Gå til innhold

Jeg vil chatte med en hjelpelinje


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Volinjen.no er den mest kvalifiserte, men de har foreløpig dessverre bare telefontilbud. Du kan være anonym. 

Alle landets krisesenter har også mulighet for veiledning på telefon. 

 

116111.no har chat, men er for tilfeller hvor barn er involvert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ til Vold kan hjelpe mannen din også. Samt eventuelle barn. De kan hjelpe deg med å lære faresignalene når du i fremtiden møter en eventuell ny partner også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Oktavia skrev:

Alternativ til Vold kan hjelpe mannen din også. Samt eventuelle barn. De kan hjelpe deg med å lære faresignalene når du i fremtiden møter en eventuell ny partner også. 

Min mann vil ikke ha helt sier han

 

Anonymkode: 5595f...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min mann vil ikke ha helt sier han

 

Anonymkode: 5595f...5c6

Da bør du gå fra han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd flere ganger? Bodde psykisk og fysisk? Er han villig til å få hjelp? Har dere felles barn?

Dette er vesentlige spørsmål, men svaret er uansett at du bør kaste han ut. Så får han alle hjelp og eventuelt få litt kontakt med barna etterhvert. Da under tilsyn. Du bør få ordentlig veileding, så kontakt fvk, krisesenter, lege. Alt som passer deg ut fra den situasjonen du står i.

Anonymkode: ee4bd...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det skjedd flere ganger? Bodde psykisk og fysisk? Er han villig til å få hjelp? Har dere felles barn?

Dette er vesentlige spørsmål, men svaret er uansett at du bør kaste han ut. Så får han alle hjelp og eventuelt få litt kontakt med barna etterhvert. Da under tilsyn. Du bør få ordentlig veileding, så kontakt fvk, krisesenter, lege. Alt som passer deg ut fra den situasjonen du står i.

Anonymkode: ee4bd...0b1

Ja. Masse.

Hvis jeg må gå fra han. Jeg gruer meg for at han skal ha barna alene. Hva gjør jeg da?

Anonymkode: 5595f...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Masse.

Hvis jeg må gå fra han. Jeg gruer meg for at han skal ha barna alene. Hva gjør jeg da?

Anonymkode: 5595f...5c6

Du hindrer samvær frem til tilsyn er på plass. Det kan du faktisk gjøre med loven i hånden, da du verner barna dine.

Ta kontakt med krisesenteret. De er veldig flinke til å veilede. Husk at det er jobben deres, og de har god erfaring.

Anonymkode: ee4bd...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du hindrer samvær frem til tilsyn er på plass. Det kan du faktisk gjøre med loven i hånden, da du verner barna dine.

Ta kontakt med krisesenteret. De er veldig flinke til å veilede. Husk at det er jobben deres, og de har god erfaring.

Anonymkode: ee4bd...0b1

Takk for tips. Men hvordan bevise dette? Bevise hvordan far er?

Anonymkode: 5595f...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir opp til retten etterhvert. Bevis blir jo gjennom samtaler med fagfolk, innhenting av medisinske opplysninger, vitner osv osv. Ta vare på alt av mail/meldinger. 

Ønsker deg lykke til på veien! Dette er det riktige å gjøre. Tvil aldri på det! Selv om han garantert mener mye eller alt er din feil. Du er aldri ansvarlig for hans handlinger.

Anonymkode: ee4bd...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...