Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Jeg har hatt flimmer i flere år.Hadde en ultralyd undersøkelse av hjertet mens jeg gikk høygravid.De fant ikke noe galt da, men sa det var litt vanskelig pga magen var i veien. Jeg fikk undersøkt hjerterytmen med ekg i noen minutter og det viste ekstraslag.Gikk også med ekg apparat et døgn uten at det viste noe galt.Men greia er at det kommer i perioder, kan gå 3 uker uten at jeg kjenner noe til det og deretter 2 uker sammenhengende hele døgnet. Flere som har det slik?Jeg blir bekymra, selv om jeg er ung. Anonymkode: be5c1...f95
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Ingen med erfaring?💗 Anonymkode: be5c1...f95
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 I min familie er det ganske vanlig, både bestefar, mamma, og søsteren og broren min sliter med det samme. Alle bortsett fra broren min (som har legeskrekk) har blitt registrert opp og ned og i mente. Døgn-ekg, belastnings-ekg, ultralyd osv, konklusjonen er den samme for alle, en ufarlig rytmeforstyrrelse. Søsteren min hadde et hull i hjertet, det ble tettet, men hun har fremdeles rytmeforstyrrelser også etterpå, så det er visst bare sånn vi er. Det skal vel alltid sjekkes opp, i tilfelle det er noe farlig, men jeg har forstått det som at det er ganske vanlig og da ufarlig. Greit å forsikre ungene da, så de har en barneforsikring som overføres til voksenforsikring uten legeattest. Søsteren min som ble utredet i tenårene hadde nemlig ikke det, og ingen forsikringsselskap ville forsikre henne da hun ble voksen fordi hun var utredet for hjerte-trøbbel. At konklusjonen var at det var en ufarlig rytmeforstyrrelse spilte ingen rolle, de ville ikke forsikre henne. Anonymkode: d2717...d25
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: I min familie er det ganske vanlig, både bestefar, mamma, og søsteren og broren min sliter med det samme. Alle bortsett fra broren min (som har legeskrekk) har blitt registrert opp og ned og i mente. Døgn-ekg, belastnings-ekg, ultralyd osv, konklusjonen er den samme for alle, en ufarlig rytmeforstyrrelse. Søsteren min hadde et hull i hjertet, det ble tettet, men hun har fremdeles rytmeforstyrrelser også etterpå, så det er visst bare sånn vi er. Det skal vel alltid sjekkes opp, i tilfelle det er noe farlig, men jeg har forstått det som at det er ganske vanlig og da ufarlig. Greit å forsikre ungene da, så de har en barneforsikring som overføres til voksenforsikring uten legeattest. Søsteren min som ble utredet i tenårene hadde nemlig ikke det, og ingen forsikringsselskap ville forsikre henne da hun ble voksen fordi hun var utredet for hjerte-trøbbel. At konklusjonen var at det var en ufarlig rytmeforstyrrelse spilte ingen rolle, de ville ikke forsikre henne. Anonymkode: d2717...d25 Tusen takk for langt og fint svar💗 Hvor hyppig er «anfallene» deres?Har de det hver dag eller? Bra de sier det er ufarlig, var det legen mente om meg også, men jeg klarer ikke slå meg til ro med det når det er slik så ofte. Veldig synd for søsteren din at hun ikke får forsikring.Jeg har livsforsikring(det får hun sikkert?) men fikk ikke annen forsikring pga jeg var til legen pga dette, tror enda ikke jeg får det. Anonymkode: be5c1...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå