptrinnet. Han som slo først løper hjem og nå driver mora dør til dør aksjon mot denne familien. Kan ikke ha et barn som truer om vold i gata og med foreldre som bare sier at dette bare er som fortjent. Jeg klarte ikke jatte med så jeg sa at han neppe hadde slått hvis ikke hennes sønn slo først. Hun ble drit fornærmet og bare gikk. 
Helt ærlig, er ikke dette en helt innafor reaksjon fra han eldste? Han slo én gang og kom med det som for meg er en harmløs trussel. Neste gang slår jeg hardere. Da er det bare å la være å slå han tenker jeg. 

Fare for å bli gjenkjent her kanskje, men jeg gir bare så faen nå. 

Anonymkode: 6630b...106

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt innafor , han trengte tydeligvis å bli satt på plass! ellers hadde han jo bare fortsatt. 

Anonymkode: 0995d...224

Skrevet

Problemet her er jo foreldrene til han som slo først, at de ikke har tatt tak i sønnenes problemer, at det tydeligvis ikke får konsekvenser for ham å slå andre unger. De viser det tydelig nå også hvor de heller enn å ta tak i problemet med at deres sønn atter en gang bruker vold, så løper de heller fra dør til dør for å gjøre den andre gutten til syndebukk. Det er total ansvarsfraskrivelse fra foreldrenes side!

Hvis det har vært flere ting med denne gutten så ville jeg vurdert å kontakte barnevernet. Fordi barn som holder på slik ofte enten ikke har det godt hjemme, eller de har andre problemer de trenger hjelp til. Her virker det som om foreldrene også trenger veiledning.

Anonymkode: 48217...5b4

Skrevet

Av og til skjer sånt, og jeg tenker det bare må gå sin gang.

Husker jeg fikk en telefon fra skolen, om at min sønn som da var 12 år hadde slått en gutt i klassen. Denne gutten har plaget min gutt så lenge jeg kan huske og denne dagen hadde han da spent bein på min gutt. Rullgardinen gikk ned hos min gutt som slo han, en gang.

Læreren ringte meg og sa at vi er nødt til å ta en snakk med deres sønn og si at vold aldri er en god løsning og at det ikke er lov å slå, og vi er nødt til å ringe dere og gi beskjed om at sønnen deres har slått, men dette gjør vi ærlig talt ikke noe mer med for det er helt forståelig at det smalt og det er rart det ikke har skjedd før.

Anonymkode: 1a461...162

Skrevet

Helt fortjent! 

Anonymkode: e3211...53c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Veldig kort fortalt. Denne gutten er åtte og en bølle som ofte tyr  til vold. Han slo en to år eldre gutt i magen, tredje gang i sommer. Denne gutten klikka, dro til han midt i fjeset så han datt og så bøyde han seg og tok tak i håret hans og sa han skulle slå enda hardere neste gang. Ungen ble livredd og gråt selvsagt. Fått historien gjenfortalt av min sønn som så opptrinnet. Han som slo først løper hjem og nå driver mora dør til dør aksjon mot denne familien. Kan ikke ha et barn som truer om vold i gata og med foreldre som bare sier at dette bare er som fortjent. Jeg klarte ikke jatte med så jeg sa at han neppe hadde slått hvis ikke hennes sønn slo først. Hun ble drit fornærmet og bare gikk. 
Helt ærlig, er ikke dette en helt innafor reaksjon fra han eldste? Han slo én gang og kom med det som for meg er en harmløs trussel. Neste gang slår jeg hardere. Da er det bare å la være å slå han tenker jeg. 

Fare for å bli gjenkjent her kanskje, men jeg gir bare så faen nå. 

Anonymkode: 6630b...106

Enig med deg, Hi

Anonymkode: e6d01...507

Skrevet

Han fortjente det, så helt greit!

Anonymkode: 7f97a...0a0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet her er jo foreldrene til han som slo først, at de ikke har tatt tak i sønnenes problemer, at det tydeligvis ikke får konsekvenser for ham å slå andre unger. De viser det tydelig nå også hvor de heller enn å ta tak i problemet med at deres sønn atter en gang bruker vold, så løper de heller fra dør til dør for å gjøre den andre gutten til syndebukk. Det er total ansvarsfraskrivelse fra foreldrenes side!

Hvis det har vært flere ting med denne gutten så ville jeg vurdert å kontakte barnevernet. Fordi barn som holder på slik ofte enten ikke har det godt hjemme, eller de har andre problemer de trenger hjelp til. Her virker det som om foreldrene også trenger veiledning.

Anonymkode: 48217...5b4

Jeg støtter denne og også rådet om å kontakte barnevernet. 

Anonymkode: ccef6...3cd

Skrevet

Jeg har en sønn som ikke pleier å hevde seg, og av og til kan tåle alt for mye fra andre. Han ville aldri slått noen sånn, og for meg er det vondt som forelder å se at han gjør alt «riktig», for han tåler av og til alt for mye. 

For barn å sette ned foten og si at nok er nok er en bra ting. De må sette seg i respekt, og hvis det å gi noen på tygga er den eneste måten å gjøre det på, så er ikke det bare dumt. Ungene kan ikke vente på at vi har gått tre år med byråkratiske runder, før de slutter å få tyn fra de som er ekle mot dem. Så om det var mitt barn som ga noen som hadde plaget dem étt slag, så tenker jeg det er helt innafor. 

Og helt ærlig, dette er uansett en sak mellom guttenes foreldre. Hva flyr hun rundt til alle dere andre for?? Det er bare merkelig.

Anonymkode: b795f...bf2

Skrevet

De bør vel begge jobbe med temperamentet. Men er man med på leken må man tåle steken, og det er vel lite sympati å hente for den som slår først...

Skrevet

Jeg hadde nok gitt foreldrene til 8åringen enda hardere ord. Om noe skjer med ditt barn nå, bør du ringe på døra deres og gi de en alvorsprat. Gi tydlig beskjed at slik oppførsel er helt uakseptabelt og sendt en mld til barneverrnet. Noe jeg også hadde sagt. 
Jeg har hatt en lignende sak med skolen her for mange år siden. Skolen får ikke lov å gjemme seg bak ulike diagnoser eller at slikt kan skje når ungen ofte har blåmerker og når jeg tar det opp med skolen så snakker jeg til døve ører. Da ble det brev til rektor at jeg har gitt ungen beskjed om å slå tilbake om hun blir utsatt for vold på skolen igjen. Skolen vil bli anmeldt til politiet for barn skal være trygge på skolen, det er deres jobb å sørge for at de er trygge på skolen. Det ble ett skikkelig rabalder med rektor, dette kunne jeg vist ikke si. Å si til ungen sin at de skulle slå tilbake gikk ikke ann. Det var litt synd for rektor at jeg fortsatt sto på mitt, rikket meg ikke en tomme og ikke tok tilbake hva jeg hadde skrevet. Dagen etter gjorde endelig skolen jobben sin og det kom til overflaten hvor mange barn som hadde blitt utsatt for vold og så mange foreldre som hadde tatt dette opp med skolen. 
Mitt barn er venner med de som var voldelige mot henne, de ble en skikkelig sammensveiset klasse når de fikk en lærer som kom inn og sa at her har alle ett problem, ikke enkelt elever. Så noen ganger må det røskes skikkelig opp, det kan det hende det må gjøres med dette barnet også (eller det er vel foreldra som må få en skikkelig oppvåkner gor hva barnet gjør) Så om ditt barn blir utsatt for slikt, vær en god forelder for ditt barn å ta den kampen både for ditt og de andre nabobarna. Evt snakk med flere foreldre om hva dere kan gjøre. 

vold løser lite, men noen ganger så er begeret fult og det må til. Vi skal ikke lære ungene våre å bare ta imot heller, men de skal vite at dette er siste utvei og det e mye en skal prøve først. (Mitt barn slo aldri, men hadde det slått så hadde jeg stått fjellstøtt ved hennes side. )

Anonymkode: 01b58...430

Skrevet

Jeg ble mobbet på barne- og ungdomsskolen, og skulle virkelig ønske at jeg hadde vært tøff nok til å "ta igjen", så kudos til gutten som til slutt fikk nok!!! 👍

Anonymkode: 7f97a...0a0

Skrevet

Den eldste burde kanskje sagt i fra til sin mor førstegangen. 

Men det er lov å forsvare seg med å slå, når ord ikke fungerer. Når den andre gjentatte ganger har slått. 

Men når det er sagt så kan det hende denne gutten som slo først trenger hjelp, bv kan gi god veiledning og råd til foreldre. 

Men for å snu på mynten. Veldig ofte er det en forhistore ting som har skjedd. Denne eldste gutten kan også hatt provosert fordi han vet den yngre har kort lunte. 

Anonymkode: 7a2f7...f51

Skrevet

Nei, det er ikke innafor hverken av 8 åringen, 10 åringen og begge foreldrepar! 

Om 10 åringen vet at 8 åringen er voldelig så bør han holde seg unna 8 åringen.  

Jeg tror det ligger mer bak enn hva som kommer frem i denne historien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...