Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Har ein gutt på 9 år med ADHD og autisme og litt sent utviklet generelt. Han liker veldig godt å ha lag på fritiden og spør ofte om besøk, overnatting osv. Det er stort sett ei jente i klassen han vil ha på besøk, de har lekt fint helt siden barnehagen. Ho er veldig moden for alderen og blir på en måte som ei storesøster, men er likevel redd det skal bli for mye. Har prøvd å få han til å ville invitere andre og både gutter og jenter, men ho er førstevalget. Denne helga har de vært i lag fire dager etter hverandre. Ho overnatta her fra torsdag-fredag. Gutten min ville vi skulle spør i går om hun ville komme bort, det passa ikke fordi hun hadde besøk av en annen fra klassen, men gutten min måtte bare komme bort til henne. De var da i lag i nesten tre timer. I kveld møtes de for litt lek med El-sparkesyklene en times tid før han kom hjem som avtalt 19.30 (ho andre måtte nok passe på klokka siden ikke gutten min kan klokka enda). Kjempe fornøyd når han kom hjem. Noe vi skal gjøre med dette? Anonymkode: 1d014...8b2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har ein gutt på 9 år med ADHD og autisme og litt sent utviklet generelt. Han liker veldig godt å ha lag på fritiden og spør ofte om besøk, overnatting osv. Det er stort sett ei jente i klassen han vil ha på besøk, de har lekt fint helt siden barnehagen. Ho er veldig moden for alderen og blir på en måte som ei storesøster, men er likevel redd det skal bli for mye. Har prøvd å få han til å ville invitere andre og både gutter og jenter, men ho er førstevalget. Denne helga har de vært i lag fire dager etter hverandre. Ho overnatta her fra torsdag-fredag. Gutten min ville vi skulle spør i går om hun ville komme bort, det passa ikke fordi hun hadde besøk av en annen fra klassen, men gutten min måtte bare komme bort til henne. De var da i lag i nesten tre timer. I kveld møtes de for litt lek med El-sparkesyklene en times tid før han kom hjem som avtalt 19.30 (ho andre måtte nok passe på klokka siden ikke gutten min kan klokka enda). Kjempe fornøyd når han kom hjem. Noe vi skal gjøre med dette? Anonymkode: 1d014...8b2 Kan og legge til at det virker som de har det kjekt i lag. Anonymkode: 1d014...8b2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Det høres ut som en "gutt" jeg kjenner. Hans beste kompis har vært en moden og smart jente fra de var små. De er fortsatt bestevenner selv om de er i 20-årene og har kjæreste på hver sin kant. Han er nettopp ferdig i lære, hun studerer medisin. De har aldri vært kjærester, men bestandig venner. Jeg tror ikke du bør gjøre noe som helst spesielt, men kanskje oppmuntre ham til å være sammen med andre også. Anonymkode: deaa3...4f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det høres ut som en "gutt" jeg kjenner. Hans beste kompis har vært en moden og smart jente fra de var små. De er fortsatt bestevenner selv om de er i 20-årene og har kjæreste på hver sin kant. Han er nettopp ferdig i lære, hun studerer medisin. De har aldri vært kjærester, men bestandig venner. Jeg tror ikke du bør gjøre noe som helst spesielt, men kanskje oppmuntre ham til å være sammen med andre også. Anonymkode: deaa3...4f7 Hadde gutten du kjenner og diagnoser? Anonymkode: 1d014...8b2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det høres ut som en "gutt" jeg kjenner. Hans beste kompis har vært en moden og smart jente fra de var små. De er fortsatt bestevenner selv om de er i 20-årene og har kjæreste på hver sin kant. Han er nettopp ferdig i lære, hun studerer medisin. De har aldri vært kjærester, men bestandig venner. Jeg tror ikke du bør gjøre noe som helst spesielt, men kanskje oppmuntre ham til å være sammen med andre også. Anonymkode: deaa3...4f7 Gutten min snakker enda ikke rent, kan ikke lese, sliter på skulen og har utfordringer knyttet til ADHD og autisme. Men veldig godt å ha ei god venninne. Men trist at på skulen er han lite med de andre i klassen. HI Anonymkode: 1d014...8b2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde gutten du kjenner og diagnoser? Anonymkode: 1d014...8b2 Ja. Anonymkode: deaa3...4f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Gutten min snakker enda ikke rent, kan ikke lese, sliter på skulen og har utfordringer knyttet til ADHD og autisme. Men veldig godt å ha ei god venninne. Men trist at på skulen er han lite med de andre i klassen. HI Anonymkode: 1d014...8b2 Gutten jeg kjenner kunne ikke lese godt nok til å lese sine egne konfirmasjonskort. På barneskplen hadde de ikke tro på at han skulle klare seg og så liten grunn til å bruke resurser på et håpløst tilfelle. Likevell har han nå fagutdanning, fast god jobb og en flott kjæreste. Anonymkode: deaa3...4f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gutten jeg kjenner kunne ikke lese godt nok til å lese sine egne konfirmasjonskort. På barneskplen hadde de ikke tro på at han skulle klare seg og så liten grunn til å bruke resurser på et håpløst tilfelle. Likevell har han nå fagutdanning, fast god jobb og en flott kjæreste. Anonymkode: deaa3...4f7 Ok, den solskinnshistorien trengte jeg å høre ❤️ Anonymkode: 1d014...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå