Gå til innhold

Negativ test, men forkjøla !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge ungene er testa, men fortsatt forkjøla! De kan gå i Bhg og skole da ja ! Ingen feber selvfølgelig 

Anonymkode: 1c334...d5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de kan ikke det...

Anonymkode: 4a798...1e0

Skrevet

Nei, man bør holde seg hjemme til man er symptomfri. Hvis ikke risikerer man å smitte flere andre av forkjølelsen, som så må teste seg, være i karantene til resultatet foreligger. Dette vil påføre arbeidsgivere store ekstrautgifter og ikke minst vil det føre til at helsevesenet overbelastes pga. mange "unødvendige" tester.

En annen ting - en del får negative svar på koronatesten første 14 dager, så det å teste negativt er uansett ingen 100 % sikkerhet for at man ikke har covid-19!

Hold dere hjemme til dere er symptomfrie!

Anonymkode: c2375...a2a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En annen ting - en del får negative svar på koronatesten første 14 dager,

Dette er ved antistofftestene. Der må det gå 14 dager etter at en var syk.

Anonymkode: e9112...bb7

Skrevet

Vits med test da . Hørt man kan komme med snørr om testen er negativ . Kan ikke være hjemme i 2 uker liksom 

Anonymkode: 1c334...d5e

Skrevet

Her i Kommunnen så er praksisen negativ test og god allmentilstand så kan ungene i bhg fordet om de har snørr og hoste

Anonymkode: a1254...cb1

Skrevet

I vår kommune er god allmenntilstand som er viktig. Barn kan komme med snørr og hoste.  Vi ansatte derimot må være symptomfri før vi får komme på jobb

Anonymkode: 4ee1f...d3b

Skrevet

Her er info sakset fra FHI fra siden om avstand, karantene og isolasjon (min utheving): 

"Dersom du får symptomer på luftveisinfeksjon, må du holde deg hjemme til du er symptomfri."

"Har du symptomer på covid-19, bør du testes og holde deg hjemme til negativt prøvesvar foreligger OG du er symptomfri.

Hvis barna dine smitter andre med forkjølelsen sin, må disse igjen holde seg hjemme og kanskje testes. Og slik fortsetter det. Så hold dem hjemme og bryt smitterekken, slik at folk slipper å måtte holde seg hjemme fra jobb pga av forkjølelse. Det går også ut over testkapasiteten.

Denne artikkelen er ganske informativ: https://www.nrk.no/osloogviken/ma-vaere-forberedt-pa-en-host-med-hoyt-sykefravaer-1.15120882

En annen ting er selvsagt risikoen for falsk negativ test.

Anonymkode: 9d2b9...00d

Skrevet

Alle med forkjølelse er anbefalt å bli hjemme til en dag etter man er symptomfri. Man kan smitte andre, som da må være hjemme og teste seg. På den måten blir sykefraværet i skole og arbeid høyere enn nødvendig, samt at man utfordrer testkapasiteten unødvendig. Bli hjemme! 

Anonymkode: 7d3b7...6d2

Skrevet

Går du nå og smitter andre med forkjølelse så må de potensielt testes og være hjemme til de er symptomfri, de kan jo ikke gå utfra at det bare er vanlig forkjølelse. Så bli hjemme til en symptomfri dag, ref fhi. 

Anonymkode: 0264f...bc0

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ved antistofftestene. Der må det gå 14 dager etter at en var syk.

Anonymkode: e9112...bb7

Nei, noen av de som smittes kan teste negativt første 14 dagene før testen blir positiv.

"Testing som erstatning for karantene har vist seg alt annet enn vanntett. De som smittes av koronavirus kan teste negativt i opp til 14 dager." - Einar Nilsen, overlege og spesialist i medisinsk mikrobiologi

https://www.nrk.no/ytring/knefall-for-reiselivet-1.15117814

Det er en av årsakene til at FHI sier man skal holde seg hjemme til man er symptomfri, selv etter negativ covid-19-test.

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, noen av de som smittes kan teste negativt første 14 dagene før testen blir positiv.

"Testing som erstatning for karantene har vist seg alt annet enn vanntett. De som smittes av koronavirus kan teste negativt i opp til 14 dager." - Einar Nilsen, overlege og spesialist i medisinsk mikrobiologi

https://www.nrk.no/ytring/knefall-for-reiselivet-1.15117814

Det er en av årsakene til at FHI sier man skal holde seg hjemme til man er symptomfri, selv etter negativ covid-19-test.

I tillegg er ca 20% av alle prøver falske negative.

Anonymkode: e6a09...c55

Skrevet

Jeg og barna ble forkjølte, vi har alle testet negativt. Jeg blir alltid sykere enn den, så også denne gangen, og jeg hoster fortsatt fem uker etter... Kommer nok til å vare noen uker til. Jeg holder meg ikke i karantene, men prøver å holde meg mest mulig borte fra butikker. 

Anonymkode: 4de9d...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...