Gå til innhold

Moderat langsynt og nekter å bruke briller.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har 3.75 og 4 i styrke og er skolestarter nå.

I barnehagen har de puttet på henne brillene når hun har gjemt de unna og her hjemme har vi 4 par sånn at vi bestandig kan finne frem briller når hun har gjemt de unna.

På skolen vil hun ha et mye større ansvar selv..

Hun påstår at hun ser helt bra uten briller.

Andre som har vært i samme situasjon?
Er barneøyne så bra på tilpassing at det stemmer at hun ser bra?
Jeg er langsynt jeg også med omtrent samme styrke (langsynt som voksen) og jeg ser ingenting uten briller...

Anonymkode: 7522b...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer nok sikkert at hun det bra uten, men hun vil aldri like å lese hvis hun ikke bruker briller eller linser. Har du spurt henne hvorfor hun ikke vil bruke dem? Er det fordi hun ikke merker forskjell, fordi hun ikke liker brillene, er der i veien? Fordelen må, er at hun er så stor at dere kan snakke sammen og du kan forklare hvorfor det er viktig. 

Det er muskler i øynene hennes som må jobbe mye hele tiden for at hun skal se godt og når hun ser langt unna, dvs leker ute, er det ofte ikke noe stort problem, men måtte hun skal lese, må musklene jobbe mye mer for at hun skal se godt. Hun vil kanskje se bokstavene og lære seg å lese, men hun vil aldri orke å lese over lengre tid og vil aldri like det. 

Hvis hun ikke liker brillene hun hatt, la henne velge selv når hun skal få nye. Hvis hun syns de er i veien, vurder linser (Det er mulig selv om hun bare er 6 år) eller avtal at hun kan ta dem av når det er nødvendig, men at hun må ha dem på i klasserommet. Og snakk med læreren! 

Anonymkode: 8bf6a...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har +6,5 og +6,75 og prismer i tillegg. Han mener også at han ser helt ok uten briller, men han har brukt briller fra han var ett år og vet at han må ha det. Han foretrekker å bruke briller også

Anonymkode: 02ee6...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...