Gå til innhold

sår hals, vondt i hode, hoster og nyser,men


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er i god form ellers , jeg har hjemmekontor og er på jobb ca 2 ganger i uka, vi blir abefalt og være mest mulig hjemme ennå, men så er det dette med Korona da, må jeg testes? ikke vert på jobb denne uka, men tenkte i morgen og fredag

Anonymkode: 78147...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig skal du testes, og du er i karantene fram til du får svaret. 

Anonymkode: 5a603...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja,du bør testes.

Anonymkode: 2e5ff...16c

Takk, da gjør jeg det og ringer og sier at jeg blir hjemme imorgen og fredag, til jeg drar jeg på jobb hvis jeg er frisk til uka, har akkurat begynt etter ferien, så har ikke vert på jobb på 4 uker heldigvis, men har vert i både bergen og indre østfold i ferien og begge steder er jo økende nå

Anonymkode: 78147...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har samme symtomer å nå skal alle med tegn på.corona testes. Selv om jeg regner med at sønnen min bare er forkjølet og plaget av pollenallergi.

Anonymkode: ea02a...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal uansett være hjemme hvis du hsr symptomer. Det er første bud. Så er det selvfølgelig bra hvis du testes, men til og med med negativ test skal du holde deg hjemme til du er symptomfri. 

Anonymkode: 00b86...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mildere symptom enn deg, og fikk streng beskjed om å holde meg hjemme. Nesten ingen smitte her i kommunen, og jeg testet negativ. Likevel ikke greit å gå på jobb.

Anonymkode: 8b979...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, gærne ko said:

Men om du tester negativt kan du fortsatt ikke gå på jobb før du er helt symptomfri.

 

Ok, arbeidsgiver sa jeg kunne komme hvis det var negativt

Anonymkode: 78147...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok, arbeidsgiver sa jeg kunne komme hvis det var negativt

Anonymkode: 78147...d93

Bare hvis du er symptomfri

Anonymkode: c175d...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Bare hvis du er symptomfri

Anonymkode: c175d...29a

det sa ikke sjefen, så hører på hva sjefen mener

 

Anonymkode: 78147...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

det sa ikke sjefen, så hører på hva sjefen mener

 

Anonymkode: 78147...d93

De sier man bør, og det burde jo være tydelig nok for arbeidsgiver og. Hva hvis du er smittet, og du smitter andre

Anonymkode: c175d...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

De sier man bør, og det burde jo være tydelig nok for arbeidsgiver og. Hva hvis du er smittet, og du smitter andre

Anonymkode: c175d...29a

Jeg blir nok hjemme på hjemmekontor en stund til uansett, siden jeg må ta buss på jobb

Anonymkode: 78147...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

det sa ikke sjefen, så hører på hva sjefen mener

 

Anonymkode: 78147...d93

Her sa sjefen at jeg kunne komme på jobb, men legen sa nei. 

Litt dumt hvis jeg går på jobb og sprer rundt meg med forkjølelse til flere, som da må holde seg hjemme og teste seg. Da er det bedre at det bare er jeg som er hjemme. 

Og den negative testen kan være feil. 

Anonymkode: 8b979...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det sa ikke sjefen, så hører på hva sjefen mener

 

Anonymkode: 78147...d93

Ja, det som er kjipt er hvis du smitter andre med hoste, rennende nese og andre symptomer. Da må de i karantene og testes, selv om det antagelig er evt forkjølelse fra deg bare (men det vet man jo ikke, de kan ha fått corona av andre i mellomtiden). 

- Det fører til økte utgifter for arbeidsgiver/eller logistikk utfordringer hvis møter må avlyses etc, men ikke minst opptar det ressusjer på teststasjonene og laberatoriene. Har sikkert ikke mye å si for akkurat dine få kollegaer, men hvis alle holder på på den måten og hver smitter 2-3 andre så blir det fort økt trykk unødvendig. 

Fhi sier forøvrig tydelig at ved forkjølelse symptomer (ikke covid pos) skal man være hjemme intill en dag med symptomfrihet. - Fhi trumfer sjefen din. 

Anonymkode: 5f37f...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det som er kjipt er hvis du smitter andre med hoste, rennende nese og andre symptomer. Da må de i karantene og testes, selv om det antagelig er evt forkjølelse fra deg bare (men det vet man jo ikke, de kan ha fått corona av andre i mellomtiden). 

- Det fører til økte utgifter for arbeidsgiver/eller logistikk utfordringer hvis møter må avlyses etc, men ikke minst opptar det ressusjer på teststasjonene og laberatoriene. Har sikkert ikke mye å si for akkurat dine få kollegaer, men hvis alle holder på på den måten og hver smitter 2-3 andre så blir det fort økt trykk unødvendig. 

Fhi sier forøvrig tydelig at ved forkjølelse symptomer (ikke covid pos) skal man være hjemme intill en dag med symptomfrihet. - Fhi trumfer sjefen din. 

Anonymkode: 5f37f...4f1

Jeg trodde og det, men hos helsedirektoratet står det bør, ikke må

4. Testing, isolasjon, smittesporing og karantene

 
Alle som ønsker det bør få anledning til å teste seg for covid-19. Det er ikke nødvendig med henvisning fra lege. Kontakt fastlegen eller sjekk nettsidene til kommunen din for informasjon om hvor du kan bli testet.

Alle som testes for covid-19 bør holde seg hjemme til negativt prøvesvar foreligger og de er symptomfri. Pasienter får svar på testen via helsenorge.no etter 1-2 dager. Helsepersonell ser svaret i kjernejournal.

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/testing-isolasjon-smittesporing-og-karantene#alle-personer-med-symptomer-pa-covid-19-bor-testes

Anonymkode: c175d...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet i dag med vondt i nese/svelg og føler meg uggen. Ringte koronatelefonen i kommunen som sa jeg hadde for milde symptomer til å teste meg. Jeg er spl og jobber i kommunehelsetjenesten.. Skal ikke på  jobb før til fredag, men jeg mener jeg burde blitt testet. Og det burde du og! 

 

(Jeg skulle ringe igjen i morgen om det var verre da...)

Anonymkode: 4bf0f...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg våknet i dag med vondt i nese/svelg og føler meg uggen. Ringte koronatelefonen i kommunen som sa jeg hadde for milde symptomer til å teste meg. Jeg er spl og jobber i kommunehelsetjenesten.. Skal ikke på  jobb før til fredag, men jeg mener jeg burde blitt testet. Og det burde du og! 

 

(Jeg skulle ringe igjen i morgen om det var verre da...)

Anonymkode: 4bf0f...8cc

Blir så irritert når eg les slikt, sjølvsagt skal du testast og halde deg heime frå jobb!  Vi tullar ikke med dette no! (helsing sol som har testa meg to gonger ila våren)

Anonymkode: c7bf3...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her sa sjefen at jeg kunne komme på jobb, men legen sa nei. 

Litt dumt hvis jeg går på jobb og sprer rundt meg med forkjølelse til flere, som da må holde seg hjemme og teste seg. Da er det bedre at det bare er jeg som er hjemme. 

Og den negative testen kan være feil. 

Anonymkode: 8b979...ffe

Her sa legevakten nei, men sjefene mine som er leger sa at jeg kunne komme på jobb når test var negativ og jeg var på bedringens vei...helt håpløst.

Anonymkode: 88824...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvfølgelig skal du testes, og du er i karantene fram til du får svaret. 

Anonymkode: 5a603...e1f

Også etterpå. Selv med positiv test, skal man være hjemme frem til man er symptomfri.

Anonymkode: 8b019...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg våknet i dag med vondt i nese/svelg og føler meg uggen. Ringte koronatelefonen i kommunen som sa jeg hadde for milde symptomer til å teste meg. Jeg er spl og jobber i kommunehelsetjenesten.. Skal ikke på  jobb før til fredag, men jeg mener jeg burde blitt testet. Og det burde du og! 

 

(Jeg skulle ringe igjen i morgen om det var verre da...)

Anonymkode: 4bf0f...8cc

Jeg fikk beskjed om at man ikke ønsket å teste før man hadde vært syk noen dager ettersom man i starten ofte ikke fikk utslag på testen. Det kan være derfor de ikke ønsket å ta deg inn med en gang. Du får mer pålitelig svar hvis du venter noen dager.

Anonymkode: 8cb17...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk beskjed om at man ikke ønsket å teste før man hadde vært syk noen dager ettersom man i starten ofte ikke fikk utslag på testen. Det kan være derfor de ikke ønsket å ta deg inn med en gang. Du får mer pålitelig svar hvis du venter noen dager.

Anonymkode: 8cb17...794

Jeg fikk en annen beskjed. 

De virket litt irritert på at jeg ikke ringte tidligere. Jeg ventet et par dager, fordi det var det jeg trodde jeg skulle, men de sa det kan være mye av viruset er borte og det vil ikke være en pålitelig test. 

På barn skal en vente noen dager å se det an. 

Anonymkode: 8b979...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...