Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Jeg har planlagt keisersnitt om to dager. Jeg har sagt til svigers at de gjerne må komme å hilse på lillebror, men det blir først 10 dager ETTER at de kom hjem fra Sverige. De er over grensa ofte å har rukket to turer siden grensene åpnet. Argumentet deres er at det har vært stille og rolig når de har vært der at det er mer risiko for smitte i Norge. De sier at de tar forhåndsregler. Jeg vet de trolig vil reise over sikkert en gang i uken fremover pga billig røyk, snus, kjøtt og alkohol.  Hysterisk eller greit å nekte nær familie å komme innom nyfødt? Mannen støtter meg men jeg ser han syntes at jeg overreagerer. Vet familien hans syntes jeg er for nøye når det kommer til korona og de mener jeg overdriver. Ja datteren vår må vaske hender etter at hun kommer hjem fra butikken f.eks, hun må også skIfte møkkete klær når hun kommer hjem m.m. Klær brukes kun en dag etter bhg og ja hun ber om antibac selv når vi er ute. Anonymkode: 09273...d86
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Nei, helt greit å kreve 10 dagers karantene. Anonymkode: 42c6a...77b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Ja jeg synes du er hysterisk. Det er jo kun nordmenn på butikken rett over grensa. Det blir litt som å gå på et senter her hjemme. Anonymkode: 9fa1d...475
Gladjente00 Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Nei det synest jeg ikke du er. Når det gjelder nyfødte unger så skal man ta forhånds regler uansett corona eller ei!
uhhuhher Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Det er selvfølgelig helt greit og ikke hysterisk. Dere bestemmer. Hvis de er frekke nok til å kommentere eller komme med protester, kan de vel heller bare DROPPE SVERIGETUREN, for helsikken. Sikkert ikke så lett å velge mellom billig kylling og helsa til mor og nyfødt barn, men kanskje de overrasker deg. 😉 Lykke til med fødsel!
soleia Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg synes du er hysterisk. Det er jo kun nordmenn pÃ¥ butikken rett over grensa. Det blir litt som Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ et senter her hjemme. Anonymkode: 9fa1d...475 Du tenkjer pÃ¥ gjengen frÃ¥ Indre Østfold?  Nei, kva kan vel gÃ¥ gale...  HI: Eg synes ikkje du er hysterisk.  Ein knyter ein god del av smittetilfella til handling i Sverige.  Fra gamalt av skjerma ein alltid nyfødde i minst 14 dagar, og i ditt tilfelle skjønar eg godt at du vil skjerme bÃ¥de deg og babyen frÃ¥ desse besteforeldra.Â
Aiyanna Rose Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Du er ikke hysterisk, hadde sagt det samme selv.
FrkKværner Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Du er ikke hysterisk. Vi har samme problem selv. Jeg er gravid og svigers handler mye i Sverige slik de alltid har gjort. Jeg har akkurat fortalt mannen at ingen som har vært i Sverige, eller utlandet generelt er velkomne hit før det har gått 10 dager. Heldigvis var han enig. Regner med at jeg får endel pes om hvor hysterisk jeg er, og at det er farlig å leve osv. Shit shit, det får være.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Du er ikke hysterisk. Vi har også gitt beskjed til svigermor at dersom det er mindre enn 10 dager siden hun var i Sverige og handlet, selv om vi har planlagt besøk, og hun har kjøpt inn mat og annet så kommer vi ikke Anonymkode: a51a5...335
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, frustrertfrue33 skrev: Nei det synest jeg ikke du er. Når det gjelder nyfødte unger så skal man ta forhånds regler uansett corona eller ei! Ps forholdsregler Anonymkode: 6701a...aa9
Gjest Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 Det er da ikke urimelig at du forlanger 10 dagers mellomrom etter hver sverigetur. At barnet ditt må skifte klær hver gang hun har vært ute er litt rarere...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har planlagt keisersnitt om to dager. Jeg har sagt til svigers at de gjerne må komme å hilse på lillebror, men det blir først 10 dager ETTER at de kom hjem fra Sverige. De er over grensa ofte å har rukket to turer siden grensene åpnet. Argumentet deres er at det har vært stille og rolig når de har vært der at det er mer risiko for smitte i Norge. De sier at de tar forhåndsregler. Jeg vet de trolig vil reise over sikkert en gang i uken fremover pga billig røyk, snus, kjøtt og alkohol.  Hysterisk eller greit å nekte nær familie å komme innom nyfødt? Mannen støtter meg men jeg ser han syntes at jeg overreagerer. Vet familien hans syntes jeg er for nøye når det kommer til korona og de mener jeg overdriver. Ja datteren vår må vaske hender etter at hun kommer hjem fra butikken f.eks, hun må også skIfte møkkete klær når hun kommer hjem m.m. Klær brukes kun en dag etter bhg og ja hun ber om antibac selv når vi er ute. Anonymkode: 09273...d86 Ja det er du... det er grønt i sverige nå Anonymkode: f6e84...1d3
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 38 minutter siden, Pashla skrev: Det er da ikke urimelig at du forlanger 10 dagers mellomrom etter hver sverigetur. At barnet ditt må skifte klær hver gang hun har vært ute er litt rarere... Ups, glemte å skrive at hun måtte skifte møkkete klær etter å ha bært i barnehagen. Ikke sikkert du liker det svaret bedre, men dette gjelder altså etter en dag der.  hi Anonymkode: 09273...d86
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 Jeg syns ikke du er hysterisk. Jeg  hadde gjort det samme selv og vi har gjort noe lignende i familien. Vi hadde egentlig konfirmasjon i mai, da kom besteforeldre hjem fra utlandet tidligere enn planlagt slik at de kunne gå fjorten dager i karantene først. Vi har konfirmasjon om en mnd, men igår avlyste vi festen. Konfirmanten konfirmeres, men festen tar vi en annen gang. Om det skjer om noen måneder eller ett år er helt greit. Det hadde sikkert gått fint, men konfirmanten har heller ikke lyst til å ha festen itilfelle noen blir smittet. Hun eller vi ønsker ikke at minnet skal bli at en fikk corona. Vi var i bursdag til mitt tantebarn for mange år siden. Bursdagsbarnet endte opp med å kaste opp, alle uten om en oldemor fikk omgangsyken. Det er det vi husker fra bursdag til han. Alle andre bursdager blir overskygget av den ene gangen, så vi mener ting kan vente. Heldigvis har vi en familie som har samme holdninger som oss. Nå jobber flere av oss i samfunnskritiske yrker, slik at vi er nok mer påpasselige også selv om ingen av oss er hysteriske eller syns vi er det. Anonymkode: acb3c...535
Petra Prøvedukke Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 Du er ikke hysterisk. Risikoen for smitte er antakelig liten, men den er der. Ingen kan vel ønske Ã¥ smitte en helt fersk baby?Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå