Gå til innhold

Barnehage - Oslo - smitte - hva hadde dere gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og far til barnet er ikke sammen, men barnet har delt bosted.
Jeg bor i en liten kommune et lite stykke utenfor Oslo, men jobber i Oslo.
Han jobber og bor i Oslo.

Når barnet skulle begynne i barnehage valgte vi å sette barnet i en privat barnehage i Oslo av 3 grunner.
1. Det blir lettere for far å hente og bringe når han skal ha samvær
2. Det blir lettere for meg siden jeg ikke vil få problemer med å hente tidsnok dager hvor det er veldig mye rush-trafikk
3. Vi har hørt veldig mye bra om denne barnehagen

Jeg ble sittende å snakke med barnefar på telefon i går, vi lurer på om vi kanskje skulle undersøk om det var noen ledige barnehageplasser her hvor jeg bor ved tanke på smitte situasjonen.

Men da blir det mer stress ved tanke på henting og levering i flere år fremover (dersom vi bytter bytter vi ikke tilbake senere, barnet trenger stabilitet), og vi vet liksom ikke hvor lenge dette vil vare.

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 63240...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde bytta jobb

Anonymkode: aa6c9...f20

Det er ikke aktuelt.
Er ikke tilsvarende jobber her jeg bor, og veldig glad i fagmiljøet rundt meg der jeg jobber

HI

Anonymkode: 63240...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beholdt barnehageplassen. Kommunene innenfor pendleravstand til Oslo kan ikke regne med å få vesentlig mindre smitte uansett, det er stadig nye lokale utbrudd.

Anonymkode: a8889...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tenker dere at barnet skal gå på skole da? Og hvor gammelt er barnet? Jeg ville hatt barnet i samme krets som det skal gå på skole, slik at barnet kjenner noen av de andre barna når det begynner på skole. 

Anonymkode: 8b7c4...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sprik, men studier tyder på at barn i liten grad er smittebærarar.  Ville behalde bhg som gjer kvardagen enklast, men begrensa nærkontakten mellom barnet og dei eldre i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jo smittetrykket høyest utenfor Oslo. Fremtiden er selvsagt usikker, men det kan jo hende vi må leve med dette lenge, og da vil det antagelig være sånn at man får oppblomstringer her og der. Det kan like godt skje på et mindre sted (Karmøy, Askim) som i Vestre Aker i Oslo. Ville ikke engang kommet på å bytte barnehage med mindre personalet var komplett uansvarlige, og det høres det jo ikke ut som er problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg hatt barnehage på det stedet barnet skal gå på skole. Dette så barnet danner nettverk i nærområdet. Dere vil få det samme problemet når barnet starter på skole, hvordan løser dere dette? Skal barnet gå på skole i Oslo eller det du bor? Hvis mulig ville jeg jobbet kortere dager de dagene du har barnet, å heller jobbet lengre dager når du har barnefri. 

Anonymkode: ef8c9...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latt barnet gå i bhg der det skal begynne på skole hadde jeg valgt. Men med tanke på hva du spør om, latt barnet gå i den bhg der den er nå. 

Anonymkode: f7dae...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke byttet barnehage kun med tanke på covid situasjonen. Den kan endre seg å brått er det ditt sted som er hardere rammet enn Oslo. Akkurat nå er Oslo hardt rammet, hvem vet hvordan ting er om 2-3mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her.
Barnet er snart 2 år, så det er en stund til det begynner på skolen, og jeg er ikke 100% sikker på om jeg kommer til å bli boende her frem til barnet skal begynne på skolen. Leier nå, men har planer om å kjøpe om et par år.
Det er heller ingenting som tilsier at barn som flytter og skifter skole, eller begynner i en annen skole enn på det stedet de gikk i barnehage klarer seg dårligere.

Bakgrunnen for valget er å gjøre det enklere for far som ikke har bil å ha samvær

Anonymkode: 63240...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...