Gå til innhold

Noe er galt med nyfødt baby! Se bilde! Hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken normal oppegående person legger ut ett penisbilde av sitt barn på Internett?????? Hvorfor har du ikke klippet bilde bedre. Det er helt unødvendig å legge ut ett bilde av penis, den kunne du klippet bort på bildet å man hadde likevel kunne sagt oppsøk lege. Barnet er nyfødt og du skal såklart oppsøke hjelp. Regner med du er bosatt i ett annet land da du ikke ville rukket å fått pass så kort tid etter fødsel.

Anonymkode: 67129...c94

Joda, det rekker man. Jeg bor i utlandet, men fødte i Norge. Fikk passet til barnet 10dager etter fødsel, reiste utenlands når barnet var 12 dager gammel. 

Anonymkode: 0fb2b...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud,  reis til lege! 

Jeg blir faktisk sjokkert over at du ikke allerede har gjort det..

Anonymkode: f8562...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for et hysteri, nakne babyer er det da flust av på nettet, og her ser du ingenting av ansiktet så hvor misbrukt kan egentlig bildet bli...

Skjønner godt at hi fikk litt hetta og søkte råd på det stedet hun visste det var folk så tidlig på dagen/natta.

 

Anonymkode: 73635...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette samme moren som var usikker på avføringen til sitt nyfødte barn? 

Hvis så stemmer håper jeg virkelig hun vurderer enten å kontakte lege/helsestasjon så hun kan få hjelp og veiledning i landet hun er. Eventuelt ta med barnet og flytte til Norge for oppfølging her. For dette begynner å bli litt bekymringsfullt synest jeg. 

Anonymkode: c8397...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet for et hysteri, nakne babyer er det da flust av på nettet, og her ser du ingenting av ansiktet så hvor misbrukt kan egentlig bildet bli...

Skjønner godt at hi fikk litt hetta og søkte råd på det stedet hun visste det var folk så tidlig på dagen/natta.

 

Anonymkode: 73635...585

Enig i dette. Søk på «lyskebrokk baby» så kommer det opp mange lignende bilder. Et anonymt bilde av en babys kroppsdel er ingenting å øse seg opp over. 

Anonymkode: 8604d...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skjønner at moren er redd og engstelig. Samtidig skal man være utrolig forsiktig med å legge ut nakenbilder av barn. Grunnen sier seg selv, det finnes svin som tenner på småbarn og misbruker bildene. Panikk eller ei, som forelder bør du tenke på en slik konsekvens når du poster ett slikt bilde. De fleste ønsker ikke at noe som er ment som ett uskyldig bilde hvor man ber om hjelp, blir misbrukt på darkweb å spredd rundt til pedofile. 

Anonymkode: 67129...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av nakne babyer finnes i alle medisinske bøker på nett. Slapp av. Herregud. Lyskebrokk trenger heller ikke være farlig så lenge det ikke er inneklemt og det vil hun merke på venter da det er veldig smertefullt. Gud bedre. Dere tar helt av. Pust med magen. 

Anonymkode: 9e769...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bilder av nakne babyer finnes i alle medisinske bøker på nett. Slapp av. Herregud. Lyskebrokk trenger heller ikke være farlig så lenge det ikke er inneklemt og det vil hun merke på venter da det er veldig smertefullt. Gud bedre. Dere tar helt av. Pust med magen. 

Anonymkode: 9e769...583

* merke på babyen 

Anonymkode: 9e769...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi skjønner at moren er redd og engstelig. Samtidig skal man være utrolig forsiktig med å legge ut nakenbilder av barn. Grunnen sier seg selv, det finnes svin som tenner på småbarn og misbruker bildene. Panikk eller ei, som forelder bør du tenke på en slik konsekvens når du poster ett slikt bilde. De fleste ønsker ikke at noe som er ment som ett uskyldig bilde hvor man ber om hjelp, blir misbrukt på darkweb å spredd rundt til pedofile. 

Anonymkode: 67129...c94

Situasjonen blir en helt annen i det du har med fjeset til barnet i tillegg.
Selvsagt bør man være forsiktig med hvilke bilder man poster, men det er da ikke til å ta skikkelig på vei for.

 

Anonymkode: d2728...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi skjønner at moren er redd og engstelig. Samtidig skal man være utrolig forsiktig med å legge ut nakenbilder av barn. Grunnen sier seg selv, det finnes svin som tenner på småbarn og misbruker bildene. Panikk eller ei, som forelder bør du tenke på en slik konsekvens når du poster ett slikt bilde. De fleste ønsker ikke at noe som er ment som ett uskyldig bilde hvor man ber om hjelp, blir misbrukt på darkweb å spredd rundt til pedofile. 

Anonymkode: 67129...c94

Snakk om å male fanden på veggen.

Dette bildet er ikke verre enn ethvert bilde fra medisinske leksikon, på papir og på nett. Ønsker de i darkweb å bruke bilder av en syk kroppsdel uten resten av kroppen og ansiktet så kan de det altså, men tviler på at det er noe stort problem.

Anonymkode: 73635...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, er du den som dro til utlandet for å føde der far bodde? Og som har hatt en eller to tråder etter at baby ble født?

Jeg får en følelse av at du føler deg veldig alene og usikker der du er. Stemmer dette, kom deg hjem til Norge igjen så fort som mulig. Spesielt hvis babyen din nå trenger helsehjelp fremover. Har du problemer med å komme deg hjem, snakk med familien din i Norge om det.

Håper du har tatt baby til lege og at det går bra med ham og deg.

Anonymkode: 9d987...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på pass til barnet for å reise hjem. Det vil ta tid.

 

 Barnet har ikke vondt. Brokket forsvant når han sluttet å gråte. Virker ikke som babyen har vondt. Ikke rødt og ømt. Er helt borte nå. Kontaktet lege i morges her. Hun sier han må opereres. Skal til ultralyd på torsdag. 
Ang bildet så tenkte jeg ikke helt klart. Var stresset og bekymret i natt. 

Anonymkode: e518a...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Venter på pass til barnet for å reise hjem. Det vil ta tid.

 

 Barnet har ikke vondt. Brokket forsvant når han sluttet å gråte. Virker ikke som babyen har vondt. Ikke rødt og ømt. Er helt borte nå. Kontaktet lege i morges her. Hun sier han må opereres. Skal til ultralyd på torsdag. 
Ang bildet så tenkte jeg ikke helt klart. Var stresset og bekymret i natt. 

Anonymkode: e518a...62a

Godt at babyen ikke har vondt og at han er undersøkt! Lykke til med operasjon! Skjønner godt at du ikke tenkte klart ang bildet. Man ser uansett ikke ansikt, så ikke tenk mer på det! 

Anonymkode: e61d1...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Venter på pass til barnet for å reise hjem. Det vil ta tid.

 

 Barnet har ikke vondt. Brokket forsvant når han sluttet å gråte. Virker ikke som babyen har vondt. Ikke rødt og ømt. Er helt borte nå. Kontaktet lege i morges her. Hun sier han må opereres. Skal til ultralyd på torsdag. 
Ang bildet så tenkte jeg ikke helt klart. Var stresset og bekymret i natt. 

Anonymkode: e518a...62a

Min 1-åring er nylig operert for lyskebrokk. Det er ikke farlig til vanlig, men pass på dersom du ser misfargninger. Min hadde det en god stund pga lange køer på sykehuset, plutselig en dag var brokken gått helt ned i pungen, alt var hovent og blått. Da ble han hasteoperert. Så pass på om dette skjer, og kontakt i så fall legevakt med en gang. Brokken kommer ofte når barnet gråter og/eller bæsjer. Vi fikk beskjed om å trykke brokken på plass igjen mens vi ventet på operasjon. Lykke til!

Anonymkode: ae7b0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 1-åring er nylig operert for lyskebrokk. Det er ikke farlig til vanlig, men pass på dersom du ser misfargninger. Min hadde det en god stund pga lange køer på sykehuset, plutselig en dag var brokken gått helt ned i pungen, alt var hovent og blått. Da ble han hasteoperert. Så pass på om dette skjer, og kontakt i så fall legevakt med en gang. Brokken kommer ofte når barnet gråter og/eller bæsjer. Vi fikk beskjed om å trykke brokken på plass igjen mens vi ventet på operasjon. Lykke til!

Anonymkode: ae7b0...07f

Takk for svar. Hvor lenge ventet dere på operasjon? Lurer på om jeg bør operere her i utlandet eller om det er noe som kan vente noen uker til vi er hjemme i Norge. Vil ikke risikere noe og kjenner jeg er bekymra.

Anonymkode: e518a...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hvor lenge ventet dere på operasjon? Lurer på om jeg bør operere her i utlandet eller om det er noe som kan vente noen uker til vi er hjemme i Norge. Vil ikke risikere noe og kjenner jeg er bekymra.

Anonymkode: e518a...62a

Hvilket land (eller verdensdel) er du i? Er du i kontakt med privatpraktiserende eller offentlig helsevesen? Har du forsikring?

Du må sjekke med legen om operasjon kan vente, det er det ingen her som vet. 

Anonymkode: 97245...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Privatsykehus. Grei helsestandard her, men klart bedre i Norge.

Anonymkode: e518a...62a

Er det lang flyreise hjem? 

Anonymkode: 1f4af...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hvor lenge ventet dere på operasjon? Lurer på om jeg bør operere her i utlandet eller om det er noe som kan vente noen uker til vi er hjemme i Norge. Vil ikke risikere noe og kjenner jeg er bekymra.

Anonymkode: e518a...62a

Vi hadde ventet i 3 uker fra legen sendte henvisning til han ble hasteoperert. Ventet på time først til ultralyd, og så skulle vi få time til operasjon. Hadde ikke fått time til ultralyd ennå, så hadde nok blitt et par uker til å vente på vanlig operasjon iallefall. Jeg ville ringt fastlegen i Norge og forhørt meg, og kanskje få en samtale med barneavdelingen. Jeg skjønner godt at du helst vil operere i Norge. 

 

Anonymkode: ae7b0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...