Gå til innhold

Studie, sv.skap & penger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp meg, er du snill!

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Har ikke fast jobb, bare litt her og der.. Men jeg ønsker å starte opp med nettstudie! 
Hvordan er dette mtp pengestøtte; har man krav på noe fra nav? Hva med foreldrepenger, går dette bort pga studiene og ingen inntekt? Vet jo man evt får engangsstønad... Men vet ikke hvordan dette er når man skal ta et nettstudie.

Håper å kunne kombinere et 12mnd-studie med litt jobb. Men om jeg skal gå inn for å studere, betale mange penger, så blir det nok ikke mulighet til å jobbe veldig mye. Må jo gjøre det bra når jeg først går inn for det!!

Om noen har erfaringer med dette, fyr løs

Anonymkode: 6b2cd...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må sjekke om nettstudiet gir rett på støtte fra lånekassen. Gjør det det kan du få stipend derfra istedenfor foreldrepenger, men ikke alle nettsrudier gir rett på støtte 

Ellers er det engangsstønad ja, du får ikke noe støtte fra nav utover det. 

Anonymkode: 63d2d...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må sjekke om nettstudiet gir rett på støtte fra lånekassen. Gjør det det kan du få stipend derfra istedenfor foreldrepenger, men ikke alle nettsrudier gir rett på støtte 

Ellers er det engangsstønad ja, du får ikke noe støtte fra nav utover det. 

Anonymkode: 63d2d...c49

Ja, studiet er lånekassegodkjent. Men hva vil det si? Mtp sum altså. Om jeg starter et studie i svangerskapet, vil det gi meg stipend etter fødsel, men kun til studiets slutt? Hva skjer etter det? 

Anonymkode: 6b2cd...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, studiet er lånekassegodkjent. Men hva vil det si? Mtp sum altså. Om jeg starter et studie i svangerskapet, vil det gi meg stipend etter fødsel, men kun til studiets slutt? Hva skjer etter det? 

Anonymkode: 6b2cd...8fc

https://www.lanekassen.no/stipend-og-lan/utdanning-i-noreg/hoyere-og-annen-utdanning/fodsel-og-barn/gravid/

Anonymkode: 63d2d...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...