Gå til innhold

Tenåring som ikke trener. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 13 åring har sluttet på organisert trening. Han er ikke interessert i noen annen idrett eller trene for seg selv, eks jogging mm. 
Han er ute og farter med venner etc, men ikke noe som han «svetter og får opp pusten»

Flere som har store barn som ikke trener?

Anonymkode: 83c04...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, tror det er ganske vanlig på den alderen. Begge mine eldste trente ikke fra 13-16 år, da begynte de å trene styrke på egenhånd i stedet. Eldste på 19 år trener nå flere timer hver dag, nest eldste på 17 år trener 4-5 dager i uken, omtrent en time hver gang. Han på 14 år trener ikke i det hele tatt, men jeg stresser ikke med det.

Anonymkode: 05031...d9c

Skrevet

Mine driver med musikk. Ikke alle «må» trene. Eller drive noe organisert. 

Anonymkode: 0b2fc...d60

Skrevet

Min slutter nok med fotball i løpet av 8 trinn vil jeg tippe. Er jo så vanvittig blodig alvor over treningen at leken blir borte (for veldig mange). 
Han liker nå å trene styrke, han går mye, jogger en gang i uka og på vinteren er det både langrenn og slalåm. Han er mye på farten med venner. Bekymrer meg ikke.

Hadde vært bekymret hvis han byttet bort fotball/fysisk aktivitet mot bare spilling.

Skrevet

Mine hadde flere år der de ikke trente, de har nå startet begge to på treningssenter. Det var ikke ett problem at de ikke trente, de var i mye aktivitet hver dag og jeg tror nesten de var mer i aktivitet i løpet av endag enn de som holdt på med noe organisert. De sykler rundt til alt, uansett vær. De er på fotballbanen, bader, står på ski, aker og er generelt veldig mye ute og lite stillesittende. De har blitt mer stillesittende nå som de har startet på treningssenter. Da kan de liksom ikke ut og farte, for de skal på en time som starter da og da. Etterpå er det dusjen og det tar tid med ungdommer. Så de sitter mye mer på rompa nå enn når de ikke trente. 

Så om gutten ikke trener, men er aktiv hver dag tenker jeg det er helt greit. Sitter gutten bare forran pcn, så er det ikke greit. 

Anonymkode: 25b25...8c0

Skrevet

Selvfølgelig... Har to gutter på 12 og 14, de trener ikke. 

Anonymkode: 65a65...ced

Skrevet

Ja. Min på 14 trener ikke. Tror jeg skal piske ham avgårde på styrketrening i år før han råtner på rot.

Anonymkode: 2b7a6...2a2

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Min på 14 trener ikke. Tror jeg skal piske ham avgårde på styrketrening i år før han råtner på rot.

Anonymkode: 2b7a6...2a2

Hvor da? De fleste treningssentre har 16-års aldersgrense. Det kan uansett være lurt å spandere på ungdommen 1-3 timer med PT i starten slik at de lærer å trene styrke på riktig måte. Det er dessverre altfor mange tenåringer som trener helt feil.

Anonymkode: 05031...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...