Gå til innhold

Studier i Oslo - baby hjemme og mann i risikogruppe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Planen min var å starte studier i Oslo i slutten av august. Studiet har obligatorisk oppmøte. Hjemme har jeg en liten baby (under tre måneder) og en mann i risikogruppen. Nå er jeg veldig skeptisk til hvorvidt det er smart å reise til og fra Oslo kollektivt og oppholde seg på studiestedet. Jeg har utsatt studiestart et år allerede. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 63fb0...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For baby hadde jeg bare tatt vanlige forholdsregler. Korona i følge studiene gir veldig sjelden alvorlig sykdom hos små barn, inkludert babyer (Selv om de holdes for å være i risiko rett og slett pga alder og føre var), og ut fra det jeg kan se av tallene i studene har vist seg å være mindre farlig enn de "vanlige" forkjølelsesvirusene" som går hvert år, som gjør at babyer og barn må ha pustehjelp og respirator, og som vi ikke tenker så mye på til vanlig. Har forøvrig en baby i samme alder selv, og er lite bekymret for korona for babys del, rett og slett fordi jeg leser studiene og ikke media... 

Hvis mannen din er i risikogruppe tross ung alder (man skal jo tross alt ha alvorlig sykdom eller tilstand for å være i risiko med ung alder), vil du jo måtte ta mye av de samme hensynene til vanlig også. Så hvis du ikke hadde gjort noe annerledes en vanlig hard influensa/forkjølelsessesong hadde jeg fulgt vanlige råd og sunn fornuft. Men siden mannen din er såpass alvorlig syk ville jeg diskutert det med behandlingsansvarlig for ham, som jeg går ut fra at han har siden han er så utsatt. 

Men les studiene for barn/babyer og din manns grunntilstand, snakk med aktuelt helsepersonell (han har vel fått råd fra helsepersonellet rundt ham?) og ta det derfra. Ville sannsynligvis ha startet studiene.

Anonymkode: 1c147...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at undervisningen skal være i fysiske rom? All undervisningen vår er gjort digital (jobber ved et universitet i en annen by).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legen som kan gi deg de beste svarene! Ikke til noen forstå seg påere på nettet!

Anonymkode: c4d41...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt umulig å ringe studiestedet å snakke med de ang situasjonen din? Det er jo ikke sikkert du trenger å møte opp da selv om det er obligatorisk. Mye som kan løse seg med kommunikasjon!

Om du MÅ dra, har dere ikke egen bil slik at du kan kjøre? Må du reise kollektivt så ta på deg et munnbind, ha med håndsprit og bruk hansker.

Anonymkode: 26b6d...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ved et studiested i Oslo, og så langt har jeg følt meg trygg. Foreløpig er det god plass på t-banen, og det er ikke noe problem å holde avstand. 

Men - selvfølgelig - vi har jo eget spiserom og toalett på jobben, som student må du jo dele dette med andre studenter, og dermed er du nok mer utsatt enn meg. 

Og så tenker jeg jo også at det er vel et spørsmål om tid før smitten kommer til vår campus også, og det er jo skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, hysterika skrev:

Er du sikker på at undervisningen skal være i fysiske rom? All undervisningen vår er gjort digital (jobber ved et universitet i en annen by).

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det helt umulig å ringe studiestedet å snakke med de ang situasjonen din? Det er jo ikke sikkert du trenger å møte opp da selv om det er obligatorisk. Mye som kan løse seg med kommunikasjon!

Om du MÅ dra, har dere ikke egen bil slik at du kan kjøre? Må du reise kollektivt så ta på deg et munnbind, ha med håndsprit og bruk hansker.

Anonymkode: 26b6d...3cb

Ja, har snakket med dem via mail. Vi må møte hvis vi skal beholde studieplassen.  Bil er både håpløst og dyrt pga kø, bompenger og parkering. Mannen min trenger bilen til og fra jobb for å unngå offentlig transport selv. 

2 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg jobber ved et studiested i Oslo, og så langt har jeg følt meg trygg. Foreløpig er det god plass på t-banen, og det er ikke noe problem å holde avstand. 

Men - selvfølgelig - vi har jo eget spiserom og toalett på jobben, som student må du jo dele dette med andre studenter, og dermed er du nok mer utsatt enn meg. 

Og så tenker jeg jo også at det er vel et spørsmål om tid før smitten kommer til vår campus også, og det er jo skummelt. 

Det jeg er redd for er alle hensynsløse studenter som samles, drikker, fester og drar med seg smitte. 

Anonymkode: 63fb0...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Ja, har snakket med dem via mail. Vi må møte hvis vi skal beholde studieplassen.  Bil er både håpløst og dyrt pga kø, bompenger og parkering. Mannen min trenger bilen til og fra jobb for å unngå offentlig transport selv. 

Anonymkode: 63fb0...107

Merkelige greier.. Hva er dette for et studium? Så om noen føler seg litt pjusk og ikke bør møte f.eks. så mister man studieplassen? Men kan ikke mannen din ordne seg på et annet vis denne ene dagen? At du bruker litt ekstra penger om du kjører selv bør vel veie opp for faren du kan utsette mannen din for?

Anonymkode: 26b6d...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelige greier.. Hva er dette for et studium? Så om noen føler seg litt pjusk og ikke bør møte f.eks. så mister man studieplassen? Men kan ikke mannen din ordne seg på et annet vis denne ene dagen? At du bruker litt ekstra penger om du kjører selv bør vel veie opp for faren du kan utsette mannen din for?

Anonymkode: 26b6d...3cb

Det er en uke obligatorisk hver måned. Den første dagen MÅ vi møte og regner med det er fraværsregel på resten. Kan avtale annen dag for oppmøte ved sykdom.

Anonymkode: 63fb0...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...