Gå til innhold

mat til venninnekveld :) noe forslag ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bedt 5 venninner til helga, 2 skal ligge over for de bor et stykke unna, på lørdag samles alle vi 6 venninnene som har vert venner siden barnehagen.

Eneste jeg tenker på er Grillmat, kjøpe forskjellig kjøtt, burgere og pølser,men det er kanskje litt kjedelig?

Fredagen ville de 2 som sover over ha Taco, så det var fint og på søndag ville de vente til barnet kom hjem og vi går ut og spiser og de ville spandere på oss.

Hadde dere blitt glad for grillmat eller kunne dere tenkt dere noen annet? Vi skal sitte ute og ha 1 meter avstand mellom hver

Anonymkode: 016bd...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grillmat trenger ikke være kjedelig, men det fordrer gode råvarer, god marinade og godt tilbehør.

Ellers er jo thaimat nydelig. Pad thai feks.

Anonymkode: 13d94...0d5

Skrevet

Grillmat funker godt det, men det må være litt ulikt utvalg av både selve grillmaten og tilbehøret. Jeg ble invitert en gang til en som kun hadde pølser og entrecôte som var skikkelig full av fettrander, jeg spiser ikke noen av delene, og som tilbehør bare en salat og poteter som var dynket i majonesbasert dressing, jeg takler ikke slik dressing. Jeg spiser faktisk ganske mye ulikt i mat og spesielt for å være høflig, men den kvelden forble jeg sulten. 

Anonymkode: 40650...0a6

Skrevet

Du vet at fettranden på kjøttet gir smak og skal ev skjæres bort hvis man ikke liker å spise det.

Anonymkode: d692d...6be

Skrevet

Takk for svar

Jeg er usikker på grillmat,men vi får se :) tenker kanskje reker og loff med tilbehør også, meldt ganske varmt også så

Skrevet

Grillmat er jo genialt og alt kan grilles.

Jeg pleier å lage grillspyd med marinert kjøtt, sopp, paprika, scuash og rød løk.

Griller også gjerne kylling og grillskiver, annet litt store skiver ferdigmarinert kjøtt som feks spareribs

Tilbehør vi pleier å ha er ris, maiskolber (grilles), litt ulike ferdigsauser og salat. 

Anonymkode: bcb9a...d82

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Grillmat er jo genialt og alt kan grilles.

Jeg pleier å lage grillspyd med marinert kjøtt, sopp, paprika, scuash og rød løk.

Griller også gjerne kylling og grillskiver, annet litt store skiver ferdigmarinert kjøtt som feks spareribs

Tilbehør vi pleier å ha er ris, maiskolber (grilles), litt ulike ferdigsauser og salat. 

Anonymkode: bcb9a...d82

Takk for svar :) her var det jo mye godt :)

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at fettranden på kjøttet gir smak og skal ev skjæres bort hvis man ikke liker å spise det.

Anonymkode: d692d...6be

Ja, men det er forskjell på én fettrand ytterst eller gjennom kjøttet, og så mye at det nesten er umulig å skjære av noe kjøtt. Jeg er veldig glad i entrecôte i seg selv, men det må være gode stykker der det faktisk går an å få "løs" kjøttet. 

Anonymkode: 40650...0a6

Skrevet

Grillmat er greit, men pass på avstanden. Det er sikkert lurt å være ute. Husk at dere skal holde minst en meters avstand hele tiden. Med 6 stykker skal du ha god plass for å klare det inne.

Anonymkode: 74e74...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...