Gå til innhold

Hva kan dette være? Bilde av utslett🔍


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før helgen fikk barnet mitt flere sår uten en naturlig forklaring. Sårene klør og noen har væsket litt. Jeg har fått time hos fastlegen men det er først etter helgen igjen. I mellomtiden, noen som ser hva det er? Dette er det stedet hvor det er verst. Han han noen prikker her og der som er mindre enn dette.

88D2E592-ED8F-477C-8712-CB60FCC4C999.jpeg

Anonymkode: 9d806...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei syns ikke de sorte skorpene ser helt bra ut. Hva med en tur til legevakta i kveld ? Eller er det bare likt møkk ? Kan være brannkopper som sprer seg 

Anonymkode: 274a3...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hei syns ikke de sorte skorpene ser helt bra ut. Hva med en tur til legevakta i kveld ? Eller er det bare likt møkk ? Kan være brannkopper som sprer seg 

Anonymkode: 274a3...d9c

De sorte flekkene er lodotter fra en mørk bukse😅. Jeg har ikke villet pelle i sårene ettersom de ikke væsker lengre. De bittesmå sorte prikkene er skorper. Ellers ingen feber. Kun kløe som eneste plage og litt væske.

 

hi

Anonymkode: 9d806...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som brennkopper. Rens sårene og smør med brulidine eller lignende. Og dekk til med plaster der du klarer. Har barnet utslett over hele kroppen som blir verre og verre må nok antibiotika til.. 

Anonymkode: 4be1b...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de som sier brennkopper. Pass på at han ikke klør seg og så sprer det rundt. Det er smittsomt. 

Anonymkode: 9969e...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennkopper? Wææ. Er det smitte så lenge de ikke væsker? Ser ikke at de væsker akkurat nå men det væsket for to -tre dager siden.

De verste sårene sitter på rumpa, de er jo helt håpløse å bandasjere inn😅.

hi

Anonymkode: 9d806...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plaster på romma går fint.

Men jeg er usikker på hva det er.. uansett. Sårene må vaskes skikkelig for å unngå større infeksjoner, og jeg ville absolutt ha gått til lege nå. Ikke over helgen. Om han har fått noe verre enn brennkopper kan det bli fort verre.

God bedring og lykke til 👍

Anonymkode: 945a0...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Plaster på romma går fint.

Men jeg er usikker på hva det er.. uansett. Sårene må vaskes skikkelig for å unngå større infeksjoner, og jeg ville absolutt ha gått til lege nå. Ikke over helgen. Om han har fått noe verre enn brennkopper kan det bli fort verre.

God bedring og lykke til 👍

Anonymkode: 945a0...f5c

Problemet er at det er så stort område. Hele setet på begge sider, opp til midjen, ned mot låret  til og med inn mot anus. Forsøkte å sette på bandasjer med de datt av. Ungen sitter ikke akkurat så mye stille, og buksa drar med seg bandasjen hver gang buksa går av og på 😅. I tillegg litt komplisert rundt anus med tanke på avføring og tørking. Jeg får ringe fastlegen igjen i morgen å kreve hastetime. 
 

hi

Anonymkode: 9d806...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...