Gå til innhold

Min ungdom skal flytte til et annet sted i landet for å studere, og....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hennes tante og onkel som bor i nærheten av oss har ikke engang giddet å ønske henne lykke til som student. 

Det er riktignok ikke så veldig ofte de sees, men de er stadig innom oss selv om min datter ikke er hjemme. Vi er også innom dem. Jeg tror kanskje de er litt furtne for at mine barn ikke synes det er så overmåte stas med deres barn, som er mange mange år mindre enn mine. De hadde nok sett for seg at det ville bli mer stas, og at de ville tilbudt seg å være barnevakt osv. Jeg vet jeg, for det lå litt i kortene i forkant før de selv fikk barn. De hadde høyere forventninger enn hva det faktisk ble. Jeg kan ikke tvinge mine store tenåringer til å mingle med sine 4 og 6 år gamle kusine og fetter. Det må de styre selv. 

Men jeg synes likevel at det er rart at de ikke engang har spurt henne noenting om skolen hun skal studere på, om stedet hun skal bo på, etc. Hun flytter nå i overimorgen, og jeg innser at de nok ikke engang vil komme til å ønske henne god tur eller si hadet. 

Sånn i korte trekk, så har nok mine barn et litt anstrengt forhold til sin tante. Hun har alltid vært veldig spydig og direkte, og aldri vist noen interesse tidligere. Så det har nok gjenspeilet litt interessen de har hatt tilbake. Likevel så synes jeg det er rart å aldri nevne flyttingen med ett ord. Jeg hadde nå i det minste sagt hadetbra og lykketil. 

Anonymkode: bf29e...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du overanalyserer verden. 

Anonymkode: 51153...739

ok

Anonymkode: bf29e...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine unger er helt uinteresserte i tanten og søskenbarna og hun er like lite interessert i dem. Det høres jo greit ut.

Anonymkode: 33a97...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dine unger er helt uinteresserte i tanten og søskenbarna og hun er like lite interessert i dem. Det høres jo greit ut.

Anonymkode: 33a97...25a

Ja det begynte først med at tanten var helt uinteressert i dem, og viste det tydelig. Så mine barn har heller ikke vært overmåte interessert i henne og sine kusiner og fettere. Så det er kanskje bare sånn det blir. Jeg synes bare det virker helt flaut å ikke nevne noe med ett eneste ord. Det er klart at hun viser jo med hele seg at hun ikke bryr seg, men jeg venter liksom litt mer av voksne folk. 

 

Anonymkode: bf29e...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du å ønske tantebarna dine en god første dag i barnehagen/sfo/skolen osv? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke holder styr på hvem som gjør hva hvor og når alltid, men nå er jeg tante til 13 og grandtante til 2. Du får be datteren din stikke innom tante og si hade før hun drar, da, så får de sagt det til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at noen flytter for å studere, er egentlig ganske vanlig, og ikke noen stor sak. Iallefall ikke for andre enn studenten og foreldrene.

Anonymkode: 06b05...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, ingen av mine tanter og onkler har brydd seg noe om at jeg ble student en gang i tida. Det er helt normalt, jeg hadde da aldri kommet på å forvente at de måtte ønske meg lykke til. Dette er bare rart, hi. Finn deg noe annet å fokusere på.

Anonymkode: 6fbfe...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er sånn at denne tanten og onkelen er innom dere og treffer niesen sin, så er det veldig merkelig å ikke si noe ja. Det er jeg helt enig i, uavhengig av hvordan forholdet ellers har vært. Det er rett og slett skikk og bruk overfor en voksen niese. 

Det er snakk om å flytte ut, faktisk en omveltning for en kjernefamilie. Men hi, om de ikke gidder å si noe, så trenger du heller ikke ha dårlig samvittighet for glemme bort ting motsatt vei 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, ingen av mine tanter og onkler har brydd seg noe om at jeg ble student en gang i tida. Det er helt normalt, jeg hadde da aldri kommet på å forvente at de måtte ønske meg lykke til. Dette er bare rart, hi. Finn deg noe annet å fokusere på.

Anonymkode: 6fbfe...5fd

Hvis dine tanter og onkler kom på besøk og ikke engang brydde seg om å ønske deg lykke til når du flyttet ut, så er det rett og slett veldig spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanter og onkler ønsket lykke til om de såg hverandre kort tid før avreise. Ingen kom på besøk for spesifikt å ønske studentene lykke til. 

Og vi har et ganske ukomplisert forhold til alle i slekta. 

Du overanalysere nok litt med bakgrunn i det manglende forholdet deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså. Jeg bryr meg om mine nieser og har et godt forhold. Ønske lykke til med studiestart har jeg ikke gjort med noen av de. Jeg fikk fortsatt klem for det da  😂😂😂

Anonymkode: 0fc59...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det bare jeg som synes det er helt normalt å si noe til slektninger som skal flytte og begynne på ny skole? Da mitt eldste barn skulle begynne på universitetet ønsket til og med damen på bensinstasjonen her i bygda oss lykke til. Jeg ville da ikke forventet mindre av en tante. En kort lykkønskning en gang de er innom, eller en sms hadde nå jeg forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Superdolly skrev:

Jøss, er det bare jeg som synes det er helt normalt å si noe til slektninger som skal flytte og begynne på ny skole? Da mitt eldste barn skulle begynne på universitetet ønsket til og med damen på bensinstasjonen her i bygda oss lykke til. Jeg ville da ikke forventet mindre av en tante. En kort lykkønskning en gang de er innom, eller en sms hadde nå jeg forventet.

Ja, hvis de likevel ses så vanker det jo lykkeønskninger. Men man oppsøker ikke hverandre for å ønske god tur i vår familie. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Ja, hvis de likevel ses så vanker det jo lykkeønskninger. Men man oppsøker ikke hverandre for å ønske god tur i vår familie. 

 

Vi ville ikke nødvendigvis oppsøkt hverandre vi heller, men da hadde vi nå sendt en sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Ja, hvis de likevel ses så vanker det jo lykkeønskninger. Men man oppsøker ikke hverandre for å ønske god tur i vår familie. 

 

Men de er jo ofte innom her. Og de sier fremdeles ingenting. HI

Anonymkode: bf29e...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Dolly. Dette er snakk om en voksen ungdom. Men det vitner jo bare om et dårlig forhold. Jeg hadde vitterlig sendt en SMS iallefall. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...