GÃ¥ til innhold

Nye naboer... 😭


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en gate med ca 20 hus. I nærheten av sentrum, fint strøk. Av disse er det utenlandske som bor i 14 av dem. Og de er alrighte dem, bortsett fra at de bråker og hoier sent på kveld ute i gata her.og spiller HØY musikk. Irriterende, men har holdt munn. 

Har fått nye naboer, og det lukter så innmari av det huset! Eller lukten kommer hit. 🤢Sterkt krydder, lukter også som kvalmende roserøkelse eller noe. 🤢HELE tiden! Hele døgnet! Jeg har vinduene så vidt oppe. Holder på å svette i hjel og det stinker i hele huset😭 Har tatt altfor mye inhalator fordi jeg ikke får puste. Jeg får ikke sove og har hodepine hele tiden. 

Ikke kan jeg sitte ute på verandaen lenger heller. 

Jeg griner og er veldig frustrert. Vil egentlig bare flytte. Ja, så hva vil jeg med dette  innlegget? Håper noen kjenner seg igjen kanskje. 😥 

Anonymkode: f903b...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde vurdert å flytte. Du kan ikke endre naboen eller de andre i gata. Dette er kulturen. 
Flytt, det er mitt råd! 

Skrevet

Du må jo snakke med naboene. Forklare at du blir dårlig, spørre pent om de kan dempe forbruket av røkelse. 
 

Men dette høres vilt ut. Du har enebolig, sannsynligvis med hage/gårdsplass rundt (?) og lukta fra naboen (som sannsynligvis ligger et steinkast unna ditt hus?), er så intens når den når huset ditt? Hvis dette er tilfelle ville jeg kanskje kontaktet kommunelegen eller hvem som nå kan komme for å undersøke saken nærmere!

Anonymkode: 53090...784

Skrevet
10 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Jeg tror faktisk jeg hadde vurdert å flytte. Du kan ikke endre naboen eller de andre i gata. Dette er kulturen. 
Flytt, det er mitt råd! 

Jeg vil. Ikke helt lett å bare flytte, men er skikkelig frustrert nå! Får ikke sove. Barna mine har kommentert at det lukter veldig mat. Jeg holder munn og sier ikke noe negativt, men dette her orker jeg ikke. 

Anonymkode: f903b...1c8

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor i en gate med ca 20 hus. I nærheten av sentrum, fint strøk. Av disse er det utenlandske som bor i 14 av dem. Og de er alrighte dem, bortsett fra at de bråker og hoier sent på kveld ute i gata her.og spiller HØY musikk. Irriterende, men har holdt munn. 

Har fått nye naboer, og det lukter så innmari av det huset! Eller lukten kommer hit. 🤢Sterkt krydder, lukter også som kvalmende roserøkelse eller noe. 🤢HELE tiden! Hele døgnet! Jeg har vinduene så vidt oppe. Holder på å svette i hjel og det stinker i hele huset😭 Har tatt altfor mye inhalator fordi jeg ikke får puste. Jeg får ikke sove og har hodepine hele tiden. 

Ikke kan jeg sitte ute på verandaen lenger heller. 

Jeg griner og er veldig frustrert. Vil egentlig bare flytte. Ja, så hva vil jeg med dette  innlegget? Håper noen kjenner seg igjen kanskje. 😥 

Anonymkode: f903b...1c8

Nei, her jeg bor er det bare nordmenn. Hadde aldri flyttet til en plass der jeg hadde følt meg som utlending i mitt eget land... 

Anonymkode: 76eb9...0a7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må jo snakke med naboene. Forklare at du blir dårlig, spørre pent om de kan dempe forbruket av røkelse. 
 

Men dette høres vilt ut. Du har enebolig, sannsynligvis med hage/gårdsplass rundt (?) og lukta fra naboen (som sannsynligvis ligger et steinkast unna ditt hus?), er så intens når den når huset ditt? Hvis dette er tilfelle ville jeg kanskje kontaktet kommunelegen eller hvem som nå kan komme for å undersøke saken nærmere!

Anonymkode: 53090...784

Åh takk for svar og tips. Var redd for å bli lynsja her inne. Har ikke noe imot kulturer, hadde reagert hvis naboen var norsk og lagde pinnekjøtt døgnet rundt,og lukten hadde kommet hit.

Jeg var så teit og desperat at jeg gikk ut nå midt på natten for å sjekke hvor det kommer fra. Det er hos naboen. Det rare er at jeg lukter det utenfor hos dem, huset er kanskje 10 meter fra vårt, men akkurat som at lukta setter seg i mitt hus. Lukter verre inne hos oss enn utenfor der. Veldig rart. Det har vært slik over en uke nå. Nesten ikke søvn, mye hodepine, og jeg er rett og slett sur. Jeg var inne på dagen i dag, og ville lufte litt. Det stinker så mye da jeg lukket opp døra at jeg måtte lukke igjen. 😭  Det er slik hver eneste dag nå. Sukk.. Mannen sier at han merker at det lukter, men han bryr seg ikke. Og det er bra det. Jeg prøver å forandre tankegangen og tenke at de koser seg med familie og venner og god mat. Men jeg er så dritt lei. 🙈😭 Føler meg helt kvalt. 

Anonymkode: f903b...1c8

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, her jeg bor er det bare nordmenn. Hadde aldri flyttet til en plass der jeg hadde følt meg som utlending i mitt eget land... 

Anonymkode: 76eb9...0a7

Men da vi flyttet hit for 10 år siden var det bare 2 av 20 hus som det bodde utenlandske. Men nå har vi de på alle kanter. De fleste av dem er kjempehyggelige og rolige, men ikke alle. Huset ved siden av er en stor enebolig de leier ut 2 etger. Jeg er så konfliktsky at jeg hadde bare lagt en hyggelig lapp i postkassa, men vet ikke hvem av de 3 postkassene som er til de med lukt. 

Når jeg tenker etter så kan jeg kanskje klare å komme over matlukta, men den parfyme/røkelse, sterkt skyllemiddel lukta blir jeg gæren av. 

Anonymkode: f903b...1c8

Skrevet

Om noen uker kommer du nok ikke til å merke det lenger. Man venner seg veldig til lukter.

Anonymkode: f04bf...b9a

Skrevet

Hvis de brenner så mye røkelse at det er kvelende utenfor huset, så må det da bli dyrt for dem.

Anonymkode: 7e53b...7c4

Skrevet

Tvilar ikkje på det med matlukt, men det veks ikkje tilfeldigvis vill kaprifol nær huset ditt? Eg likar lukta, men den luktar tungt av såpe/skyllemiddel, og duftar på kveld og natt for å tiltrekke seg nattsvermarar. Eg kjenner kaprifolduft om kvelden mange stader for tida.

image.jpeg.a3ea175429c0f89cd32ffce8dbea0f1b.jpeg

Skrevet

Jeg tenker at du her kan gjøre 2-3 ting. 
1. Du kan be de høflig om å ikke lufte når de lager så sterk mat og bruker røkelse. 
2. Du kan få deg 3 katter som er veldig oppsøkende.....da er det nok ikke lenge før vinduene blir stengt. 
3. Du kan klage dette til politiet og spørre om de brukes røkelse for å dekke over hasj-lukt eller røyking av khatt.   

Anonymkode: cb1b7...81a

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor i en gate med ca 20 hus. I nærheten av sentrum, fint strøk. Av disse er det utenlandske som bor i 14 av dem. Og de er alrighte dem, bortsett fra at de bråker og hoier sent på kveld ute i gata her.og spiller HØY musikk. Irriterende, men har holdt munn. 

Har fått nye naboer, og det lukter så innmari av det huset! Eller lukten kommer hit. 🤢Sterkt krydder, lukter også som kvalmende roserøkelse eller noe. 🤢HELE tiden! Hele døgnet! Jeg har vinduene så vidt oppe. Holder på å svette i hjel og det stinker i hele huset😭 Har tatt altfor mye inhalator fordi jeg ikke får puste. Jeg får ikke sove og har hodepine hele tiden. 

Ikke kan jeg sitte ute på verandaen lenger heller. 

Jeg griner og er veldig frustrert. Vil egentlig bare flytte. Ja, så hva vil jeg med dette  innlegget? Håper noen kjenner seg igjen kanskje. 😥 

Anonymkode: f903b...1c8

Hvor langt unna deg ligger huset? 

Anonymkode: cb13b...37a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du her kan gjøre 2-3 ting. 
1. Du kan be de høflig om å ikke lufte når de lager så sterk mat og bruker røkelse. 
2. Du kan få deg 3 katter som er veldig oppsøkende.....da er det nok ikke lenge før vinduene blir stengt. 
3. Du kan klage dette til politiet og spørre om de brukes røkelse for å dekke over hasj-lukt eller røyking av khatt.   

Anonymkode: cb1b7...81a

Man røyker ikke khat, man tygger planten, svelger «saften» og spytter ut resten... 

Anonymkode: 58b6e...c70

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du her kan gjøre 2-3 ting. 
1. Du kan be de høflig om å ikke lufte når de lager så sterk mat og bruker røkelse. 
2. Du kan få deg 3 katter som er veldig oppsøkende.....da er det nok ikke lenge før vinduene blir stengt. 
3. Du kan klage dette til politiet og spørre om de brukes røkelse for å dekke over hasj-lukt eller røyking av khatt.   

Anonymkode: cb1b7...81a

Herregud, dette må være det desidert dummeste jeg var lest på lenge😂😂😂 Folk blir svindlet, frastjålet og utsatt for alvorlige ting der politiet ikke har kapasitet til å ta seg av det, og så tror du at hun bare kan klage dette til politiet?? Fy søren altså, det er mye dumt man skal lese! Først og fremst, vit hva du snakker om før du kommer med det. Khatt TYGGES! 

Til Ts; det er jo ikke noe annet du får gjort med dette her enn å flytte. 

Anonymkode: 32426...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...