Gå til innhold

Hilse med albuen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at å hilse med albuen skal hindre spredning av coronavirus.

For det første blir man oppfordret til å bruke albuen som lommetørkle dersom man må nyse eller hoste( og ikke har papir tilgjengelig) . For det andre så kommer man jo for nærmere hverandre og man overholder ikke én-meters regelen. 

Flere som har stusset på dette? 

Anonymkode: cbbde...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg lurt på også. Nevnte det høyt i et møte i dag også. Ingen hadde svar, men vi ble oppfordret til å hilse med foten. Det har jeg gjort hele perioden

Anonymkode: a7738...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har stusset på det samme siden de begynte å snakke om det.

Helt merkelig å anbefale det, og helt ulogisk at de i ene øyeblikket står at man må holde 1 meter avstand, og så skal man plutselig hilse med albuene, som regel med ansikt mot ansikt, og man berører hverandre med den kroppsdelen man oppfordres å "plassere" sin ev. smitte i.

Logisk tenkning synes å være helt fraværende også i høyere posisjoner.

Anonymkode: e9ff1...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser verken med albuen eller foten. Syns det blir for dumt. Hilser med vennlig smil, blikk og et hyggelig utsagn. 

Anonymkode: 7bb2b...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der skjønner ikke jeg heller! Hvorfor skal man på død og liv borti hverandre? Som hun over skriver; et vennlig blikk, smil og utsagn, det må være mye bedre.

Anonymkode: 55bb0...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hilser verken med albuen eller foten. Syns det blir for dumt. Hilser med vennlig smil, blikk og et hyggelig utsagn. 

Anonymkode: 7bb2b...0fa

Men jeg liker å sparke folk

Anonymkode: a7738...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns vi bør innføre å hilse som i India, med håndflatene mot hverandre og et lett bukk. Liker den måten å vise respekt for et annet menneske på. 

Anonymkode: be8e7...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hilse med albuen er kanskje ikke perfekt, men mye bedre enn håndhilsing.

De fleste har mye mindre virus på albueknoken enn på hendene og man bruker ikke albuen til å ta på ting eller klø seg i fjeset. Derfor er det for det første lite sansynlig atcdu har koe særlig virus der i tgangspunktet og om du får det er det litectrolig atcduvfår dem inn i øyne, nese eller munn slik at du blir smittet.

Det er ikke en hilsemåte jeg liker, men jeg tror den smittemessig er ok.

Anonymkode: ba4c8...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hilser verken med albuen eller foten. Syns det blir for dumt. Hilser med vennlig smil, blikk og et hyggelig utsagn. 

Anonymkode: 7bb2b...0fa

Samme her. Idiotisk å hilse med albue

Anonymkode: 4e9aa...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fasinerer meg litt er at nå hilses det mer enn før, med flere mennesker enn vi gjorde før. Ja,det hilses med albuer, men det hilses mer med albuer enn hva folk gjorde medhåndtrykk og klemmer før. Kunder som før sa hei til hverandre på butikken, skal nå hilse med hverandre. Hvorfor holder det ikke med ett hei lengre? 

Anonymkode: 40a86...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syns vi bør innføre å hilse som i India, med håndflatene mot hverandre og et lett bukk. Liker den måten å vise respekt for et annet menneske på. 

Anonymkode: be8e7...f0d

Hun dama i moskeen prøvde jo noe tilsvarende til kronprinsen. Da ble det fyr og flamme i kommentarfeltene! 

Anonymkode: 7bb2b...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som fasinerer meg litt er at nå hilses det mer enn før, med flere mennesker enn vi gjorde før. Ja,det hilses med albuer, men det hilses mer med albuer enn hva folk gjorde medhåndtrykk og klemmer før. Kunder som før sa hei til hverandre på butikken, skal nå hilse med hverandre. Hvorfor holder det ikke med ett hei lengre? 

Anonymkode: 40a86...6e6

Hvor ser du det? 

Anonymkode: 7bb2b...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører håndflatene mot hverandre og bøyer hodet lett fremover, innimellom kommer ett lite vink samtidig som jeg presenterer meg. Albuehilsing føles teit Samt uhygienisk. Det å skulle hilse med å klinke skoene inntil hverandre føles unaturlig og rart.

Anonymkode: dfed9...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hilst på noen med hverken albu eller føtter. Jeg sier hei og legger til et lite vink eller nikk. Funker fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn faller det å hilse på indisk vis meg mye mer naturlig enn fot eller albue. 

Håndflatene sammen og et hei funker fint. 

Jeg må innrømme at jeg fniser litt i alt alvoret når jeg tenker på alle de indignerte FrP’erene som gikk amok i kommentarfeltene når en kvinne hilset kronprinsen ved å legge hånden over hjertet i stede for å håndhilse. Lurer litt på hva de sier nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Av en eller annen grunn faller det å hilse på indisk vis meg mye mer naturlig enn fot eller albue. 

Håndflatene sammen og et hei funker fint. 

Jeg må innrømme at jeg fniser litt i alt alvoret når jeg tenker på alle de indignerte FrP’erene som gikk amok i kommentarfeltene når en kvinne hilset kronprinsen ved å legge hånden over hjertet i stede for å håndhilse. Lurer litt på hva de sier nå. 

Nå sier de «MIN grunn til å nekte å håndhilse er bedre enn DIN!»

Eller for ikke å snakke om dem som mente det var obligatorisk å vise ansiktet i Norge. Syns jeg ser dem nekte folk å gå med munnbind i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hilser verken med albuen eller foten. Syns det blir for dumt. Hilser med vennlig smil, blikk og et hyggelig utsagn. 

Anonymkode: 7bb2b...0fa

Samme her. Dør av kleinhet når folk hilser med albuer og føtter. 

Anonymkode: 1000e...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig teit å hilse på den måten og nekter faktisk å gjøre det. Var en som prøvde i dag, men jeg bare smilte og ristet litt på hodet og sa at vi får hilse uten fysisk kontakt. Jeg legger en hånd mot hjertet og bukker lett i stedet. Synes det er mye bedre.

Anonymkode: b85a3...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...