Gå til innhold

Svetter mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 36 år, helt normal og slank, ingen sykdommer, spiser sunt og trener jevnt. Jeg har alltid svettet mye, hver dag og hele tiden. Jeg tør omtrent kun å gå med mørke overdeler i tilfelle det blir svetteringer. Ser alle andre gå med fine og fargerike topper uten å bli svett. Skjønner ikke hvordan det går an??? Bruker en god deo for svette, men likevel blir det svette. Er jeg eneste i verden som har det sånn?

Anonymkode: f4856...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skal jeg gi deg et fantastisk tips som har hjulpet meg å omtrent bli kvitt svetten. jeg lider selv av hyperhidrose ( overdreven svetting) hvor kroppens temperaturregulering er i konstant nødberedskap. Ekstremt slitsomt, og veldig sosialt hemmende! Jeg har prøvd alt. Yerka, stopp24, botox under armene, til slutt opererte jeg kirurgisk bort svettekjertler under armene. Jeg har i tillegg kappet nerven i nakken som styrer ansiktssvetten. Så jeg har hatt det helt jævli. 
fjeset er blitt bra, men svetten på kroppen forflyttet seg bare til andre steder.

jeg leste for noen år siden om noen tabeletter fra helsekost som heter droserasan. Valgte å gi de et forsøk og jaggu har de ikke gitt meg et nytt liv. Vil hvertfall anbefale deg å teste de ut og se om de har effekt. Er urter for luftveier i utgangspunktet. 

Anonymkode: 28b47...869

Skrevet

Jeg har generalisert hyperhidrose, altså svetter mye "overalt" - dermed har ikke operasjon vært aktuelt. Men fant til slutt medisiner som fungerer. Dridase heter tablettene, og fungerer strålende. 

Anonymkode: efff7...f28

Skrevet

Jeg har hatt det akkurat som deg! Jeg kunne dusje, kle på meg å være våt under armene før jeg kom meg ut døra om morgenen...

det som har hjulpet meg, er noe en kjøper på apoteket som heter aluminiumklorid. Det er sterke saker, står at en kan bruke det 1-2 ganger i uka tror jeg, men for meg er det for ofte! Men jeg har det på om kvelden, så dusjer jeg neste morgen og bruker vanlig deo etter dusj. Helt tørr og fin i armhulen etter det!! Så når jeg merker at jeg svetter mye igjen så gjør jeg det samme. I begynnelsen var det kanskje 2-3 ganger i mnd, nå kan det gå mange uker mellom hver gang. 
To ting som er viktig; ikke på nybarbert hud! Og ikke rull på som vanlig deo, dvs ikke rull to ganger på samme plass! En rull på hver armhule er nok! 
den svir og klør litt en stund etter påføring, men jeg har holdt ut det pga den er virkelig verdt det!!

Anonymkode: 866b2...935

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 36 år, helt normal og slank, ingen sykdommer, spiser sunt og trener jevnt. Jeg har alltid svettet mye, hver dag og hele tiden. Jeg tør omtrent kun å gå med mørke overdeler i tilfelle det blir svetteringer. Ser alle andre gå med fine og fargerike topper uten å bli svett. Skjønner ikke hvordan det går an??? Bruker en god deo for svette, men likevel blir det svette. Er jeg eneste i verden som har det sånn?

Anonymkode: f4856...54c

Nei, svetter for ingenting. Var på fest på lørdag. Alke var tørre, men jeg svettet son en gris. Det verste er stanken som kommer fra underlivet når man kommer hjem å kler av seg. Menn virker å like meg, men kan ikke ha tilfeldig sex, det kan jeg bare glemme. 

Anonymkode: 79cb7...f01

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg leste for noen år siden om noen tabeletter fra helsekost som heter droserasan. Valgte å gi de et forsøk og jaggu har de ikke gitt meg et nytt liv.

Trodde dette var for nedre luftveier... 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trodde dette var for nedre luftveier... 

Det stemmer! Men de har en bivirkning at de hjelper mot overdreven svetting! 🙌 

har også brukt didrase som nevnes over her og egazil når det var på markedet med god effekt av de også, men droserasan er reseptfritt og litt «mildere» 

Anonymkode: 28b47...869

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt det akkurat som deg! Jeg kunne dusje, kle på meg å være våt under armene før jeg kom meg ut døra om morgenen...

det som har hjulpet meg, er noe en kjøper på apoteket som heter aluminiumklorid. Det er sterke saker, står at en kan bruke det 1-2 ganger i uka tror jeg, men for meg er det for ofte! Men jeg har det på om kvelden, så dusjer jeg neste morgen og bruker vanlig deo etter dusj. Helt tørr og fin i armhulen etter det!! Så når jeg merker at jeg svetter mye igjen så gjør jeg det samme. I begynnelsen var det kanskje 2-3 ganger i mnd, nå kan det gå mange uker mellom hver gang. 
To ting som er viktig; ikke på nybarbert hud! Og ikke rull på som vanlig deo, dvs ikke rull to ganger på samme plass! En rull på hver armhule er nok! 
den svir og klør litt en stund etter påføring, men jeg har holdt ut det pga den er virkelig verdt det!!

Anonymkode: 866b2...935

Jeg tenkte og tipse om det samme, men så når jeg googlet at den visst ikke produserers lenger. Synd, for den var effektiv.

Anonymkode: 87922...d95

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte og tipse om det samme, men så når jeg googlet at den visst ikke produserers lenger. Synd, for den var effektiv.

Anonymkode: 87922...d95

Jeg har lest at det forskes på sammenheng mellom aluminiumklorid og brystkreft. Jeg har brukt det og fått brystkreft. Jeg spurte kreftlegen om det, hun sa sammenhengen er ikke dokumentert, men hun selv bruker ikke deodoranter med aluminiumklorid i seg.  Ikke ta sjansen! 

Anonymkode: c825b...716

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...