Gå til innhold

Shopping avhengighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her som har kommet seg ut av shopping avhengighet? Hvordan klarte dere de? Jeg vet at jeg sliter men i det sekundet jeg ser en vare jeg har lyst på blir all fornuft borte og alt fokus blir satt på å få tak i den varen! Jeg har ingen som kan styre økonomien for meg så det går ikke. Er det mulig å fokusere tanker på andre ting? Er det noen som har klart det? 

Anonymkode: 770ea...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det shoppingen gir deg? Hva er det egentlige problemet ditt?

Dropp all nettshopping - om nødvendig, ødelegg alle kredittkort.

Ta med deg kontanter kun til det du trenger.

Slutt å gå og kikke i butikker, gå kun målrettet etter ting du virkelig trenger, som når noe går istykker osv.

Skaff deg ev. psykolog for å finne ut årsaken til avhengigheten din, hva du forsøker å dempe i deg selv med shoppingen.

Anonymkode: ae48c...f58

Skrevet

Jeg har ikke vært i den situasjonen, men bruker du bare penger du har, eller også kredittkort.

Har ei venninne som slet med det der, men brukte heldigvis bare penger hun hadde.
Hun lagde en liste over dyre ting hun virkelig ønsket seg, men ikke fant råd til.
Når hun så noe hun virkelig hadde lyst på, tok hun blide av prislappen, og overførte de pengene til en sparekonto for det formålet.
Det å se den kontoen vokse var en oppvekker på hvor mye hun egentlig sløste til ufornuftige ting, og det ble som terapi

Anonymkode: 2b1e9...5df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...