Gå til innhold

Min datter har klagd over nakke i to dager


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ring legevakt

Anonymkode: b38d4...bff

Legevakt? Holder ikke å vente til imorgen? 

Anonymkode: 507a3...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at du bør ringe legevakt!

Jeg kan godt reagere så mye på et myggbitt, men om det var vanlig for jenta di så ville du ha visst det.

Dette bør sjekkes av lege, og legevakt bør vurdere om dere må komme inn i kveld eller om det holder å vente til i morgen.

Hun er hoven og rød, da går jeg ut fra at hun også er varm der. I verste fall kan dette være en krafig infeksjon som bør behandles med det samme!

Ring legevakten nå!

Anonymkode: 4e0a1...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall ringt legevakten og forhørt meg der.. Det kan kanskje vente til i morgen, men jeg ville hvert fall søkt medisinsk råd. Det der så virkelig ikke bra ut. 

Anonymkode: 83c7c...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville i hvert fall ringt legevakten og forhørt meg der.. Det kan kanskje vente til i morgen, men jeg ville hvert fall søkt medisinsk råd. Det der så virkelig ikke bra ut. 

Anonymkode: 83c7c...41a

Enig! Det skader ikke å ringe og høre hva de sier på legevakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du gikk til legen, her skadet barnet nakken når h-n datt på sykkelen, var veldig heldig, var flaks h-n ikke ble lam

Anonymkode: 43aa7...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

håper du gikk til legen, her skadet barnet nakken når h-n datt på sykkelen, var veldig heldig, var flaks h-n ikke ble lam

Anonymkode: 43aa7...ea4

Var jammen godt du ikke skrev hun eller han. Da hadde jeg lett gjenkjent deg gitt🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 7d37b...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var jammen godt du ikke skrev hun eller han. Da hadde jeg lett gjenkjent deg gitt🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 7d37b...968

Det var skikkelig flaks. Sto om en JENTE som datt på sykkel for en måned siden i lokalavisen. Det MÅ være samme barn, ikke så ofte de ramler på sykkel. 

Anonymkode: f5851...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legevakten (igår), men de sendte oss bare hjem. Nå har hun vondt i beinet og klarer ikke bevege nakken sin. Så er det noen som vet om noen som kan hjelpe oss med en som kan behandle barn? Lege trodde det var låsninger. 

Anonymkode: 507a3...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg vært hos legevakten (igår), men de sendte oss bare hjem. Nå har hun vondt i beinet og klarer ikke bevege nakken sin. Så er det noen som vet om noen som kan hjelpe oss med en som kan behandle barn? Lege trodde det var låsninger. 

Anonymkode: 507a3...c0e

Finn en kiropraktor med erfaring med barn. Du kan prøve å google det, men ofte kan du bare ringe nærmeste kiropraktor og spørre. Miljøet er ikke større enn at de hjelper hverandre så spør du etter noen med kompetanse på barn anbefaler de en. 

En kiropraktor har mye lenger utdannelse enn en lege på skjelett og muskler, kan kjenne og se på bevegelse, og også bestille røntgen, ct og mr om de mener det er nødvendig. 

Anonymkode: 7ca5a...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg vært hos legevakten (igår), men de sendte oss bare hjem. Nå har hun vondt i beinet og klarer ikke bevege nakken sin. Så er det noen som vet om noen som kan hjelpe oss med en som kan behandle barn? Lege trodde det var låsninger. 

Anonymkode: 507a3...c0e

Du tar kontakt med fastlegen med en gang! Evt legevakt avhengig av telefontid/kommune du bor i. 

Anonymkode: edca6...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg vært hos legevakten (igår), men de sendte oss bare hjem. Nå har hun vondt i beinet og klarer ikke bevege nakken sin. Så er det noen som vet om noen som kan hjelpe oss med en som kan behandle barn? Lege trodde det var låsninger. 

Anonymkode: 507a3...c0e

Dette går da ikke an. Dere må komme dere inn til fastlegen i dag, eventuelt vurdere privatlege.

Anonymkode: 83c7c...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Finn en kiropraktor med erfaring med barn. Du kan prøve å google det, men ofte kan du bare ringe nærmeste kiropraktor og spørre. Miljøet er ikke større enn at de hjelper hverandre så spør du etter noen med kompetanse på barn anbefaler de en. 

En kiropraktor har mye lenger utdannelse enn en lege på skjelett og muskler, kan kjenne og se på bevegelse, og også bestille røntgen, ct og mr om de mener det er nødvendig. 

Anonymkode: 7ca5a...a59

Man tar IKKE kontakt med en kiropraktor når et barn har hevelse, ikke kan bevege nakken og vondt i et bein! En låsning er ikke farlig (på kort sikt hvertfall, men vondt og kjipt) og gir ikke disse symptomene, mens feks infeksjon er farlig, kan gi disse symptomene og ikke behandles av en kiropraktor!

HI, har barnet feber eller påvirka allmenntilstand? 

Anonymkode: edca6...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsninger?! Hvordan i alle dager kunne legen mene det var det? Jeg er ikke lege, men sånn hevelse som det der er ikke en låsning. Oppsøk fastlegen så fort som mulig.

Anonymkode: 2c592...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring fastlegen. Dette bør ses på av en lege. Gi beskjed at ting har forverret seg fra dere var på legevakten.

Anonymkode: b38d4...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man tar IKKE kontakt med en kiropraktor når et barn har hevelse, ikke kan bevege nakken og vondt i et bein! En låsning er ikke farlig (på kort sikt hvertfall, men vondt og kjipt) og gir ikke disse symptomene, mens feks infeksjon er farlig, kan gi disse symptomene og ikke behandles av en kiropraktor!

HI, har barnet feber eller påvirka allmenntilstand? 

Anonymkode: edca6...50d

Jeg mente ikke nødvendigvis at kiropraktor skulle behandle det, men en kiropraktor ser mye bedre enn en lege om det er en låsning eller noe annet, og kan henvise videre om de mistenker noe annet. 

Anonymkode: 7ca5a...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos kiropraktor, men hun klager fortsatt over vondt. Skal ringe fastlege i morgen 

Anonymkode: 507a3...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var hos kiropraktor, men hun klager fortsatt over vondt. Skal ringe fastlege i morgen 

Anonymkode: 507a3...c0e

Ikke bra nok. 

Anonymkode: 55bfb...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...