Gå til innhold

Noen her som har hatt nyrestein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan artet det seg? Hvordan fant legene ut at det var det? Måtte du på sykehus?

Anonymkode: d220b...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk rier. Tidvise anfall. Først føltes det ut som mensensmerter, så kom riene. Jeg hadde trang etter å være i bevegelse.  Mest smerter på en side. Reiste til legevakten, fikk beskjed om forstoppelse. Det viste jeg var feil, dreit hver dag.. etter 1 1/2uke med on-off rier dro jeg til fastlegen å sa hva det var. Fikk rhg å det ble påvist nyrestein. 

Anonymkode: 25dae...3f2

Skrevet

Hinsides smerter! Smertene var på ene siden av magen/ryggen, de skal komme takvis, men her var de konstante og økte på jevnlig. Reiste først på legevakten og ble sendt på sykehuset med ambulanse pga smertene. Fikk myyye smertestillende. Tok CT. Fikk medisin som utvider urinrøret og den kom ut på egenhånd, om den hadde vært litt større hadde de måtte operere. Smertene forsvant med det samme når den var ute, heldigvis!

Anonymkode: e050c...e32

Skrevet

Født tre barn og føder igjen enn å måte gå igjennom de smertene som kommer fra nyrestein. Sist ble jeg hentet av ambulanse. Skrek hele veien til legevakta. Hadde lyst å dø. 

Anonymkode: c0e7c...b88

Skrevet

Jeg tisset ut en på en størrelse med en ert en gang, helt merkelig, sa bare plopp i toalettskålen. Hadde hatt en del smerter i nyrene før dette, men det har jeg hatt til og fra i veldig mange år, og var ikke verre den gangen den steinen kom ut. Har hatt litt smågrus et par andre ganger, det har vært vondere på vei ut, virket som om de var skarpere i kantene.

De jeg har snakket med som har hatt nyrestein som har stoppet helt, de har hatt veldig sterke smerter og fått undersøkelse og behandling på sykehus.

Anonymkode: 0ff04...4bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...