Gå til innhold

Kopping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd det? Hjelper mot smerter i nakke?

Anonymkode: e25aa...a2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ble vel forlatt for 200 år siden  som medisinsk probat metode.

Skrevet

Kopping utført av en som har kunnskap nok om kroppen og anatomi og patologi - og kopping! - kan være en suveren måte å få bedre sirkulasjon og avspenning til muskulatur. Og da snakker vi ikke om den varianten av kopping som en del såkalte stjerner frontet for noen år tilbake, og som det dessverre fremdeles er en del useriøse "terapeuter" som bruker (der det virker som om de er ute etter å gi flest mulig og størst mulig blåmerker på pasientene sine - disse burde ikke hatt lov å praktisere!).

Kopping som en del av en større behandling kan være veldig bra. Men for nakke er det nok ikke veien å gå.

Ta deg heller en tur til en kiropraktor eller naprapat og få sjekket deg for låsninger, få råd om arbeidsstillinger som er bra for deg. Og ikke minst - øvelser og trening som vil gjøre at du ikke får nakkeproblemer av det livet du lever. Uten egeninnsats og riktig trening vil du ikke bli bra!

Anonymkode: db643...9ce

Skrevet
8 timer siden, Pashla skrev:

Nei, det ble vel forlatt for 200 år siden  som medisinsk probat metode.

Det er blitt brukt av flere toppidrettsutøvere for økt restitutusjon de senere årene, så helt ubrukelig kan det ikke være. 

Anonymkode: 07946...828

Skrevet

Jeg har prøvd det, eller vi har det. Jeg syns det er veldig deilig. Så ingen profesonelle har gjort det på meg, men har det har gjort godt for en vond kropp. Gjorde det på min datter som som blir stiv i nakken når hun har mye migrene, hun syns det hjelper litt. Jeg har ikke hender til å masere så mye, så dette blir det jeg kan gjøre.

Så prøv det ut om du det er noen som gjøre detfe i nærheten av deg. Enten så hjelper det eller så gjør det ikke det. 

Anonymkode: 9f7da...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...