Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Jeg og pappan har delt foreldreansvar 60/40. Nå vurderer jeg å flytte til en leilighet rett utenfor skolekretsen til ungene. Kan ungene fortsette på sin skole siden pappan fremdeles bor innenfor kretsen, selv om de bor mest hos meg? Skolen er så populær at en må bo innenfor skolekretsen for å få gå der. Kretsen er også så liten i areal at det er få leiligheter til leie innenfor. Det er derfor helt grei vei hvis en bor rett utenfor grensa, men det er viktig at de slipper bytte skole. Anonymkode: ba67a...0ff
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og pappan har delt foreldreansvar 60/40. Nå vurderer jeg å flytte til en leilighet rett utenfor skolekretsen til ungene. Kan ungene fortsette på sin skole siden pappan fremdeles bor innenfor kretsen, selv om de bor mest hos meg? Skolen er så populær at en må bo innenfor skolekretsen for å få gå der. Kretsen er også så liten i areal at det er få leiligheter til leie innenfor. Det er derfor helt grei vei hvis en bor rett utenfor grensa, men det er viktig at de slipper bytte skole. Anonymkode: ba67a...0ff Det kan de, hvis de er folkeregistrert hos den av forelderen som bor innenfor skolekretsen, altså i dette tilfellet hos pappa. Prosentfordeling har ingenting å si. Du kan søke om at de får fortsette på skolen selv om du flytter, hvis de er folkeregistrert hos deg, men i vår kommune ville du sannsynligvis fått nei hvis det er press på plassene ved skolen. Du vil i noen tilfeller også miste rettigheter til skyss. Dersom de er folkeregistrert hos far og trenger skyss for å komme seg til ditt nye hus, har de rett på skyss til delt bosted. Løsningen i ditt tilfelle er altså at barna er folkeregistrert på fars adresse. Anonymkode: 61732...5b4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan de, hvis de er folkeregistrert hos den av forelderen som bor innenfor skolekretsen, altså i dette tilfellet hos pappa. Prosentfordeling har ingenting å si. Du kan søke om at de får fortsette på skolen selv om du flytter, hvis de er folkeregistrert hos deg, men i vår kommune ville du sannsynligvis fått nei hvis det er press på plassene ved skolen. Du vil i noen tilfeller også miste rettigheter til skyss. Dersom de er folkeregistrert hos far og trenger skyss for å komme seg til ditt nye hus, har de rett på skyss til delt bosted. Løsningen i ditt tilfelle er altså at barna er folkeregistrert på fars adresse. Anonymkode: 61732...5b4 Takk for svar. Jeg vil i utgangspunktet ikke ha noe problem med at de er folkeregistrert hos far, ungenes beste er det viktigste. Men er det noe annet jeg taper på ved at de ikke er folkeregistrert hos meg? Anonymkode: ba67a...0ff
Anonym bruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Jeg vil i utgangspunktet ikke ha noe problem med at de er folkeregistrert hos far, ungenes beste er det viktigste. Men er det noe annet jeg taper på ved at de ikke er folkeregistrert hos meg? Anonymkode: ba67a...0ff Nei, ikke noe annet enn at post går til denne adressen. Det fordrer derfor et godt samarbeid slik at forelderen som får post videreformidler informasjon. Du kan lese mer her: https://advokatoslo.no/artikler/betydningen-av-folkeregistrert-adresse-for-barn-ved-delt-bosted/ Anonymkode: 61732...5b4
Anonym bruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke noe annet enn at post går til denne adressen. Det fordrer derfor et godt samarbeid slik at forelderen som får post videreformidler informasjon. Du kan lese mer her: https://advokatoslo.no/artikler/betydningen-av-folkeregistrert-adresse-for-barn-ved-delt-bosted/ Anonymkode: 61732...5b4 Tusen tusen takk 🤩 Dette gjør alt veldig mye lettere for meg, og jeg får så mye mer å velge mellom. Anonymkode: ba67a...0ff
Anonym bruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke noe annet enn at post går til denne adressen. Det fordrer derfor et godt samarbeid slik at forelderen som får post videreformidler informasjon. Du kan lese mer her: https://advokatoslo.no/artikler/betydningen-av-folkeregistrert-adresse-for-barn-ved-delt-bosted/ Anonymkode: 61732...5b4 Hva med barnetrygd, bidrag, særfradrag på skatten osv da, følger det mot selv om ungene er registrert i folkeregisteret hos far? Anonymkode: 57380...685
Anonym bruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Du mister det økonomiske når barna er folkeregistrert hos deg, men da får du jo se hva som veier tyngst da. Anonymkode: 88116...fae
Anonym bruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Du mister hovedomsorgen når barna har adresse hos faren, og dermed alle rettigheter som følger med denne, inkludert økonomiske Anonymkode: 4c9f5...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå