Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Jeg er tante til en gutt som skal konfirmeres nå. Fikk mitt første barn i januar. Er det ugreit å bli litt skuffet av at barnet mitt og samboer ikke er invitert? Anonymkode: 86064...37a
Superdolly Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 1. Det er helt vanlig at barn ikke blir bedt. 2. Det kan godt tenkes at de har skåret gjestelista til beinet for å klare å overholde smittevernsreglene. Du har selvsagt lov bli skuffet, men prøv samtidig å tenke at de mest sannsynlig ikke gjør dette som en demonstrasjon mot din samboer og barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Herlighet, det er jo pga korona Alle holder gjestelistene nede nå, og da blir det nærmeste familie, uten partner og barn, som blir invitert Ingen vil ha 50 stk i selskap nå og måtte stå ansvarlig om smitte sprer seg. Anonymkode: 86d55...b53
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, Superdolly skrev: 1. Det er helt vanlig at barn ikke blir bedt. 2. Det kan godt tenkes at de har skåret gjestelista til beinet for å klare å overholde smittevernsreglene. Du har selvsagt lov bli skuffet, men prøv samtidig å tenke at de mest sannsynlig ikke gjør dette som en demonstrasjon mot din samboer og barnet ditt. Dette! Anonymkode: c13bc...eb8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tante til en gutt som skal konfirmeres nå. Fikk mitt første barn i januar. Er det ugreit å bli litt skuffet av at barnet mitt og samboer ikke er invitert? Anonymkode: 86064...37a Det er sikkert pga koronarestriksjonene på antall gjester. Hvis det er pga det, så synes jeg ikke du skal bli skuffet Anonymkode: 688c3...aff
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Jeg hadde blitt skuffa men da hadde jeg regnet med ingen andre hadde fått med familien heller. Det er litt rart at søsteren eller broren din ikke har snakket med deg om dette før de inviterte deg. Anonymkode: 0d320...8f8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Nei. Det er ikke pågrunn av korona. Min brors barn er invitert. Før invitasjonen var sendt ut så vart det nevnt at "håper dere vil komme". Derfor føler jeg litt på det nå. Vi må reise en strekning på 60 mil hver vei og mannen har tatt seg fri. Anonymkode: 86064...37a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei. Det er ikke pågrunn av korona. Min brors barn er invitert. Før invitasjonen var sendt ut så vart det nevnt at "håper dere vil komme". Derfor føler jeg litt på det nå. Vi må reise en strekning på 60 mil hver vei og mannen har tatt seg fri. Anonymkode: 86064...37a Da hadde jeg blitt skuffet, hadde spurt om hvorfor. Har du ikke spurt om hvorfor? Anonymkode: 688c3...aff
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Det er ikke pågrunn av korona. Min brors barn er invitert. Før invitasjonen var sendt ut så vart det nevnt at "håper dere vil komme". Derfor føler jeg litt på det nå. Vi må reise en strekning på 60 mil hver vei og mannen har tatt seg fri. Anonymkode: 86064...37a Dere. I flertall. Kanskje de regner det som en selvfølge at det er deg med familie? Anonymkode: 1208d...673
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Det er ikke pågrunn av korona. Min brors barn er invitert. Før invitasjonen var sendt ut så vart det nevnt at "håper dere vil komme". Derfor føler jeg litt på det nå. Vi må reise en strekning på 60 mil hver vei og mannen har tatt seg fri. Anonymkode: 86064...37a Da hadde jeg pent takket nei med begrunnelsen at dette blir altfor langt å reise alene. Anonymkode: a023d...178
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Om dere har en reisevei på tilsammen 120 mil t/r hadde det blitt med samboer og barn for min del, ellers hadde jeg takket nei til invitasjonen siden din bror er invitert med barn. Man gjør ikke forskjell på folk i lik relasjon. Om du ammer barnet ditt enda (antar det siden det er født i januar) så blir det jo også alt for lenge å være borte fra barnet. Anonymkode: 716ac...1a2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Det er din søster eller bror som inviterer? Da spør du hvorfor familien din ikke er bedt med. Og man utelater da virkelig ikke som regel barn i en familiesamling som en konfirmasjon er. Det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 803ec...3a4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere. I flertall. Kanskje de regner det som en selvfølge at det er deg med familie? Anonymkode: 1208d...673 Det tror jeg også at de kanskje gjør. Spør da vel! Ring, og så sier du: "Er det sånn at det bare er JEG som er invitert? Siden det bare er mitt navn på innbydelsen? Eller er *** og *** også invitert? Anonymkode: b2bb7...ccb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tante til en gutt som skal konfirmeres nå. Fikk mitt første barn i januar. Er det ugreit å bli litt skuffet av at barnet mitt og samboer ikke er invitert? Anonymkode: 86064...37a Mange ber ikke spebarn i konfirmasjon. Det er faktisk HELT vanlig. Anonymkode: 1c858...349
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 41 minutter siden, Superdolly skrev: 1. Det er helt vanlig at barn ikke blir bedt. 2. Det kan godt tenkes at de har skåret gjestelista til beinet for å klare å overholde smittevernsreglene. Du har selvsagt lov bli skuffet, men prøv samtidig å tenke at de mest sannsynlig ikke gjør dette som en demonstrasjon mot din samboer og barnet ditt. Er det virkelig vanlig? Har aldri opplevd det i noen av de konfirmasjonene jeg har vært i, eller hørt noen jeg kjenner som har hatt det sånn eller ikke hatt med barna sine. Anonymkode: 688c3...aff
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 Jeg venter på svar. I min brors invitasjon står barna nevnt. Men ikke samboeren hans. Anonymkode: 86064...37a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 Dette opplevde jeg også for noen år siden. Fikk invitasjon til nevøen min sin konfirmasjon, sto i invitasjonen at pga plassmangel var det kun jeg som fikk komme. Samboeren og de to barna mine fikk komme på kaffe på ettermiddagen. Jeg reiste og fikk helt hakeslipp! Var så mye folk! De hadde altså invitert rubb og rake av svigerinna mi sin familie - hele storfamilien i alle ledd. (Søskenbarn, tremenninger med barn og samboere ) , det var naboer og venner og jeg vet ikke hva. Broren min har én søster (meg!), og de klarte altså ikke å få plass til familien min bland de 80 andre de inviterte.. Til kaffen kom 2 av mine onkler, noen arbeidskolleger m/familie av min bror, noen flere naboer som ikke er de nærmeste- og da min samboer og mine to barn. Jeg var helt rystet! Gjett om de fikk høre det etterpå! Da nestemann skulle konfirmere seg, ble vi invitert hele familien, men valgte å ikke dra. Anonymkode: 0cae0...4ef
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig vanlig? Har aldri opplevd det i noen av de konfirmasjonene jeg har vært i, eller hørt noen jeg kjenner som har hatt det sånn eller ikke hatt med barna sine. Anonymkode: 688c3...aff I min familie er det ikke vanlig, her hører barna hjemme i alle familieselskaper. For meg hadde noe annet vært veldig rart. Men jeg vet noen praktiserer at ingen under konfirmasjonsalder blir invitert i konfirmasjon. Det skal være et mer høytidelig selskap uten "barneskrål". Anonymkode: 86d55...b53
CherryC Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette opplevde jeg også for noen år siden. Fikk invitasjon til nevøen min sin konfirmasjon, sto i invitasjonen at pga plassmangel var det kun jeg som fikk komme. Samboeren og de to barna mine fikk komme på kaffe på ettermiddagen. Jeg reiste og fikk helt hakeslipp! Var så mye folk! De hadde altså invitert rubb og rake av svigerinna mi sin familie - hele storfamilien i alle ledd. (Søskenbarn, tremenninger med barn og samboere ) , det var naboer og venner og jeg vet ikke hva. Broren min har én søster (meg!), og de klarte altså ikke å få plass til familien min bland de 80 andre de inviterte.. Til kaffen kom 2 av mine onkler, noen arbeidskolleger m/familie av min bror, noen flere naboer som ikke er de nærmeste- og da min samboer og mine to barn. Jeg var helt rystet! Gjett om de fikk høre det etterpå! Da nestemann skulle konfirmere seg, ble vi invitert hele familien, men valgte å ikke dra. Anonymkode: 0cae0...4ef Skjønner skuffelsen. Men å straffe konfirmanten blir jo HEILT feil.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 Umulig å vite hvorfor. Kanskje det er tenkt at barnet ditt er så lite at et blir slitsomt i en konfirmasjon og at det da blir samboeren din som er eneste barnevakt? Kjenner til mange som ikke invitere barn under skolealder Anonymkode: 98d20...5c4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #21 Skrevet 10. august 2020 Kan være. Men flere barn i samme alder. Anonymkode: 86064...37a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #22 Skrevet 10. august 2020 Sånn er det dessverre nå pga korona. Man kan bare invitere nær familie. Men ville nok ikke «telt» en liten baby altså. Anonymkode: 171b4...cc7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #23 Skrevet 10. august 2020 1 hour ago, Anonym bruker said: Jeg er tante til en gutt som skal konfirmeres nå. Fikk mitt første barn i januar. Er det ugreit å bli litt skuffet av at barnet mitt og samboer ikke er invitert? Anonymkode: 86064...37a Ja ikke noe og bli lei seg for Anonymkode: cc202...37c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #24 Skrevet 10. august 2020 Satt og vurderte hvordan vi skulle gjøre det med invitasjonene her for litt siden selv. 20stk er ikke mange å be. Selv om lokalet vi fikk hadde rommet mer og vi kunne gjort det litt anderledes, så måtte det uansett kuttes mer enn hva vi gjorde for storesøster. Vi endte med å utsette hele festen på ubestemt tid. Jeg vet det er mange som ikke har barn i konfirmasjon. Noen har kun blodsfamilie,noen må kutte ett sted pga plassmangel så grunnen kan være så mangt. Jeg var i en konfirmasjon der hele familien til de som bodde langt unna ble invitert, men de som bodde i samme by kun var invitert 1stk pr husstand. Dette pga plassmangel, men også for at de som bodde langt unna kunne ta det som en familiesammenkomst sidende ikke er der så ofte. Dette var de helt åpene på i invitasjonen også, så det var ingen sure miner der. Ja, det var litt rart og innviklet. For oss var det helt supert siden hadde to små barn og eise ifra eller reise alene var ikke like aktuelt. Vi kunne dermed ta en langhelg der istede alle sammen. Anonymkode: 9023c...132
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #25 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, CherryC skrev: Skjønner skuffelsen. Men å straffe konfirmanten blir jo HEILT feil. Hehe, konfirmanten merket nok ikke at vi ikke var der. Som sagt de inviterte MANGE var nærmere 100 tilsammen i første selskapet. Og så lenge de selv syntes det var innafor å ikke inviterte søskenbarna til konfirmanten, sier det vel litt om hvor nært de selv mener vi er? Vi måtte tross alt ta fly for dette, så det orka jeg ikke legge penger i. Vi ga gave, så konfirmanten ble nok fornøyd i alle fall! Anonymkode: 0cae0...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå