Gå til innhold

Bærtid, hvordan gjør du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker dere bæra?
Blåbær bruker jeg bare røre sammen med sukker og deretter fryse.
Er ikke det ok?Hører mange koker all slags bær....

Anonymkode: 11e26...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koking er langt fra like godt, spør du meg. Rører med sukker eller fryser som det er og rører når det tas opp.

Anonymkode: 960f7...67f

Skrevet

Jeg fryser de som de er, så kan jeg bruke de til det jeg vil. Bruker mest å ta opp og røre til syltetøy eller ha de i smoothie. Koker aldri bær, bortsett fra rips som det lages gele av.

Anonymkode: a3bd8...78f

Skrevet

Okei, ja det er det jeg er vant til hjemmefra å ikke koke.Da rører jeg den bare og fryser🤩ikke noe tykningsmiddel heller?

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei, ja det er det jeg er vant til hjemmefra å ikke koke.Da rører jeg den bare og fryser🤩ikke noe tykningsmiddel heller?

Jeg fryser alt, og bruker ikke tykningsmiddel :)

Anonymkode: bb584...ea3

Skrevet

Det er vel en smakssak. Jeg koker syltetøy, synes ikke rørte bær er så godt, og det knaser alltid i sukker. Sikkert noen som får det til bedre. Jeg fryser dessuten mye blåbær og bruker til smoothie, kaker etc. Fryser flatt på brett så de ikke skal klumpe seg.

Anonymkode: 32adb...260

Skrevet

Det varierer fra hva jeg skal lage og hva jeg vil gjøre der og da. Jordbær pleier jeg å koke, men langt ifra det som står i oppskrifter. Jeg skal bare ha sukkeret til å smelte, bæra trenger ikke å koke. Lenge siden jeg har laget det, så husker ikke helt hva jeg gjør. Ringer alltid tante for å dobbeltsjekke før jeg setter igang. Bruker heller ikke noe frysepulver eller annet, fryses ned i mindre posjoner slik at det spises opp før det blir dårlig. 

ofte fryser jeg det meste av bæra, slenger i fryseren og muligens lager noe med de siden. Nå har ungene blitt avhengi av smoodie så nå er det veldig kjekt å ikke lage så mye ut av det,siden de bruker det som er i frysen. Laget syltetøy her omdagen, slang blåbær og litt sukker i blenderen. Moste det til en purre og før tenåringene kom til bordet var den ferdig tint. Helt genialt å lage passelige posjoner. Vi spiser ekstremt sjeldent blåbærsyltetøy heller, så når vi plutselig fikk lyst på det så var dette genialt. 

Anonymkode: aabde...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...