Gå til innhold

Hjelp. Kroppen min blir ødelagt (gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 5!! Var overvektig før jeg ble gravid.. minste er 2. Nå har jeg bikket 122 kilo!!!! Jeg blir kvalm av å se meg selv i speilen. Æsj!! Jeg er så stygg. Rumpa mi er heilt deformert og en meter brei! Alt er stort og fettete. Har lagt på meg ca 12 kilo hittil, men bruker og legge på meg ca 20!! Har masse vann i kroppen. Har ca 10 uker igjenn av graviditeten. Hvor mye burde jeg spise iløpet av en dag? Spiser ikke så masse godteri. Av og til. Men er i dårlig form, burde jeg trene? Har ikke trent noe særlig før jeg ble gravid!! 

Anonymkode: 3ca46...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke begynne noe halsbrekkende treningsprogram nå som du er gravid når du ikke hadde det før svangerskapet, det ender bare med skader. Men gå turer f.eks, og gå i svømmehallen. Bevegelse er mosjon, og gjør ting som ikke er så belastende.

Når det kommer til mat så trenger en gravid ca en brødskive og et glass melk mer enn ikke-gravide, så man skal ikke "spise for to".

Prøv å spise regelmessig, 3-4 måltider om dagen, og pass porsjonsstørrelsen. Problemet når man er overvektig er jo ofte at man spiser altfor mye.

Du skal ikke gå ned i vekt når du er gravid, men det er helt greit å ikke gå opp noe særlig. Grethe Roede har kurs for gravide....

Kutt ut usunne ting som fritert mat, pizza, burgere osv, kok maten, bak den i ovnen, fyll på med masse salat og fargerike grønnsaker, som gjør at maten ser god og fristende ut, og det er sunt.

Anonymkode: d07bd...dc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...