Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Koker dere bæra? Blåbær bruker jeg bare røre sammen med sukker og deretter fryse. Er ikke det ok?Hører mange koker all slags bær.... Anonymkode: 11e26...013
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Koking er langt fra like godt, spør du meg. Rører med sukker eller fryser som det er og rører når det tas opp. Anonymkode: 960f7...67f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Jeg fryser de som de er, så kan jeg bruke de til det jeg vil. Bruker mest å ta opp og røre til syltetøy eller ha de i smoothie. Koker aldri bær, bortsett fra rips som det lages gele av. Anonymkode: a3bd8...78f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Okei, ja det er det jeg er vant til hjemmefra å ikke koke.Da rører jeg den bare og fryser🤩ikke noe tykningsmiddel heller? Anonymkode: 11e26...013
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okei, ja det er det jeg er vant til hjemmefra å ikke koke.Da rører jeg den bare og fryser🤩ikke noe tykningsmiddel heller? Anonymkode: 11e26...013 Jeg fryser alt, og bruker ikke tykningsmiddel Anonymkode: bb584...ea3
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Det er vel en smakssak. Jeg koker syltetøy, synes ikke rørte bær er så godt, og det knaser alltid i sukker. Sikkert noen som får det til bedre. Jeg fryser dessuten mye blåbær og bruker til smoothie, kaker etc. Fryser flatt på brett så de ikke skal klumpe seg. Anonymkode: 32adb...260
Anonym bruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Det varierer fra hva jeg skal lage og hva jeg vil gjøre der og da. Jordbær pleier jeg å koke, men langt ifra det som står i oppskrifter. Jeg skal bare ha sukkeret til å smelte, bæra trenger ikke å koke. Lenge siden jeg har laget det, så husker ikke helt hva jeg gjør. Ringer alltid tante for å dobbeltsjekke før jeg setter igang. Bruker heller ikke noe frysepulver eller annet, fryses ned i mindre posjoner slik at det spises opp før det blir dårlig. ofte fryser jeg det meste av bæra, slenger i fryseren og muligens lager noe med de siden. Nå har ungene blitt avhengi av smoodie så nå er det veldig kjekt å ikke lage så mye ut av det,siden de bruker det som er i frysen. Laget syltetøy her omdagen, slang blåbær og litt sukker i blenderen. Moste det til en purre og før tenåringene kom til bordet var den ferdig tint. Helt genialt å lage passelige posjoner. Vi spiser ekstremt sjeldent blåbærsyltetøy heller, så når vi plutselig fikk lyst på det så var dette genialt. Anonymkode: aabde...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå