Gå til innhold

7-8 tusen ekstra i mnd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke økonomi til å kjøpe, så jeg leier. Jeg har hatt en leietaker i et år nå, men jeg ser at det går på bekostning trivsel for barna mine og meg. (familiemedlem leier et rom hos meg) 

Ja jeg har rett til å fremleie et rom i min kontrakt. 

Nå ser jeg ingen mulighet for ny leietaker. Jeg tror vi trenger det ekstra rommet og roen i huset! 

Men da øker den totale utgiftsposten min med 7-8 tusen i mnd. 

Det er ikke noe annet å leie i kommunen som har minst 3 soverom. Jeg har 4 barn alene. Jeg fortsetter å lete hele tiden såklart! 

Er jeg gal som går på en slik økonomisk påkjenning? Jeg har stram økonomi så den ekstra bolken tar alt av "kose penger" og sparing.. 

Å flytte ut av kommunen er uaktuelt pga barna og deres omgangskrets. 

Jeg har ikke kapasitet til å jobbe mer heller 😞

Vil så gjerne få til dette! Vi bor på en utrolig flott plass med stor hage! Rolig. Sentralt men landlig. Buss til sentrum om bilen står. 

Hva kan jeg spare inn på? Her trengs det harde tak! 

Anonymkode: 668b5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7-8000??? Hvor mye betaler du i husleie? Har ikke kommunen noe rimeligere? Eller kan du leie noe mindre?

Anonymkode: ebb82...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er husleie, strøm, tv og internett. 

Min totale husleie blir på 16 tusen da🥴

Anonymkode: 668b5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du tar 7.000 for å leie et rom? Det var syke priser... 

Du må jo tjene bra som kan ha 16.000 i husleie? 

Anonymkode: 4543b...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er husleie, strøm, tv og internett. 

Min totale husleie blir på 16 tusen da🥴

Anonymkode: 668b5...b12

Må da være mulig å finne noe billigere enn det? Da får du evt leie med færre soverom så flere deler. 

Anonymkode: b1273...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16000 i måneden kan betjene et ganske ok lån.. jeg hadde aldri leid så dyrt om det ikke var for en kort periode. Og jeg kunne ikke bodd så dyrt alene med ungene. 

Anonymkode: d5926...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke økonomi til å kjøpe, så jeg leier. Jeg har hatt en leietaker i et år nå, men jeg ser at det går på bekostning trivsel for barna mine og meg. (familiemedlem leier et rom hos meg) 

Ja jeg har rett til å fremleie et rom i min kontrakt. 

Nå ser jeg ingen mulighet for ny leietaker. Jeg tror vi trenger det ekstra rommet og roen i huset! 

Men da øker den totale utgiftsposten min med 7-8 tusen i mnd. 

Det er ikke noe annet å leie i kommunen som har minst 3 soverom. Jeg har 4 barn alene. Jeg fortsetter å lete hele tiden såklart! 

Er jeg gal som går på en slik økonomisk påkjenning? Jeg har stram økonomi så den ekstra bolken tar alt av "kose penger" og sparing.. 

Å flytte ut av kommunen er uaktuelt pga barna og deres omgangskrets. 

Jeg har ikke kapasitet til å jobbe mer heller 😞

Vil så gjerne få til dette! Vi bor på en utrolig flott plass med stor hage! Rolig. Sentralt men landlig. Buss til sentrum om bilen står. 

Hva kan jeg spare inn på? Her trengs det harde tak! 

Anonymkode: 668b5...b12

Hva bruker du penger på da, hva er dine faste utgifter?

Anonymkode: 52c2c...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du undersøkt med husbanken om det er mulig å få lån/kjøpe? Antar du tjener Ok når du i utgangspunktet skulle betalt 16000kr og har fire barn. Kunne du kjøpt og dermed kommet billigere ut av det enn nå?

Anonymkode: 36f40...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva bruker du penger på da, hva er dine faste utgifter?

Anonymkode: 52c2c...628

Mine faste utgifter er husleie, strøm, nett/tv, nettflix og viaplay. Drivstoff og mat. Betaler ikke noe på bil ellers. Låner bilen mot å handle for min mor og kjøre henne på hennes avtaler (en gang i skuddåret) Bruker 4500 pr mnd på mat og såpe artikler. 

Forsikringer betales en gang i året. 

Forsøker å handle klær til jul, og skolestart. 

Småhandler aldri. Aldri impuls kjøp. Aldri netthandel. 

Anonymkode: 668b5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du undersøkt med husbanken om det er mulig å få lån/kjøpe? Antar du tjener Ok når du i utgangspunktet skulle betalt 16000kr og har fire barn. Kunne du kjøpt og dermed kommet billigere ut av det enn nå?

Anonymkode: 36f40...8dc

Jeg tenkte at jeg skulle vente til desember /januar når de starter ny periode med full pengesekk. 

Hi

Anonymkode: 668b5...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte at jeg skulle vente til desember /januar når de starter ny periode med full pengesekk. 

Hi

Anonymkode: 668b5...b12

Det er lurt.

Anonymkode: 36f40...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...