Gå til innhold

Hadde du brukt 890,- på en Gant hettegenser til din 8 klassing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har de mange sånne gensere hver og noen dyrere å. Merkepress hos hu største og det smitter over på hu minste. Men vi har råd til det. Syns helt sykt synd på de som ikke kan gjøre det samme. Jentene mine hadde ikke brydd seg om de andre ikke hadde hatt 

Anonymkode: 8ad35...d7c

Skrevet

Instiktivt tenkte jeg «aldri i livet» men så har jeg barn i 3. og 4. klasse som ikke bryr seg om merker foreløpig. Kjøper sjelden klær til meg selv for mer enn 500,- så barna hadde nok måtte vente litt, evt spare litt for å få den av meg. 

Anonymkode: 3747b...f4e

Skrevet (endret)

Har handlet med 13 åringen på Carlings til skolestart. Han har fått ny olabukse, et par gensere, et par t-shirts og en hettegenser. Noe fullpris og noe salg. Hettegenseren kostet over 600 kroner. Har muligheten til å kjøpe inn litt merkeklær til skolestart ungdomsskole. Hittil har han ikke hatt dyre klær/merkeklær, med unntak av sko og noe turutstyr. 

Endret av Graciegirl
Skrevet

Ja☺️Her er Holzweiler populært, de koster 1500,-

Anonymkode: 9193e...c5e

Gjest KenCreek
Skrevet

Erfaringen med min ungdom, er at når jeg har kjøpt dyre merkeklær, så blir de brukt mye. Så ja. Litt stas og få noe nytt til skolestart. 

Skrevet

Ja her ble det en Holzweiler ( dårlig kvalitet til den prisen ) en calvin klein, en hollister ( billig heldigvis og 2 Nike ( også billig ) 

Skrevet

Sjekk Boozt sin nettside, de har en del tilbud akkurat nå 😊 Så de har Gant ned til 650 👍

Skrevet

Ja, det hadde han fått om han ønsket seg det, og trengte en ny genser. 

Anonymkode: d0746...4ef

Skrevet

Ja, men kun til jul eller bursdag

Anonymkode: 4c56f...376

Skrevet

Hadde kjøpt til jul eller bursdag. Ellers i året hadde jeg betalt halvparten om han/hun trengte en ny genser, ellers hadde de måttet finansiere den selv. 

Skrevet

Aldri i verden. Når barna mine ønsker seg dure ting, får de spare til det selv. Uansett om det er data, iPader, telefoner eller klær. Jeg kunne kanskje betalt en del av det tilsvarende hva en vanlig hettegenser ville kostet om barnet hadde behov for en ny hettegenser. Men om det ikle var behov, måtte de betalt hele selv

Anonymkode: 6f365...046

Skrevet

Har akuratt gjort det. Sånn innimellom gjør det ikke noe. Barna får både dyre og billige klær.

Anonymkode: 4fa09...fd6

Skrevet

Ja. Gjorde det i fjor for sønnen og han har brukt den masse. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har de mange sånne gensere hver og noen dyrere å. Merkepress hos hu største og det smitter over på hu minste. Men vi har råd til det. Syns helt sykt synd på de som ikke kan gjøre det samme. Jentene mine hadde ikke brydd seg om de andre ikke hadde hatt 

Så det du sier er at dere setter i gang merkepresset som dine barn ellers bare påvirkes av fordi andre har det. Og deretter syns du synd på de barna som ikke får? 

Anonymkode: 9bfd2...6e0

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Himmel og hav. Har du og ungene dine ingen ryggrad?

Anonymkode: 24157...280

Skrevet

Ja. Det hadde jeg gjort. Synes ikke det var alvorlig dyrt. Over 1000 da er det nære grensa for å si nei. 

Anonymkode: e34e9...6ef

Skrevet

Skal jeg kjøpe merkeklær , så blir det på salg, men hvis det er et ønske eller noe til bursdag , så hender det at jeg kjøper det til full pris, men da blir det gjerne spleiset (fra f.eks meg og besteforeldre) og ungdommen vet at sånn blir det. Her i huset er de ikke opptatt av merkeklær, så det dilemmaet har jeg ikke så ofte, men en og annen gang , så har de lyst på et merkeplagg/sko el.l

Anonymkode: 8fa1d...93d

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Omg, dette må jo være skrevet for å provosere.. 

Anonymkode: 8fa1d...93d

Skrevet

Datteren min som begynner på ungdomsskolen nå får ikke dyre klær.  Hun er opptatt av farger, mønstre etc, ikke merker.  Klærne hennes varer heller ikke lenge, hun får hull, flekker osv stadig vekk. 

Sønnen min som går på videregående får merkeklær som f.eks. Gant.  Han tar godt vare på tingene sine og vil heller ha 1 dyr genser enn 3-4 billige.  

Anonymkode: 678d0...91a

Skrevet

Nei. Dersom han ønsker seg merkeklær må han bruke av egne penger. Det vil si jeg betaler det som en Genser på Lindex/KappAhl hadde kostet, resten betaler han.

Vi hadde hatt økonomi til å bare kjøpe merkeklær til ungene, men velger bevist å la være. For oss handler det om verdier og holdninger, samtidig som vi ikke kommer til å nekte dem merkeklær, men de må bekoste det med egne midler.

Heldigvis er han opptatt av å ta avstand for de som defineres som soss på skolen om dagen, men det kan jo fort skifte i den alderen da...

Skrevet
5 timer siden, ulenissen skrev:

Nei. Dersom han ønsker seg merkeklær må han bruke av egne penger. Det vil si jeg betaler det som en Genser på Lindex/KappAhl hadde kostet, resten betaler han.

Vi hadde hatt økonomi til å bare kjøpe merkeklær til ungene, men velger bevist å la være. For oss handler det om verdier og holdninger, samtidig som vi ikke kommer til å nekte dem merkeklær, men de må bekoste det med egne midler.

Heldigvis er han opptatt av å ta avstand for de som defineres som soss på skolen om dagen, men det kan jo fort skifte i den alderen da...

Det er jo ofte stor forskjell på kvaliteten på eks Gant og HM. Vi kjøper heller en Gantgenser enn tre fra HM. Miljø og sånn, vet du. 

Anonymkode: 5a0b5...305

Skrevet

Ja. Men følger med når det er tilbud. Han er åtte og har hatt masse Gant-klær hele livet. Vi er ikke rik. Men kjøper kvalitet på salg. 

Anonymkode: 2c04f...d70

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ofte stor forskjell på kvaliteten på eks Gant og HM. Vi kjøper heller en Gantgenser enn tre fra HM. Miljø og sånn, vet du. 

Anonymkode: 5a0b5...305

Da er det du som har oppdratt drittunger som ikke tar vare på klærene sine! Sønnen min har masse klær fra H&M å arvet mye fra H&M å ingen av de har blitt ødelagt,slitt eller hullete!

Anonymkode: e7b25...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...